Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2191 ggr
[Stockholmsbruden]
7/11/16, 9:12 PM

Betyg

Vet att detta är enn känsligt ämne, men är lite nyfiken! Vad är ni för något? (Känn ingen press, du behöver förstås inte svara om du inte vill)

Annons:
Scorpio97
7/11/16, 9:14 PM
#1

Fick C i medel i gymnasiet, något lägre i grundskolan. Tror dock jag hade kunnat få högre om jag verkligen hade velat och kämpat lite, och inte haft kronisk huvudvärk och typ 60% frånvaro.


//Jessie

JoannaLi
7/11/16, 9:16 PM
#2

Ligger stadigt på ett C, ungefär, utan direkt ansträngning. 

(Förlåt för skryt, men snittar på ett B efter första året på gymnasiet. Väldigt nöjd med det :D )

ra-17
7/11/16, 9:45 PM
#3

Mest b när jag gick ut nian, har efter första året på gymnasiet sänkt mig en aning o har nu mest c.

Corgitok
7/11/16, 9:59 PM
#4

Är ett C barn kan man säga trots att jag har blandade betyg.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

tiger tok
7/11/16, 10:18 PM
#5

Är ett B barn,men svarade a barn då det är mest likt!

[Túrwen]
7/12/16, 12:15 AM
#6

I gymnasiet hade jag högsta betyg i allt utom matte och idrott.. hade även det första åren på universitetet men sedan när jag började dejta idioter blev jag mer som genomsnittet på sin höjd ett C i guess..

Annons:
IngaTrnqvist
7/12/16, 1:06 AM
#7

Har legat på A/B i de flesta ämnena under både högstadiet och gymnasiet. Enda undantaget är idrott, haha.

Accalia
7/12/16, 1:19 AM
#8

Svårt att säga då jag mer skulle va ett B barn. Kansk inte just nu men annars. Liksom inte A barn men inte heller C barn. Just nu har jag inte så många B som C och A. Fick 6 A, 5 B och 6 C (inga E, D eller F), men är verkligen inte ett A barn, skulle kunna va med tanke på att jag knappt orkat bry mig så mycket detta året och ändå fått bra betyg, skulle kunna ha högre betyg än jag har, men har redan vänner som känner sig pressade och stressade över betyg så känne att jag inte vill tillhöra den gruppen hehe…

tiger tok
7/12/16, 8:21 AM
#9

Du är som mig #7! 😂

LeeKnow
7/12/16, 12:36 PM
#10

Tog A-barn då jag, enda sen typ 5:an, fått höra att jag är ett A-barn men att jag inte kan få A för att jag inte pratar. Egentligen ligger jag väl på C-B

Turast
7/12/16, 4:08 PM
#11

A typ, i de flesta ämnen iaf

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Alicia_svartur
7/13/16, 12:01 AM
#12

A eller B i alla ämnen förutom geografi, där jag har ett C

Whippetgerbilen
7/13/16, 12:28 AM
#13

Jag är nog mellan E och C!

Dogs is my world ♥

Annons:
NordicSunset
7/13/16, 1:57 AM
#14

Jag vet inte riktigt, haha. Vad är det som avgör vad för slags barn man är? x) Har flest A:n, antar att jag är ett A-barn då? :)

Be the best version of you.

  • Zoella
ElsaN.01
7/13/16, 4:49 PM
#15

Jag gick nyss ut 8:an med 11 A, 4 B, 1C och 1 D - antar att jag klassas som ett A-barn då :)

Gambino19
7/13/16, 9:58 PM
#16

jag har bara 2 A:n ,i engelska och samhällskunskap men jag har typ inga C utan resten är typ B så antar att jag är ett B barn

Nian97
7/14/16, 9:55 AM
#17

Nu när jag gick ut gymnasiet hade jag lite mer än B i snitt.

Jetaime
7/14/16, 12:41 PM
#18

Vi hade inte bokstavsbety utan g,vg,mvg. När jag gick ut 9:an hade jag bara vg:n och mvg:n, så jag tror det skulle motsvara ungefär B (B+?) idag.

Majaa12
7/14/16, 7:37 PM
#19

#18 g=E , vg=C, mvg=A tror jag att det är :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Kadoor
7/14/16, 8:28 PM
#20

Jag har flest A:n & B:n, men även ett par C:n och E:n. Dock skulle jag säga att jag är ett B barn, eftersom att det är på den nivån jag ligger på ungefär.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kadoor
7/14/16, 8:30 PM
#21

#19 Fast tänk på att det inte stämmer precis! Jämförelsen stämmer ju på ett ungefär, så som du skrev. Men det är strängare och svårare att få de högre betygen med vårt system, jämfört med det #18 hade. :) men att g=e, vg=c och mvg=a kan man ju säga på sätt och vis, även om kraven är högre idag.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Wowy
7/14/16, 10:08 PM
#22

Jag hade nästan bara A:n och B:n i betyg nu, men jag skulle inte direkt säga att jag är någon viss typ av "barn". Så jag valde "Anonym".

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Majaa12
7/14/16, 10:48 PM
#23

#21 Jo, iofs… Nu skulle man ju kunna säga att vi får betygen efter hur "dåliga" vi är egentligen. Får man A i fem delar och E i en i t.ex svenska går dom ju på det lägsta och man kan få ett D..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Natale123]
7/15/16, 8:51 PM
#24

Flesta A och B alla i min klass kallar mig för A-barn

Kadoor
7/17/16, 1:09 AM
#25

#23 Ja men precis, nu känns det som att de inte riktigt ser våra goda kvalitéer utan bara utgår från det dåliga. Det är väldigt sjukt att man ska behöva ha alla kriterier i A för att få A, eller alla i C för att få ett C. Att ha en dålig dag eller en dålig period ska inte behöva påverka en så negativt, och det känns som att man knappt får någon hjälp med det man behöver hjälp med heller. :/

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Inaarah
7/17/16, 11:13 AM
#26

När jag gick ur nian hade jag i princip bara MVG och i gymnasiet snittade jag väl B/A.

[Littlepig]
7/18/16, 10:38 PM
#27

Har jättesvårt och sätta ett medelbetyg. Har inga E:n i alla fall, sedan typ 5 D:n, 6 B:n och hade 1 A terminen men sänktes. Så ja

Annons:
panini
7/19/16, 4:33 PM
#28

E barn skulle jag tro. Jag satsar inte i skolan utan det blir som det blir. Har alltid haft mest E:n i alla fall. Detta året fick jag både F-, E-, D-, och B:n i blandade ämnen.

Fridaaaa
7/20/16, 8:27 AM
#29

Ingen av det,  för när jag gick i skolan var det U-MVG och nu på högskolan är det U-VG. Men är med G på det mesta :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: