Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 993 ggr
[unicarl]
2016-07-08 06:20

Bi, hetero, homo eller Pan?? Hjälp!!!

Hej först och främst. Jag behöver verkligen hjälp. Hoppas man kan skriva sådant här och hoppas att du orkar läsa och bara skicka iväg ett svar. Det är det enda jag behöver just nu. Tack. Jag har så mycket ångest just nu. Ångest över nästan allt. Jag har sjukt mycket dödsångest men det är värst på kvällarna. Men jag har mest ångest över min sexuella läggning. Jag tror inte att jag är 100% heterosexuell. Jag har haft crusher på tjejer men även på killar. Jag får ångest över att inte veta. Vad fan ska jag göra om någon frågar?! Äcklas faktiskt lite av killar ibland. Om jag måste välja skulle jag hellre ha sex med en tjej och jag skulle inte ha något emot att vara i ett förhållande med henne (om hon är snäll och jag gillar henne såklart men det gäller ju även killar). Ibland känns det som om jag bara inbillar mig allt detta. Kan man det? Har hundra frågor snurrandes i mitt huvud just nu. Som ni kanske märker så behöver jag någon att prata med, men har ingen. Samtidigt så tycker jag inte att kön spelar någon roll och att jag går efter personlighet. det trodde jag var självklart för alla. Det är det tydligen inte. Jag tycker inte heller att man ska behöva "komma ut" utan om jag någonsin skaffar en flickvän (valde att använda flickvän istället för pojkvän eftersom att jag själv är tjej) så skulle jag bara ta hem henne och introducera henne för mamma och pappa precis som om det hade varit en kille (normen). Som sagt behöver jag hjälp. Har konstaterat att jag nog inte är 100% heterosexuell men mer vet jag inte. Är det en fas? Kan det vara en fas? Det är nog det jag är mest rädd över - att det ska vara en fas. Jag vill inte att det ska vara en fas! Men snälla du skicka iväg ett svar, vad som helst behöver verkligen hjälp och pepp. Tack.

Annons:
Herveaux
2016-07-08 07:05
#1

Hur gammal är du?

Under tonåren (och både tidigare och senare i livet såklart) är det jättemånga som känner sig förvirrade på vem man är på alla sätt möjligt.

Ta det bara lugnt. Om någon skulle fråga om din läggning så kan du ju antingen säga som det är, att du är osäker, eller bara att "när jag blir kär så blir jag kär oavsett kön".

Jag själv är bisexuell och kom väl fram till det i…12-års åldern vill jag minnas?
(När jag läste på om läggningen pan för ett tag sedan så skulle den etiketten passa lika bra på mig)

Stressa inte över att det kan vara en fas, vi kan inte styra över vem vi blir attraherade av. 
Jag har varit störtförälskad i vissa tjejer, medans andra får det att krypa i kroppen på mig av obehag, samma sak med killar,  samma sak med övriga könstillhörigheter.

Har du någon du kan prata med om din ångest?
Anhörig, kurator?

Om du är en social typ så finns det fler och fler föreningar för HBTQ-folk och nyfikna runtom i landet både på nätet och i verkliga livet som du kan träffa och prata med.

Vill du prata mer privat så når du mig enkelt via PM här på iFokus.

Men som sagt, stressa inte, du måste inte bestämma eller hitta din läggning idag eller imorgon - eller någonsin egentligen.
Kärleken är som många kloka sagt blind.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[unicarl]
2016-07-08 08:12
#2

#1 Tack för svaret! Kan nog känna mig lite lugnare nu. Känner precis som dig i det att vissa tjejer blir jag störtförälskade i och känner bara bra medan det kan finnas killar som jag också blir störtförälskade i. Samtidigt finns det personer av vardera kön som jag bara äcklas av. Fortsätt gärna att svara!

[134643]
2016-07-08 10:26
#3

För mig är det inte så viktigt att veta min läggning. Jag är just nu ihop med en kille, skulle jag senare i livet bli ihop med en tjej så är det så. Det spelar ju ingen roll egentligen, jag faller för den jag faller för. Men, det är alltså så jag känner. Om du känner att du behöver reda ut det så tycker jag att du ska prata med en kurator eller liknande för att få hjälp

IaMiaMaria
2016-07-08 13:36
#4

Jag har väl lite liknande råd som ovan. Som sagt stressa inte för att bestämma dig vilken sexuell läggning du har. Utan låt det visa sig med tiden, och var tillsammans med den person du gillar och blir attraherad utav, sen vilket kön den personen har spelar ju egentligen ingen roll.

Vad gäller dina föräldrar så kan jag förstå att det känns jobbigt men om du blir kär i en tjej så tror jag nog att de tar det med ro, de vill ju att du ska vara lycklig och må bra. Jag har ganska nyligen fått veta att min lillebror är homosexuell, men ingen i våran stora familj tycker att det är konstigt på nåt vis. Han är ju samma snälla/jobbiga lillebror för det. Den sexuella läggningen ändrar ju inte på vem du är.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Cabrona
2016-07-11 15:28
#5

Mitt råd är; stressa inte över att "ge" dig själv en läggning. 

En dag hittar du någon som älskar dig, och som du älskar - det kanske är en tjej eller kille eller något där emellan! Och det är då du måste "komma ut" till din familj eller dina nära. Gör inte som mig, när jag var yngre hoppade jag mellan läggningar och var helt säker att jag var lesbisk, och bisexuell, och pansexuell och allt möjligt faktiskt. 
Nu är jag 17 och jag vet fortfarande inte vilken läggning jag har, jag ser mig själv som öppensinnad och hittar jag "the one" i någon så gör jag det. Vare sig det är en tjej eller kille eller något däremellan.

Lite virrigt kanske, men försök att bara leva istället för att sitta och ha ångest över sånt här. Älska den du vill älska, och fundera inte för mycket på det!

Upp till toppen
Annons: