Annons:
Etikettövrigt
Läst 939 ggr
powerade
7/7/16, 4:23 PM

Metalldetektor

Ska ut å flyga första gången i mitt liv… Vad ger metalldetektorn utslag för? Läste man ka n måste undersökas rejält om man t.ex har implantat i kroppen o.s.v Har en del piercingar.. Finns det chans dom kommer ge utslag?

Annons:
ellinorrasmusson
7/7/16, 4:56 PM
#1

Nej, det ger inte utslag för piercingar. Det kan ge utslag för höft/knäimplantat, byglar i bh, stora smycken (typ solida metallarmband (väldigt populärt just nu 😃)) bälten, klocka osv. Det kan även bli slumpmässiga kontroller som inte har något med metall att göra över huvud taget. 

Skulle metallen på dig ge utslag och de måste söka dig kommer ett handsök göras där man för hand söker igenom kroppen. Det är inget konstigt eller obehagligt (inga privata delar kommer att röras) utan brukar gå ganska smärtfritt. 

Hoppas du får en trevlig flygresa!

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

[Outlawly]
7/9/16, 11:19 AM
#2

Skor kan också få den att pipa. Jag har jobbat på flygplats och när man pep så frågade de först om man hade något som mynt, mobil, klocka osv. Gå tillbaka och lägga det i en korg. Sen gå igenom igen om man inte pep så kunde man ta sina grejer igen. Pep man så lägger de handen försiktig på en. De kan känna i håret, kragen på tröjan, dra handen över axlar och rygg, känner under bh kanten och mitt emellan brösten, byxkanten och utsidan av benen och ner i skokanten. Det brukar vara allt. Jag såg det som massage haha.

[Devya]
7/10/16, 10:03 AM
#3

#2 Så upplevde jag det som. Jag var så trött efter att ha behövt resa långt för att ta flyget, så då jag kom fram och de måste visitera mig så njöt min trötta kropp av "massagen". :D

Det är nog den enda "undersökningen" de gör och det går snabbt, på bara 10 sec eller så.

Honestyisdead
7/10/16, 3:48 PM
#4

Piercingar kan också pipa. Beror på material.

Senast jag flög pep det och de visiterade snabbt mig och sedan fick jag stå framför en maskin och snurra ett varv. Har fått veta att maskinen känner av droger, gifter och sprängämnen. Räcker nog att man varit i kontakt med det för att det ska upptäckas.

ellinorrasmusson
7/11/16, 5:14 PM
#5

Jag tror ännu inte att jag varit med om piercingar som pipit. Viss metall klarar ju bågen av. 😃

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Upp till toppen
Annons: