Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1442 ggr
LittleBigPride
7/26/16, 12:37 PM

Hur får jag bort min kroppskomplex?

Hej!

Jag är en 14-årig tjej som verkligen har kroppskomplex! Jag är smal, men jag känner mig inte smal, jag tycker jag ser lite mullig ut! Detta mest på grund av mina ben och min mage, mina ben har knappt något fett på sig, utan bara muskler, vilket jag hatar för när jag höjer upp benen, så åker musklerna ner och jag ser jättefet ut! Min mage blir stor så fort jag äter det minsta lilla vilket jag hatar, för den är precis så smal jag vill att den ska va när jag vaknar, på magen har jag däremot liiiiite fett runt naveln, men det stör mig ändå så otroligt mycket!

Så jag tränar, varje dag, äter normalt bara inte godis, men jag vill inte bry mig längre, jag vill inte bry mig om vad jag stoppar i mig, jag vill inte bry mig om min kropp så här kommer mina frågor:

1. Hur får jag bort min komplex

2.Jag är 170cm och väger 54 kg, har inte fått min mens än ifall ni undrar, kommer kroppen att utvecklas mer?

3. Ser andra mig som mullig eller är det jag som har förvrängt min kropp?

Annons:
[Devya]
7/26/16, 3:11 PM
#1

Låter som om du t.om. väger  lite för lite, faktiskt.

Jag tycker det är dock bra om du tänker åtminstone litegrann på vad du stoppar i dig. Det är ju inte meningen att du ska stoppa i dig en massa godis, läsk och chips för din kropp lär inte må bra av det. Alltför många ungdomar vräker i sig en massa ohälsosamt och i värsta fall kan leda till förstadiet för diabetes. Ät hälsosamt och unna dig något gott någon gång i veckan utan dåligt samvete (vilket är förstås lättare sagt än gjort kan jag tro). 

Jag tror knappast att någon ser dig som mullig, tvärtom isåfall! Jag är ca 159cm och väger 52-54kg och jag är verkligen inte mullig på något sätt utan smal som en sticka men med muskler här och där. :)

Hur du  får bort dina komplex är en otroligt svår fråga som inte har något enkel svar, tyvärr. Det gäller väl bara att försöka intala sig att man duger precis som man är oberoende vad man väger. Sluta slösa tid på obetydliga saker såsom vikt, det finns mycket roligare saker att göra. Kanske försök tänka sådana tankar?:)

LittleBigPride
7/26/16, 3:20 PM
#2

#1 Tack! Du hjälpte verkligen! Ska fortsätta äta lite mer sundare, men ska unna mig lite då och då!

[Devya]
7/26/16, 3:45 PM
#3

#2 Jag hoppas verkligen att du kan unna dig lite gott nu som då och att ditt komplex försvinner. 

Sen angående det med  lite fett om magen och benen - det  är helt normalt! Alla har vi det, även smala människor. Oroa dig inte över sådant! :)

Min mage blir jämt lite rundare efter att jag har ätit men det är ju helt normalt för det man har ätit har inte gått igenom alla processer ännu innan det kommer ut igen! ;)

Upp till toppen
Annons: