Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2517 ggr
Love Lejonhuvadekaniner
2016-07-19 21:31

Bh?

Jag undrar en sak! Varför har man bh om man har tex storlek Aa:/? Tänkte bh är ju en bröst håller som håller de på plats. Men om man har a/AA kan det väll inte röra sig så mycket? Eller har man det för man tycker det är snyggt ?

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Annons:
Fridaaaa
2016-07-19 21:33
#1

Jag hade BH när jag hade A, tyckte det var skönare än utan, brösten såg snyggare ut i tröjor och man slapp riskera att bröstvårtorna syntes.
De anledningar till att jag hade A i alla fall :)

Aa tycker jag är väldigt litet, hade nog valt top där istället men är jag det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Love Lejonhuvadekaniner
2016-07-19 21:37
#2

Varför är man rädd för att bröstvårtorna ska synas? Det är ju något som 99% av befolkningar har:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Love Lejonhuvadekaniner
2016-07-19 21:38
#3

#1 hur menar du skönare?

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fridaaaa
2016-07-19 21:41
#4

#2 Jag personligen tycker det är skitfult när de syns :P Spelar ingen roll att alla har det, tycker det är skitfult när det synt genom kläder ;)

#3 Ja det är skönare med BH än utan? Nu har jag B-kupa och ja det är inte jättestora bröst, men tycker helt enket det är bekvämare med BH på än utan :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2016-07-19 21:43
#5

Jag tycker många tröjor är ganska genomskinliga idag, så det kan ju vara en anledning. Antingen att man vill visa upp en snygg BH och tycker det är roligt att handla BHar med syfte att visa dom under en mer genomskinlig tröja, eller för att man känner sig lite naken ute. 
Om alla ens kompisar har BH kanske man också vill ha en trots att man kanske inte behöver stödet. Sen kan det ju vara bekvämt, tröjor passar bättre, man kan använda en BH som gör att brösten ser större ut osv.

#2 Vissa vill helt enkelt inte att bröstvårtorna ska synas. Dom flesta personer jag vet skulle inte gå runt naken  offentligt och visa hela brösten (för tjejer/kvinnor då, oftast) eller könet heller, och det är ju också något som alla har? :)


//Jessie

Calcifer
2016-07-19 21:46
#6

Jag tyckte bh var något som liksom fick mig att känna mig lite äldre. Inte bättre, men nog var det spännande när jag fick min första bh, även om den var väldigt liten. Inte för någon annans skull, utan för att… ja, mamma hade ju bh, och storasyrran, och då blev jag ju liksom vuxen nästan för att jag hade det. xD

Plus att under vissa tröjor var det mycket mer bekvämt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Splatter
2016-07-19 21:47
#7

Även om brösten är små kan de studsa när man går och vara ömma. En BH håller allt på plats samt skyddar vårtorna från irritation av tyg som rör för mycket på sig så det skaver. :)

Urhasten
2016-07-19 21:51
#8

Åh, nu fick jag lite nostalgi från när jag var ca. 11-12 år och brösten hade börjat växa. Vårtorna syntes också genom tröjorna som jag då (och nu) tyckte var obehagligt. Då hade Cubus (om jag minns rätt) supersköna behåar utan bygel i jättefina färger och mönster. Hade ca. 10 st i olika varianter tills jag växte ur dem 😂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Love Lejonhuvadekaniner
2016-07-19 21:58
#9

Det är en i vår klass som köper jätte förs stor bh och stoppar i bomull:/ tycker det är jobbigt att se för hon är så fin som hon är. Jag har sagt det till henne för vill verkligen att hon ska gilla son kropp:) Jag och min bästa vän bestämde oss förra veckan att när vi ska bada ska vi bara bada i trosor dock bara i den byn vi bor ca 100pers bor här. Vi stör oss på varför ska vi tjejer gömma oss och inte killar. När vi ändå har brösten till att mata ett barn. Så nu när vi har badat så har vi badat bara i trosor och ingen överdel. Börjar kännas tryggare med min kropp. Det känns riktigt bra att våga stå upp för det man tycker även fast det är en liten sak för de flesta.

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

ljungensjenka
2016-07-19 22:43
#10

Jag har bara A-kupa och kommer troligtvis inte få större heller. Men det gör ont även med små bröst, "formen blir finare med bh" och helt enkelt så vill man inte känna sig som ett småbarn bara för att man inte har samma genetiska anlag som vissa andra som får stora bröst. Vill folk ha bh så får de har det. Bryr mig inte om folk har de trots att det är platta eller om de har G-kupa, deras business :)

[Littlepig]
2016-07-20 00:50
#11

Vet inte om du menar små barn (7-8 årsåldern som inte ens börjat utveckla något) eller äldre utan bröst. Jag personligen tycker att det finns så många fler anledningar till att ha bh än dess funktion bara. För det första kanske man är ensam i sitt gäng utan bh. Det leder liksom till ett utanförskap, och många vill inte hamna där. Dessutom täcker en bh ens bröstvårtor som sticker ut, det kanske inte är så snyggt direkt. Jag har inga bröst i princip (70A) men formen blir bättre med bh. Och så ser man helt platt ut utan (de som har AA-kupa) och det kanske inte är så kul. Tänker liksom mer låt de som har små bröst använda bh, deras val liksom.

Accalia
2016-07-20 01:25
#12

Mest är det, nog för formens skull som många sagt redan, men själv tycker jag det är mer bekvämt, känner mig väldigt exposed utan bh. Stöd behöver man nog inte så mycket nej, men bh är ju inte bara det nuförtiden utan också ett modeplagg som smyckas med mönster osv. Sedan tycker man själv kanske att det ser bra ut när man står i underkläder, kan ju vara något som man anser är "sexigt" om du förstår hur jag menar haha

tiger tok
2016-07-20 09:06
#13

Jag har bara sport behåar,för att jag behöver stödet när jag "jobbar" på en gå,och för att bröstvårtorna inte ska synas!

Annons:
bellanova
2016-10-13 15:11
#14

Använder bara bh ibland och badar o solar gärna utan Tycker det känns instängd med BH Gör inget att nipplarna syns.Tycker inte man ska skämmas för hur man är skapt som tjej

Snuffles
2016-10-13 19:33
#15

Jag har A och använder toppar, gör det för att det känns sjukt obekvämt när brösten rör vid tröjan och så känner jag mig naken utan.

[Pälsbollen]
2016-10-14 19:07
#16

Har bh dels för det är skönt o även fast man har små bröst så blir det ett stöd (är så oskönt att tex träna utan sportbh ändå, så ja även små bröst behöver stöd;) sen somsagt att det är snyggare under kläder o inte bröstvårtorna syns. Inget fel med det men tycker personligen inte om det:) o man får dessutom lite tydligare bröst av en bh även om den nt är push up så att det syns att man har lite bröst iaf;) dessutom så är de ju kul o ha snygga bh:s. Ser de som ett klädesplagg o skulle känna mig rätt avklädd utan den:)

Fridaaaa
2016-10-14 20:32
#17

#14 Vem har sagt att det handlar om att skämmas? Jag personligen tex tycker det är fult när bröstvårtor syns genom kläder, Men är min åsikt :)
Samt skönare med BH oavsett storlek på bröst :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linn Is The New
2016-10-14 22:28
#18

Har bh för att när jag springer så är dom som ett par studsbollar och flyger. När jag går också, tycker dock om att vara utan när jag spelar och chillar. Har 75c i bh. Fasta och små, är nöjd.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

kae
2016-10-21 13:23
#19

Jag hade det för att jag ville vara cool. Min första BH var en AA-kupa från Lindex utan bygel haha! Men man kände sig så vuxen. Nu har jag B/C-kupa men använder aldrig bh. Tycker det är snyggare, bekvämare och säkrare :)

[Tuulikki]
2016-10-22 19:56
#20

Åh jag hade jättegärna sluppit BH!😭 Men jag har G-kupa så jag får ont i axlarna och ryggen om jag inte har BH😕

Hade gärna haft mindre bröst..

Annons:
bellanova
2016-10-24 17:17
#21

#17 Men tyvärr är det många som skäms när bröstvårtorna syns Och att du tycker det är "fult" uppfattar jag som att du också skäms….tyvärr. Så varför tycker du det ät fult?? Vi alla har ju bröstvårtor En kvinnas kropp är inte ful och i den  ingår bröstvårtor tycker  jag

Fridaaaa
2016-10-24 17:30
#22

#21 Bara för att man tycker något är fult, betyder det inte att man skäms dock. 
Ja hur ska man förklara varför man tycker något är fult? Svårt, jag tycker bara det, tycker inte det är snyggt när de sticker ut helt enkelt. 

Ja alla har bröstvårtor men bara för att man tcker att det är fult när det sticker ut från tex linnen betyder det inte att man tycker bröstvårtor i sig är fula. 
Så vet inte varför du drar in orelevanta saker i det hela.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-10-24 17:44
#23

Man kan ju känna sig naken/avklädd även om man har små bröst när bröstvårtorna syns.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

powerade
2016-10-27 18:08
#24

Dom säger att ju mer man ha bh ju mer kommer brösten hänga sen. Vet ej om det är sant men kan vara kul att ha i åtanke;:)

Anonym783
2016-10-27 23:14
#25

det hör fick mig att tänka på när tjejerna i min klass först skaffade bh 😂 Alla skaffade för stora, så man såg hur tröjtyget sjönk ihop efter bh linjen 😂

Hakuna Matata.

[EM_L]
2017-10-17 13:34
#26

Jag har inte speciellt stora bröst och använder sporttopp för att det är skönt, bröstvårtorna ska inte synas och för att forma brösten.

Tycker att sporttopp gömmer bröstvårtor väl=)

Upp till toppen
Annons: