Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 727 ggr
[Natale123]
2016-07-15 20:49

Tips på serier

Hej! Jag vill ha tips på serier så kan ni Skriva rukrik,vad den handlar om, genre och hur många stjärnor 1-5?

Annons:
Zacinca
2016-07-15 21:19
#1

Lost, drama (tror jag), handlar om ett flygplan som kraschar på en öde ö och de försöker överleva. Den bästa serien jag sett, väldigt spännande och djupa och intressanta karaktärer. 5/5 stjärnor!


[Natale123]
2016-07-15 22:50
#2

tack ska kolla upp den är desperat efter serier eftersom jag kollat slut på alla mina hehe

Accalia
2016-07-16 01:50
#3

- Modern Family, komedi, handlar om en familj sk är helt galen, svårt att förklara familjen då det skulle ta lång tid, men googla. Den är verkligen så rolig, 7e gången jag ser om den nu (har kanske ett problem hehe), lik Friends, så gillar du den tycker jag du ska kolla in Modern Family, finns på Netflix, de första 6 säsongerna :), men även dreamfilm - The 100, science fiction står de på Wikipedia, men jag skulle säga drama också. Den handlar om att världen har gått under då det vart krig och atombomber och radioaktiv strålning har förstört världen och utrotat nästan hela mänskligheten. Men redan innan kriget hade 13 länder skickat upp rymdskepp med människor i, som nu slås samman till ett stort skepp där människor överlever uppe i rymden. Men syret börjar ta slut, så de skickar ner 100 brottsliga ungdomar (de är inte riktigt thug brottslingar dock hahaha) till jorden för att se om den är överlevnadsbar. Den är verkligen sååååå bra och älskar den så mycket, så spännande. Finns på Netflix de första 2 säsongerna :)

CaizaBorg01
2016-07-17 05:03
#4

Between- handlar om ett virus som sprider sig och som dödar alla över 22 och staden sätts i karantän Orange is the new black- handlar om ett kvinnofängelse, massa drama och rasbråk American horros story- världens bästa serie-inte för alla eftersom den är "läskig" Baby daddy- handlar om en ung kille som blev pappa utan att han visste det Salem- handlar om häxjakten på 1800-talet ich

[Littlepig]
2016-07-18 22:40
#5

Make it or break it, handlar om ett par gymnaster som samtidigt måste deala med karriären och nå deras mål - OS och hantera vanliga tonårsproblem. :) och Gossip Girl och Glee kan jag rekommendera. GG är väldigt tonårsaktig - Typ fester, otrohet, falskhet osv. Och Glee är mer rolig och komedi-aktig (lite musikal på det eftersom de sjunger en del, många moderna låtar).

NordicSunset
2016-07-19 01:36
#6

Teen Wolf, Gossip Girl och The Fosters är mina 3 favoriter, alla får 5/5 stjärnor av mig. Teen Wolf handlar om en vanlig kille, Scott McCall som kommer in i varulvsvärlden. Det påverkar såklart honom i första hand, men även hans vänner och familj. Serien är lite seg i början, men när man har kollar några avsnitt kommer man in i den. Gossip Girl handlar om ett gäng tonåringar som bor i New York. De flesta är rika och bor i Upper East Side, äger stora hus/hotell och är allmänt "högklassiga", men det finns också en familj som bor i Brooklyn och klassas som "outsiders". Det finns också en “Gossip Girl” som skriver ut skvaller om allt och alla, och man vet inte vem det är förrän i sista avsnittet tror jag. Serien kretsar dock inte runt att man ska ta reda på vem Gossip Girl är, utan det är bara en “kul” grej. Älskade verkligen denna serien! The Fosters handlar om några fosterbarn som bor med 2 mammor. Huvudkaraktären är Callie, och det är henne man får hänga med i de första avsnitten. Efter några avsnitt breddar serien ut sig och man får se mer av de andra fosterbarnens liv också. Riktigt bra och lite annorlunda serie. Händer saker hela tiden och jag blev fast redan vid första avsnittet! Är ingen vidare på att berätta vad saker handlar om, men försökte iaf. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
ljungensjenka
2016-07-19 10:57
#7

Grey's Anatomy alla dagar i veckan. Av 5 möjliga stjärnor får den helt seriöst 7 :) Handlar om en tjej (Meredith Grey) slm börjar jobba som intern (vet inte namnet på svenska…) vid ett sjukhus och så får man följa henne, hennes kollegor (basically familj), alla deras patienter och allas relationer. Finns många vändningar och man gråter i princip av varje avsnitt men den är grym! Dör många men bra ändå, kan inte riktigt förklara varför den är så bra haha. Min förklaring sög men efter första avsnittet är man helt fast!

Upp till toppen
Annons: