Annons:
Etikettövrigt
Läst 819 ggr
Calcifer
7/4/16, 12:44 AM

Göra nåt i sommar - tips?

Jag skulle vilja göra något i sommar för att få en liten paus från mitt egna liv som tyvärr är totalt kaos, men jag vet inte riktigt vad. Jag är ingen friluftsmänniska så inget sådant. Inget överdrivet dyrt, men någon tusenlapp får det såklart gå på. Hade tänkt åka till London Film and Comic Con för tredje gången i år men då FK strulat med pengar så har jag inte den möjligheten längre tyvärr. Har försökt kolla runt och se om någon artist/något band jag gillar är på turné men det verkar inte så. Utöver det kan jag faktiskt inte komma på nåt. 

Är film, musik, serie och bokälskare. Kan förmodligen klassas som "nörd", hehe. Om Phantom of the Opera inte hade blivit översatt till svenska hade jag gärna gått och sett den, men efter att ha sett den på engelska två gånger i London är jag allergisk mot översatt strunt. Bor i Norrland men har inga problem med att ta buss och tåg någonstans över en helg eller några dagar. Finns inga begränsningar kring när, egentligen, då jag inte arbetar eller dylikt. 

Skulle vara skönt att bara få en paus från allt ett ögonblick och få fokusera på något roligt, men ja, det står tyvärr still i skallen. :P

Alla förslag välkomna, så jag kanske får igång huvudet. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Carrosh
7/4/16, 1:21 AM
#1

Kolla upp vilka gratisevenemang som finns i din stad! Oftast brukar man kunna hämta någon slags kalender på ett bibliotek eller museum, beroende på vilken stad du bor i, förstås. Men hör dig för på biblioteket - de brukar kunna informera om vart du kan hitta information om inte annat. :)

Förutom evenemang finns ju rätt mycket att göra egentligen. Måla, läsa böcker, se på filmer och serier, träna, utforska orten/staden du bor på/i, lära sig något nytt (t.ex. ett hantverk eller fotografering), prova på nya saker, pyssla, laga mat/baka, plocka bär, gå på loppis eller sälja saker på loppis osv. osv.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Calcifer
7/4/16, 1:29 AM
#2

I min stad finns det ingenting, tyvärr. Inga event som är intressanta eller ens halvt intressanta, finns ingenting att upptäcka eller utforska för det är så otroligt litet, så just här finns det ingenting att göra. De andra tipsen är jättebra och hamnar absolut på min "att göra" lista, men problemet är att jag är heltidssjukskriven och har varit det i två år och kommer vara det i flera år till så allt det gör jag redan typ dagligen. x]


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Omorika
7/4/16, 3:55 PM
#3

Kolla på gratisfestivaler, ta bussen dit sov på nått vandrarhem och va och lyssna på musik. Borde inte behöva bli så dyrt.

Vet två gratisfetivaler i norralnde Trästock i Skellefteå och Luleå hamnfestival. Den senare är kanske inte så stor.

Calcifer
7/4/16, 3:56 PM
#4

#3 Bra tips, ska kolla upp det!

Det gör inget om det kostar lite heller. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: