Annons:
Etikettfamiljen
Läst 894 ggr
[Stockholmsbruden]
2016-07-12 20:28

Family finder hjälp!

Hej jag har gjort det enklaste testet för kvinnor på My family tree Testet heter familys finder. Jag undrar om jag kommer få veta bara världsdelen (vill veta min pappas ursprung) eller om jag kommer få veta land och till och med stad. Har hört att vissa till och med får veta till exempel 2%kenya osv. Här är hemsidan. https://www.familytreedna.com/products.aspx

Annons:
[Stockholmsbruden]
2016-07-12 20:35
#1

Jag har beställt den som kostar 99$, skulle verklgen vara tacksam för svar om någon gjort liknande test och vet!!

Aleya
2016-07-12 21:19
#2

Som jag skrev innan så kanske land. Men stad blir nog svårt att pricka in.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Rhonda]
2016-07-16 09:13
#3

Jag har inte gjort family finder var inte intresserad av det utan mtdna (mödernet). Jag har testat med genographicproject o fick flytta allt över till ftdna. Man får reda på hur mycket procent av sin dna kommer från olika grupper. tex Mediterranean, European, (uppdelat i olika områden) German, Brittish, African, Asian mm. DNA grupper har inget med landsgränser att göra. Det är kul. Jag fick reda på att jag (från australien med mycket anor från England har 100% europ dna) har 14% skandinavisk dna! 

Vill man veta mycket om sin pappas urpsprung måste ett manligt medlem av familjen tar ydna -testet. Din far, farbror, bror, farfar, manlig kusin tex. (som har samma manliga anfader). Min bror tog ydna-testet. 

Jag hoppas du visa ditt resultat här!

Upp till toppen
Annons: