Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 755 ggr
Gambino19
7/5/16, 10:06 PM

kär i en kompis??

jag vet inte riktigt hur jag ska skriva detta,men jag antar att det bara är och skriva. Jag har en bästa kompis som jag känt i kanske 6-7 år typ,hon är tjej då. När jag var typ 10 så frågade jag ibland på tjejkompisar om de ville bli ihop,jag var inte kär i någon av dom utan det var nog en period då jag inte visste vad jag ville. Jag vet inte vad jag har för läggning,ett tag har jag känt ''nej men det är ju killar jag gillar''och ett tag har jag känt''det kanske är både och'' min kompis är världens snällaste person och jag älskar att umgås med henne,men jag vill inte fråga vad hon känner för jag är helt enkelt rädd för vad hon ska säga,hon skulle aldrig lämna mig för att jag frågade henne men det hade blivit en konstig stämning och jag vet inte vad hennes föräldrar hade tyckt om det mina föräldrar accepterar att jag kan gilla en tjej och en kille men jag vet inte vad hennes föräldrar tycker. Och jag vet liksom inte vad jag vill,jag kanske är kär i henne men har obesvarade känslor

Annons:
Skogsmongot
7/5/16, 10:59 PM
#1

Hej! Mina tips är att ta god tid på dig att tänka och känna efter vad DU vill. Sen kanske börja hinta lite till henne och se hur hon reagerar på det, ex. prata lite generellt om nåt LGBT-relaterat, se en film som tar upp ämnet, ge henne lite fler komplimanger, inte backa ur intima "moments" (typ nattprat) eller kramas lite längre än vad ni brukar. 

Min absolut bästa kompis (som jag även delade rum med 1år på gymnasiet) försökte visa sina känslor för mig en rätt lång stund. Sen en kväll så fick hon nog, hällde i sig rätt mkt sprit och berättade att hon hade en crush på mig. Jag förklarade att jag inte kände lika och hon kunde gå vidare. Inget blev konstigt och vi är fortfarande bästa vänner. 

Titta gärna in på HBT iFokus: http://hbt.ifokus.se/  🙂

Gambino19
7/6/16, 12:00 PM
#2

tack för dina tips,som jag förstår det är du lite äldre än mig då jag bara är 13 och i min ålder kanske det inte är så vanligt med att både och eller samma kön. Hon har velat pussa mig,jag vet inte om hon menar något seriöst,för hon har sagt men det är på skoj ju. Jag skrev till henne att jag hade något att berätta och så blev hon fundersam och undrade,men jag sa att jag skulle tänka igenom det för att vara helt säker,men jag vet inte hur jag ska förklara det.

[Lindis123]
7/6/16, 3:37 PM
#3

Det är nog vanligare än man tror att gilla annat än det motsatta könet:) Jag och en tjej var tsm första gången när jag var 12, och då var jag skiträdd när jag skulle säga det till min bästa vän,hon tog det dock jättebra. Sen är det ju så att om du säger det till henne och hon inte känner samma sak så är det bara så,ni kan säkert fortsätta vara vänner trots det. Det kmr gå bra,det är trots allt mycket vanligare och mer accepterat än man tror:)

Gambino19
7/6/16, 3:49 PM
#4

jag pratade med henne och hon sa att hon älskade mig men inte på det sättet eftersm hon gillar killar,men vi är fortfarande bästa vänner och det var enklare en vad jag trodde.

[134643]
7/6/16, 8:42 PM
#5

#4 Skönt att höra att det löste sig i alla fall! 

Det kan vara svårt att veta vilken läggning en har, men det spelar inte så stor roll egentligen. Du faller för den du faller för helt enkelt, det måste ju faktiskt inte vara svårare än så! 😃

Gambino19
7/6/16, 9:05 PM
#6

#5 du har så rätt i det du säger,man faller för vem man faller för. Precis,man blir kär i den personen man blir kär i man blir ju kär i personligheten och eventuellt utseendet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: