Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 3177 ggr
Hoseok
2016-07-10 22:01

Pokemon Go

Någon som testat Pokemon Go än? Har varit ute och gått hela dagen och fångat ett gäng pokemons, är helt fast i spelet. Dessutom har jag sån ofantlig tur att jag har ett poketower precis utanför min lägenhet som jag når medan jag är inne. 

För er som inte vet vad Pokemon GO är så är det ett spel i mobilen som är som geocaching, fast med pokemons. Du ser en karta och genom GPS:en ska du hitta olika pokemons. Det har bara officiellt släppts i Australien och delar av Asien hittills, så vill man ha det i Sverige får man gå tillväga på andra vis (Som inte ska diskuteras här). 

Här är en video på en Aussie som testar spelet!

Annons:
molam
2016-07-10 22:10
#1

Jag har testat, eller jag började, hann inte fånbga en enda pokwmon (Förutom Squirtle) innan Telefon bleep bleep bleep bleep bleeeeeeeeeep (försök inte tänka ut vad jag ville ha sagt där 😉) Dog! 😡

Så nu väntar vi på nattakissen med hunden sen blir det förhoppningsvis en pokemon med xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

thea_thea
2016-07-10 22:25
#2

Nej inte än men vill sååå gärna, ska tömma min mobil på bilder och onödiga appar och försöka installera imorgon eller så

Lizelda
2016-07-10 22:46
#3

Jag är helt såld på det! 😍 Problemet är att jag bor lite isolerat…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
2016-07-10 22:47
#4

Efter Mycket gnat och nästan hela nattapinken men hunden hittade jag en Liten Weedle xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
2016-07-10 22:52
#5

Jag fångar dem på mitt köksbord ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

CaptainBunchie
2016-07-11 10:50
#6

Jag har sett så mycket om det nu sedan det släpptes. Hela facebook kryllas om det tycker jag.
Men jag sitter ändå tålamodigt och väntar på den officiella releasen till sverige.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
LeeKnow
2016-07-11 12:19
#7

Måste man vara intresserad av Pokemon för att förstå spelet? :p

Hoseok
2016-07-11 12:29
#8

#7 Nä det tror jag nog inte. :) Det är inte särskilt likt riktiga pokemon, alls. Testa och kolla!

LeeKnow
2016-07-11 15:14
#9

Finns det något speciellt datum när spelet släpps i Sverige? :) Enligt Twitter släpps spelet i europa "i slutet av förra veckan/början av denna vecka" :p

ipopuma
2016-07-11 15:16
#10

kommer det till Sverige sen?

CaptainBunchie
2016-07-11 15:44
#11

Det skulle väl ha kommit nu i helgen till USA, och då troligtvis till Sverige/Europa med. Jag kan tänka mig att det har blivit ganska överbelastat och det kanske därför det dröjer. Har inte sett något officiellt releasedatum.

Edit: Läste att det kanske hade släppts i USA iallafall men att vi i Europa fortfarande väntar. Har ingen superkoll dock. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Lizelda
2016-07-11 20:37
#12

#11 Överbelastat är det garanterat! Händer titt som tätt att det strejkar för att deras servrar inte klarar det…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

CaptainBunchie
2016-07-11 20:53
#13

#12 Haha, ja jag ser överallt folk som gnäller på att servrarna är nere. Liksom… chilla, vad tror ni skulle hända när halva jordklotet försöker spela på samma gång? :D
En av de anledningar jag väntar med, då det förhoppningsvis har blivit lite stabilare och inte lika sönderhypat. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Lizelda
2016-07-11 20:54
#14

#13 Jag orkade inte vänta ;) Men ja, det är rätt uppenbart att det skulle bli så. Dessutom är det ju übernytt så allt funkar ju inte direkt felfritt ännu men jag tror att det kommer med uppdateringar och sånt ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

HamsterLinnea
2016-07-11 23:23
#15

Ok förlåt för att jag är Heeelt efter nu, men hur kan ni ha det om det inte har släppts i Sverige? :)

molam
2016-07-11 23:38
#16

#15 det ska man inte prata högt om ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hoseok
2016-07-12 05:32
#17

#15 Det ska inte diskuteras på detta forum, som jag nämnde i första inlägget.

IceTee
2016-07-13 03:00
#19

Jag har valt att vänta med att skaffa det, men fick fånga e Pokémon från en kompis mobil igår! På kvällen fångade min kille en Seaking som var jämte mig när jag satt vid datorn, hahaha Drar det mycket surf?

Medarbetare på Skor iFokus

Hoseok
2016-07-13 03:46
#20

#19 Kollade på min, det drar knappt något på min mobil i alla fall.

Annons:
Lizelda
2016-07-13 08:24
#21

#20 Har inte heller haft problem med det

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

CaptainBunchie
2016-07-13 09:23
#22

Det ska ju dra ca 0.01 GB/hr, så inte så mycket, men man får också tänka på hur mycket man spelar. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Biancaa
2016-07-14 03:37
#23

Har spelet, och har spelat en del :)

Kadoor
2016-07-14 16:39
#24

Jag har spelet och har hunnit fånga runt 7 pokemon haha. Sommarjobbar för tillfället så det blir svårt för mig att ge mig ut och leta. Men idag upptäckte jag att det typ kryllar av pokemons där jag jobbar hahah, så lyckades fånga alla jag har där. :P

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Scorpio97
2016-07-14 17:50
#25

Är lite sugen, men väntar tills det kommer till Sverige officiellt. Kanske man slipper lite av buggarna osv som brukar finnas i början på nya spel, plus att jag inte orkar krångla med att få det innan det kommit hit


//Jessie

[Túrwen]
2016-07-15 10:10
#26

Testade lite i centrala Malmö igår  och fångade en xD ska prova lite igen men tror inte att jag kommer fastna för det.. precis som med det mesta andra vill jag förstå mig på hypen snarare att jag är direkt intresserad.

lollynonna
2016-07-15 17:52
#27

Laddade ner det för en timme sedan och har hunnit fånga 6 stycken pokemons! Jag gick lite snabbt runt min by och förvånande nog så är det flest pokemons runt mitt hus, fångade faktiskt tre stycken på mitt sminkbord också😛

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
thea_thea
2016-07-15 18:39
#28

Laddade ner det idag och haha jag är fast!

thea_thea
2016-07-16 03:13
#29

Spelat hela natten och kvällen, är så fast! :D

[Devya]
2016-07-16 09:30
#30

Jag har inte testat men skulle gärna vilja. Det låter ju så komiskt. Jag fick höra att på ett ställe hade flera gått in på polisstationen och bara stått där för att sen bara gå därifrån, just pga pokemon go spelet.

Hörde också att här så hade det blivit förseningar med något tåg då en hög med människor gick dit pga pokemon go. Minns inte var exakt det hade hänt, men lite komiskt var det ju. 

Sen igen har vissa redan börjat utnyttja det här och hacka spelet. De kan lura in någon i en mörk gatugränd för att sen råna dem.

Fridaaaa
2016-07-16 09:58
#31

Nej får inte ner det till ipaden så får vänta tills den kommer till Sverige :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LeeKnow
2016-07-16 12:13
#32

Idag kom spelet till Sverige! :D

Fridaaaa
2016-07-16 12:14
#33

#32 Finns ej att ladda ner på min platta?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CaptainBunchie
2016-07-16 12:37
#34

Jag har inte sett att det kommit än, kollar typ 1 gång i timmen. :P

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Hoseok
2016-07-16 13:30
#35

Jag kan se det på min android nu. :) Har redan laddat ner innan det kom,  men det fanns inte i playstore tidigare.

Aleya
2016-07-16 13:41
#36

Har hållt på i 4 dagar nu. Lvl 13 (snar 14) och en massa pokémons.
Gillar detta. Träffar en massa nya folk och har kul och rör på sig.
Är uppe i 2,5 mil. :)
(Har inte gått ut ännu och jagat. Men kommer dra ner till stan och dra en vända)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lollynonna
2016-07-16 13:46
#37

#36 Var ser man hur långt man gått? 

Jag har just nu 57 pokemons! Gått en sväng idag också.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Aleya
2016-07-16 14:55
#38

#37 på avataren nere i hörnet, sen måste du dra ner listen så ser du en medalj du kan få som heter Jogger. Tryck på den så ser du där.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MrFabulös
2016-07-16 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Blir så trött på att detta alltid kommer upp när jag vill spela😫

CaptainBunchie
2016-07-16 17:35
#40

Hörni, det är säkert halva sverige, plus resten av världen, som försöker spela just nu. Det kommer vara ett rent h-vete att kunna spela innan det har lugnat ner sig och de har fixat med spelet/servrarna.
Ja, majoriteten av alla som vill spela har samma problem, att de inte kan ansluta.
Ha lite tålamod. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Lindis123]
2016-07-17 13:05
#41

Fattar inte meningen med gym's? vad gör man med dem liksom??och olika team? Är snart på lvl 5 så skulle vara bra att veta detta före det liksom:)

Annons:
Hoseok
2016-07-17 15:24
#42

#41 Det finns tre team att välja bland. Du väljer de som du känner för, det gör ingen skillnad.

Om du hittar ett gym som har samma färg som ditt team, så kan du själv lägga in pokemons i gymmet för att hjälpa gymmet att bli skyddat mot andra. Sen kan du battla erat eget gym (mot er själva) för att höja Prestigen så det blir svårare att ta över gymmet.

Om du hittar ett gym som är någon annan färg så kan du slåss mot de som är i gymmet för att sänka deras prestige. När deras prestige är noll, så kan du ta över gymmet så det blir din färg istället.

Majaa12
2016-07-17 17:58
#43

#42 Kan dom man fångat försvinna om man använder dom till det?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Hoseok
2016-07-18 12:17
#44

#43 Menar du dina pokemons? De försvinner inte, de är på gymmet du lagt in dem i och du kan inte använda dem medans de är där. De är kvar där tills du blir utslagen av någon annan färg. :)

Scorpio97
2016-07-18 12:28
#45

Laddade ner det nu när det kom till Sverige. Bor dock i en ganska liten by, så har bara ett pokestop här och hittar typ inga pokemons :/
Men jag kan ju leta i stan när jag är där i alla fall.


//Jessie

Aleya
2016-07-18 12:50
#46

#45 det brukar finnas även på små ställen. Men det verkar vara problem med hur pokémon spawnar för tillfället. Innan det släpptes så var det många i mina trakter. Och på pokémon Walken jag var igår så var det få också. Känns som att det är ganska mycket problem i spelet just nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
2016-07-18 12:54
#47

#46 Ja, det buggar en del nu och jag kommer inte in hela tiden (vilket jag inte hade förväntat mig heller, eftersom det är så nytt och stort förstår jag att det blir lite överbelastat)

Men jag har hört av andra också som laddade ner innan det kom ut i Sverige, och dom har också hittat väldigt få här. Men det kan såklart ha buggat från början och att dom inte hunnit fixa det än.


//Jessie

NordicSunset
2016-07-18 13:11
#48

Det är ju som en gps på skärmen när man letar, och jag har hittat mina flesta pokemons just på vägar som syns på gpsen. Men det finns en bäck nedanför mitt hus, och den visas inte på gpsen liksom. Kan det finnas pokemons där iallafall? Och på alla andra ställen som inte visas? Det där var svårt att förklara, men hoppas ni förstår

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Fridaaaa
2016-07-18 13:24
#49

#48 Ja kan det göra, min sambo har hittat utanför vägarna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2016-07-18 13:53
#50

Ni som har spelat och valt lag, hur har ni valt? 

Jag har världens beslutsångest. Min favoritfärg är röd och jag föredrar eld-pokemons, samtidigt som jag föredrar Mystics "motto" eftersom jag är ganska logisk och brukar hålla huvudet kallt. Dessutom verkar dom flesta jag känner ha tagit blått (har dock inte varit i stan än, så jag vet inte vilken färg som verkar leda gymmen här).


//Jessie

Aleya
2016-07-18 14:49
#51

#50 jag valde bara helt random. (Blundade och pekade på skärmen) Och det blev blått. Så brydd är jag. 😂 Men när du säger mottot så ser jag ju att det passar mig. För jag har först vid lvl 14 börjat ge mig in på att ta över gym. Detta då jag har varit osäker på hur man gör och sen har jag haft "dåliga" pokémons. Nu har mina börjat närma sig cp på 1000

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JuliaMG
2016-07-18 15:01
#52

Gick bokstavligt talat in i en ganska söt kille idag när både han och jag letade efter samma gym inne i stan. Det här spelet ger mig en bättre chans till att skaffa pojkvän - som dessutom är intresserad av Pokémon. #superglad XD :DD Förresten, någon som vet om man kan tävla mot andra användare och byta pokemons med varandra? ^^

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

ilenna90
2016-07-18 15:07
#53

jag har spelat sen i lördags när det släppte här :D men alltså, det kan får från pokestopen; vart tar det vägen? :o jag var till ett idag och fick flera bollar + något ägg, men dom finns inte med när jag går in på mina items. 
jag är på level 4 ifall det har någon betydelse.

Aleya
2016-07-18 15:49
#54

#52 den funktionen har inte kommit än. Så det är bara vänta. #53 kolla dina items. Där ser du hur mycket du har av allt. Ägg hittar du där du hittar dina pokémon. Så står det eggs klicka där.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ilenna90
2016-07-18 17:27
#55

åh ja nu hittade jag dom 8D tack!

Annons:
Aleya
2016-07-18 17:32
#56

Det står. Kolla där du kollar vilka pokémon du har. Där står det eggs. Och det är där dom ligger då du väl får dom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JoannaLi
2016-07-19 09:00
#57

Åh, jag är så sugen på att spela! Jag har aldrig spelat "riktiga" Pokemon, men det här ska väl inte riktigt vara som de heller, så det verkar som att för-erfarenhet (jag skyller på febern att jag inte kommer ihåg ord :D ) inte krävs? 

Jag ska i alla fall släpa med mig hunden ut, så fort min telefon kommer från lagningen :D

Aleya
2016-07-19 12:26
#58

#57 ingen erfarenhet innan behövs. Dock så kommer du på nearby få se en massa skuggor av pokémo. Det kan ibland vara bra att veta om det är någon du särskilt vill ha som är ute. Så det kan du ju läsa på lite om. Men det är inge måste. Jag gillar själv att lootar och gå. Ta över gym gör jag bara om jag känner att jag ids och vill. Men gå och leta är det bästa jag vet. Särskilt med folk. Det är fler än jag som jag träffat som aldrig spelat pokémon innan detta. Gah… jag är nästan hyper över att få gå ut redan nu och dra en runda. (Vaknade nyss)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JoannaLi
2016-07-19 12:54
#59

#57 Det låter ju bra! Jag tänkte mest för att få lite inspiration till promenader med hunden, för vi har som lite invanda rundor som vi går, och jag har svårt att bryta mig ifrån dem. Särskilt eftersom att "nä, men vi kanske inte ska gå på stan, han har ju varit rädd för människor", eller "nä, men vi kanske inte ska gå älven-rundan, där kan det ju komma hundar, och han kanske skäller ut dem" etc. Att man får göra något annat, och samla lite roliga "figurer" under tiden… Tja. Ingen nackdel 🤐😃

Aleya
2016-07-19 13:40
#60

#59 det är ju bara gå. Jag upptäcker hela min stadsdel genom detta. ☺ ett kul sätt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lindis123]
2016-07-19 20:32
#61

Jag har börjat lära mig hitta bättre i stan där min farmor bor, och det är ju kul när man lär sig lite historia och sånt om pokéstopen är någon staty eller monument:)

Aleya
2016-07-19 21:18
#62

#61 håller helt klart med dig. Kul att se saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[RC1393]
2016-07-20 19:10
#63

Sen typ en vecka tillbaka har centrum varit övertaget av Pokémon GO spelare, skitkul😃 Brorsan och hans kompisar är ute nästan dygnet runt, jag och syrran är lite lugnare och åker in till stan och spelar några timmar om dagen nu när jag är ledig några dagar. Min nya telefon tog dock ett svanhopp från bordet på bryggan idag när bryggan guppade till lite, så jag sitter fast med min gamla 4S som avskyr Pokémon GO. Förhoppningsvis hinner jag få en ny på försäkringen innan helgen, annars blir det tråkigt för mig. Hoppas bara jag kan kläcka ägg i alla fall😮

nadilda
2016-07-23 08:06
#64

Spelade "vanliga" pokemon en hel del när jag var yngre och nu börjar jag bli ordentligt fast i pokemon go! Jag vald team mystic , både för att blått är min favorit färg och för att deras motto var bra. Är verkligen jätte kul! Innan krånglade det dock jätte mycket för mig, men efter jag uppdaterade det funkar det brydligt bättre.

Upp till toppen
Annons: