Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1711 ggr
reckoner
2016-07-23 20:00

Vad är bra humor?

Jag har fattat det som att dålig humor är när en skrattar åt allt och inget och saker som inte är menade att vara skämt, typ?

Men jag får ofta höra att jag har bra humor. Vad betyder det? Jag trodde det handlade om fyndiga skämt och ordvitsar, men jag tycker inte att jag drar så många skämt. Vad tycker/tror ni att det innebär att ha bra humor? Och hur är en person som ni tycker har bra humor?

Annons:
Namiko
2016-07-23 20:06
#1

Man behöver inte dra skämt och liknande för att ha "bra" humor, det har att göra med vad man finner roligt. Jag tycker det brukar variera beroende på vad personen man pratar med har för humor. Har man samma humor som någon annan så är det ju uppskattat = man har bra humor enligt den personen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

IaMiaMaria
2016-07-23 20:11
#2

Bra humor är extrem individuellt, vad en skrattar åt fattar en annan inte alls det roliga med.

Men med dig kanske det menas med att du är spontant roligt, kommer med spontana kommentarer om saker som många uppfattar som roligt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Lia
2016-07-23 20:19
#3

Min pojkvän tycker att jag ofta har ganska dålig humor som gillar tex rob Schneider. Jag tycker att han har dålig humor som gillar monty python tex. Det är ju för att vi inte gillar samma. Båda har väl bra humör, på olika sätt bara.

Upp till toppen
Annons: