Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3077 ggr
Kaarroo
2016-07-26 20:19

Hur länge kan mensen vara försenad?

Hur länge kan mensen vara försenad? Jag fick min den 22 juni, den varade i 6 dagar ungefär. Och har inte fått den än, så det är kväll och man kan säga att den e sen 5 dagar? Min mens brukar aldrig vara sen? Antingen tidig eller samma dag. Men varför?? Hjälp?

Annons:
OlgaMaria
2016-07-26 20:25
#1

Sånt kan hända även om man vanligtvis har regelbunden mens.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

oh-la
2016-07-26 20:25
#2

Är mensen sen och man har haft oskyddat sex är det första man måste göra att utesluta graviditet. Ring eller åk till närmaste ungdomsmottagning imorgon och få det kollat. På ungdomsmottagningen får man göra gratis graviditetstest. Det är ingen idé att gå och dra på det. Är du gravid kommer det inte att gå över för att du ignorerar det. Kolla upp det så att du kan göra en abort så tidigt som möjligt, om det är det du vill. Mensen kan vara sen av andra orsaker, men det är jätteviktigt att man utesluter graviditet. Till på köpet behöver du verkligen prata med någon om preventivmedel.

Blanksteg
2016-07-26 20:31
#3

Mensen kan även utebli helt tills nästa mensperiod, på grund av stress, ångest, o.s.v.

Honestyisdead
2016-07-26 20:39
#4

Mens kan försvinna helt. Finns ingen tid man kan säga.

[julia&marsvin]
2016-08-01 20:15
#5

Ja.. Min mens har varit borta i ett år nu.. :( :)

Honestyisdead
2016-08-01 20:18
#6

#5 Har du kollat upp det?

Annons:
Linn Is The New
2016-08-01 21:33
#7

Min mens är väldigt oregelbunden, pga ångest och stress. Om den är borta längre än normalt så rekommenderar jag att du kollar upp så att det inte är någonting.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: