Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1257 ggr
Antonduvetvem
7/4/16, 10:33 PM

Hur blir jag mindre lättpåverkad?

Tja! Jag är 18 år och har tidigare knappt druckit något alls, har liksom smuttat på någons glas typ. Däremot har jag haft två fyllor innan där jag var extremt lättpåverkad båda gångerna. På lördag ska mina polare ha fest och jag vill verkligen inte vara den där killen som blir påverkad efter tre öl och alla skrattar åt. Vad kan jag glra för att förebygga att bli mindre lättpåverkad. Har hört att fet mat ska funka, några tips??

Annons:
IaMiaMaria
7/4/16, 10:43 PM
#1

Jag tror att det är svårt att göra något åt, alla reagerar olika på alkohol. Visst går det att vänja sig med större och större mängder, men det är verkligen inget jag rekommenderar.

Om det känns jobbigt att bara kunna dricka tre öl kan du inte köpa några öl med låg alkoholhalt eller alkoholfria och dricka också. Jag menar om det är antalet öl som räknas.

Fet mat kan fördröja reaktionen på alkohol så att fyllan kommer senare. Så då vaknar du mitt i natten och är stup full och spyr ist, så är väl inte nåt att rekommendera heller tyvärr.

Och glöm inte varannan vatten också, så slipper du bli för full och bakis.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

taylor__lambert
7/4/16, 10:44 PM
#2

Inte dricka

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Accalia
7/4/16, 10:48 PM
#3

#2 personen är dock 18 så det är lagligt så sätt, vill han dricka så är det väl bättre att bara ge tips på hur han ska göra det istället för att säga att han inte ska göra det, eftersom det var det han fråga om, inte om han ska göra det eller inte :)

Candela
7/4/16, 10:49 PM
#4

Varför "måste" du dricka mycket? 

Om du vet att du bara klarar tre öl, så håll dig till det. Varva med vatten eller annan alkoholfri dryck. Drick små klunkar så att ölen räcker länge.

Antonduvetvem
7/4/16, 10:55 PM
#5

Ska prova! Tack så mycket!

taylor__lambert
7/4/16, 11:08 PM
#6

#3 det är mitt tips, vill man inte bli påverkad så drick inte

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Accalia
7/4/16, 11:33 PM
#7

#6 han ville bli påverkad men inte så fort va frågan faktist

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: