Annons:
Etikettövrigt
Läst 696 ggr
Gambino19
7/17/16, 7:20 PM

flyga

imorgon ska jag flyga till krakow,men har aldrig flugit förut. Hur känns det? jag är jätterädd och ska upp 2 på natten men kommer inte lyckas somna.

Annons:
ElsaN.01
7/17/16, 7:26 PM
#1

Du har absolut inget att oroa dig för, det är inte särskilt speciellt egentligen. Det känns ungefär som att åka buss, fast man får lock för öronen hela tiden.

Det kan vara lite kyligt i planet och man kan få ont i bihålorna (inte allvarligt ont men lite). Det kan bli lite turbulens vilket gör att planet skakar lite, det är dock inget farligt och man behöver inte bli orolig. 

Utsikten brukar vara riktigt cool, både att se marken och ovansidan av molnen.

Det kan vara smart att tugga tuggummi,  det hjälper mot lock för öronen🙂

Gambino19
7/17/16, 8:05 PM
#2

jag hatar lock i öronen,är det så att alla får det?:(

felle-j
7/17/16, 10:59 PM
#3

Nej, det är olika. Oftast får man det bara vid start och landning där det blir störst höjdskillnad. Sen brukar det vara lugnt. 

Flyga är härligt tycker jag, men väl uppe i luften är det lite tråkigt. Det är som att åka en buss typ.  Du behöver i alla fall inte vara rädd för att flyga. Flygplanstyperna är så välbeprövade att det är ytterst sällan något fel sker. Det är även dubbla system av allt så om något skulle gå sönder av någon anledning så finns det alltid ett annat system som kan ta över. 

Som sagt kan det bli lite turbulens uppe i luften men det är inget att oroa sig för. Det är inte värre än att köra i en grop med bilen. Det kallas faktiskt för luftgropar. Ett flygplan tål så enorma krafter att lite turbulens aldrig skulle orsaka någon skada.

ÄlskarHamstrar12
7/17/16, 11:00 PM
#4

Jag brukar bara få lock i öronen när man landar och lyfter. Tips tugga tuggummi och lyssna på musik med "vanliga" hörlurar. Det hjälper mot lock i öronen! :)

[Littlepig]
7/20/16, 12:53 AM
#5

Nu har du redan flugit men åh vad kul, var i Kraków denna sommar och det är otroligt fint där!

Gambino19
7/23/16, 11:26 AM
#6

det varså otroligt fint i krakow! massa gamla stenbyggnader och inte tala om judiska kvarteren med alla dessa fina kyrkor! det var jättekul att flyga och det gör jag gärna om!

Annons:
Mysan_
7/23/16, 12:24 PM
#7

Vad bra!

Själv är det något av det värsta som finns tycker jag. Usch, är så himla rädd för att flyga, det är trångt och känns alltid som man ska störta. Och får jag inte fönsterplats är hela flygresan förstörd. Nej, flyg undviker jag så väl det går.

Honestyisdead
7/23/16, 1:10 PM
#8

#7 Fönsterplats är ju sämst om man skulle störta. Tänk att ta sig ut om man överlever och sitter längst in. Dessutom ser du marken närma sig under crashen.

Mysan_
7/23/16, 2:49 PM
#9

#8 Jag vet, men det är inte därför jag vill ha fönsterplats. Jag får panik om jag inte kan kolla ut.

Corgitok
7/23/16, 4:33 PM
#10

#8 Tack för att du förstörde lite av min icke rädsla för flygplan.. xD

Jag gillar inte att flyga pga känns som att det ska störta, men vill helst ha fönsterplats för att det känns tryggast att vara mot väggen och att se ut. Nu kommer jag bara vara totalt osäker oavsett.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Honestyisdead
7/23/16, 5:14 PM
#11

#10 Logiskt tänkande. Trodde de flesta redan insåg det utan att någon behövde tala om det. Säger ju sig själv att innersta platsen är svårast att ta sig ut från. 

Men var så god. Löjligt att skylla på mig för att du inte tänkt.

Corgitok
7/23/16, 5:21 PM
#12

#11 Mja, alla tänker inte som du. Jag tänkte inte på det. Menar inte att skylla på dig men att du sa så förstörde ju lite för mig, jag tycker inte att det är löjligt av mig alls att tala sanningen.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Honestyisdead
7/23/16, 5:27 PM
#13

#12 Du vet att det är långt mycket större risk att du krockar i trafiken  eller blir överkörd än att du  crashar med ett plan va?

 Och att du mest troligen dör om ditt plan mot förmodan skulle crasha så du inte ens behöver ta dig ut? Och att du inte behöver titta ut under crashen?

Annons:
Corgitok
7/23/16, 5:38 PM
#14

#13 Du kanske försöker göra mig lugnare, men du förstår inte min rädsla för fordon jag själv inte kan kontrollera. Jag lämnar tråden innan det blir  värre än det redan har blivit för mig nu. Hejdå.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: