Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3079 ggr
[Littlepig]
2016-07-10 22:55

String/inte + tips på trosor?

Hejsan Försöker spekulera om jag ska testa string eller inte. Är 14, många i klassen har det osv. Inte för att jag ska på något sätt vara sexig utan att jag vill testa av ren nyfikenhet. Har kört upp mina vanliga (konstigt jag vet), och det var väl inte så jätteobehagligt men inte så bekvämt heller. Det kommer säkert vara obehagligt att ha de på sig men som sagt. Vill testa. Så har lite frågor. 1. Har du string? När köpte du första? Hur fick du dina föräldrar att säga ja? Borde man köpa själv? Sedan så har jag ju sett halvstring men inte fått det definierat egentligen. Såå: 2. Vad är halvstring egentligen? Någon som har det? Borde jag kanske börja med det först? Har bara sett det på H&M.. Finns det något annat ställe och köpa? Sist men inte minst: 3. Vad använder ni för trosor? Varifrån köper ni? Tacksam för svar :)

Annons:
[Littlepig]
2016-07-10 23:00
#1

Insåg att jag inte skrev någonting om fördelar/nackdelar me string. Feel free to share

Kirnzy
2016-07-10 23:28
#2

Ja många tycker ju att det är obehagligt att ha stringtrosor men jag skulle aldrig kunna ha "vanliga"- jag tycker det är väldigt obekvämt.. Så jag tycker iallafall att du ska testa , det skadar ju inte direkt och du kanske gillar det (: Jag har iallafall haft string eller halvstring sen jag var typ tio.. Men det var för att min (halv)storasyster påpekade att om man inte har string så ser man trosranden när man går, jag har aldrig använt såna sen dess.. Mina föräldrar har aldrig sagt någonting om det och jag har alltid köpt själv, men det behöver man inte göra. Jag vet inte riktigt heller hur man ska definiera halvstring.. Det är ju inte riktigt string men ändå lite i den stilen (?) Jag köper från olika ställen, oftast online eller på Cubus. Men jag köper det bara när jag hittar någon söt bh som det finns matchande trosor till, och då är det nog oftast halvstring. Men halvstring finns nog i de flesta affärer- hm, Gina, Cubus, Lindex, osv Jag tycker iallafall att du ska testa om du känner för det :)

[Littlepig]
2016-07-10 23:31
#3

Tack för svaret. Har kollat in de sidorna du nämnde men det står bara string? Inte halvstring :/ är det halv fast de kallar det vanlig string? Förvirrande haha. Om någon annan ser detta får ni gärna bidra med era erfarenheter ;)

Kirnzy
2016-07-10 23:50
#4

Jag tror halvstring räknas som string :) eller det beror ju på hur man ser på det.. Men enligt affärer så är det nog bara string (vad jag har sett iallafall).

Katarina97
2016-07-11 00:24
#5

1. Jag använder nästan alltid string. Tror jag var 15 när jag köpte mina första string. Köpte dem själv och frågade aldrig mina föräldrar. Tycker inte dom har något med att göra med vilka trosor jag trivs bäst i. De märker ju dom i tvätten men är inget vi diskuterat. 

2. Kan ha fel men som jag förstått det är det såhär. "Helstring" är när det är tyg som är mellan skinkorna hela vägen från där rumpan börjar där nere och ända upp till där skinkskåran tar slut. Halvstring är när det är string där nere men en bit upp på rumpan blir tyget bredare och lägger sig över rumpan som vanliga trosor. Vad man föredrar att använda är individuellt men jag tycker "helstring" är skönare. Däremot har jag hört att vissa känner sig obekväma och liksom "för nakna" i "helstring" och då kan ju halvstring kännas bättre. Oftast heter det fortfarande string i affärerna men de stringtrosor med mer tyg brukar vara halvstring. 

3. Har köpt de flesta stringtrosorna på H&M eftersom dom är söta och har riktigt billiga och ofta dessutom rea då jag brukar köpa på mig många. Lindex och Cubus tycker jag också har också ganska snygga och billiga

Fördelar: För det första tycker jag faktiskt att det är bekvämare, vilket vissa verkar ha svårt att acceptera men för mig är det så. String skrynklar liksom inte ihop sig eller hamnar fel på samma sätt som vanliga trosor kan göra. Sen syns aldrig någon troskant om man har tajta byxor, och jag känner mig helt enkelt snygg och sexig i det även om det är nästan ingen som ser mig i dem och inte en enda kille (vilket är de jag intresseras utav)

Nackdelar: Många stringtrosor kan sitta väldigt tajt där nere vilket kan göra att underlivet får för lite luft och vissa upplever också att string kan skava vilket såklart varken är bra för underlivet eller bekvämt, jag har dock inte upplevt att det skaver. Om man märker att det blir för instängt med string men man fortfarande vill använda det kan man variera med vanliga bomullstrosor. 
Opraktiskt med string om man använder binda under mensen.

[Littlepig]
2016-07-11 00:41
#6

Åh tack för svar båda två! det uppskattas. :) någon som testat Gina Tricots Annie-trosa? Är det mer som string eller halv? Sorry för många frågor men ja, är osäker på hur jag ska göra och sånt.

Annons:
[rumelle]
2016-07-11 08:15
#7

Halvstring är när man har "vanliga" trosor i en för liten storlek så att ena sidan hela tiden åker in i röven.

[Devya]
2016-07-11 09:54
#8

Jag använder strings då jag har åtsittande byxor, kjolar eller klänningar. Jag tycker inte om att använda vanliga trosor i det fallet för de kan "korva" sig litegrann annars.

Jag använder alltså strings utav praktiska skäl. Tidigare brukade jag alltjämt använda strings men då jag träffade min nuvarande kille så ändrade jag på det. Han tyckte nämligen att strings är fula, så istället använder jag "halvstrings" /hipster som han tycker är mycket snyggare.

CaptainBunchie
2016-07-11 10:47
#9

Jag äger blandat "vanliga" och string, dock är majoriteten "vanliga". Köpte nog första paret när jag var runt 17 år, insåg hur jag störde mig något fruktansvärt på troskanterna som syntes när man hade tajta kläder. Jag köpte själv, i Ullared då de har mitt favoritunderklädesmärke där. Det var också bra för det flöt liksom ihop med alla andra kläder och grejer, haha.
Blev nästan förvånad över hur stringstrosor inte är så obekväma, då jag har bara hört hur de är "såååå obekväma". Visst, jag tycker inte alls det är särskilt skönt när man går runt i bara trosorna, men så fort man tar på sig byxor så känns det 'normalt'.
Köpte mina i Ullared och på H&M, då H&M hade de bra naturliga färgerna som är praktiskt (svart, vit, beige).

Har ingen erfarenhet av halvstring, men verkar ganska meningslöst.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Littlepig]
2016-07-11 11:54
#10

Devya: varifrån kommer dina halvstrings? CaptainBunchie: Tack!

[Littlepig]
2016-07-11 11:54
#11

Rumelle: men alltså på H&M tex står det halvstring som rubrik på varan?? :P

[Devya]
2016-07-11 14:46
#12

#10 H&M :)

Upp till toppen
Annons: