Annons:
Etikettövrigt
Läst 589 ggr
Snuffles
7/21/16, 9:05 PM

Ångrar mig typ?

Jag klippte mitt hår kort igår och nu ser jag ut som en 13-årig pojke för har inga former och använder ej smink. Inte för att jag vill se feminin ut (är ickebinär) men alla vet att jag föddes som tjej och vill typ se ut som en för syns skull pga det. Är rädd att folk kommer stirra och försöka placera mig i ett fack nu och att mina klasskompisar kommer prata om mig när skolan börjar. Vet ej hur jag ska tänka ens?? Jag menar jag gillar min frisyr nu och tycker jag ser jättecute ut men är rädd för vad andra ska tycka ugh

Annons:
Honestyisdead
7/21/16, 9:11 PM
#1

Du ska bara tänka på att du trivs i det. Det är det viktiga. Det är ju du som lever med det.

Sedan tror jag inte folk kommer bry sig. Och om någon gör det så är det bara att skratta åt det. Det är bara människor som är osäkra på sig själv som har åsikter om hur andra ser ut.

[Lindis123]
7/21/16, 10:12 PM
#2

Som Hera sade,klart att det är viktigast att du själv trivs i det:) Folk bryr sig dessutom mycket mindre än man tror. När jag klippte av håret var det ingen som talade skit(vad jag vet om).Tvärtom var det många som faktiskt sa att ja såg snygg ut och får nästan dagligen komplimanger av halvbekanta som tycker det ser fint ut. Om nån säger nåt dumt får du helt enkelt säga åt dem att minda sin egen business;)

[Natale123]
7/22/16, 5:24 PM
#3

You go girl som vågar göra så även fast du e rädd för vad andra ska tycka! Om dom int gillar d e det deras problem å int ditt! Kram

Snuffles
7/22/16, 6:30 PM
#4

Tack alla!! Antar att jag inte kommer oroa mig när jag har vant mig

vendelay
7/22/16, 7:11 PM
#5

Jag förstår dig! Jag rakade av mig håret för ett par år sen och jag tyckte själv att det såg riktigt bra ut men blev så tveksam på vad andra skulle tycka och säga. Fick faktiskt en del elaka och konstiga kommentarer (typ "har du fått cancer?!" eller "ska du bli kille nu eller?") men det är bara att ignorera. Huvudsaken var att jag kände mig supersnygg i det. 

Nu har det gått flera år och just nu håller jag faktiskt på att sparar ut det igen bara för att få raka av det igen haha 😃

Som du säger själv, så är du jättecute (japp, det vet jag även om jag inte sett dig) och om någon säger något annat så handlar det enbart om dålig självkänsla eller rädsla för att andra ska döma dem.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: