Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1844 ggr
ipopuma
7/27/16, 4:47 PM

yrsel! Lågt blodtryck?

Jag har väldigt lätt att få yrsel och kan vara när som helst. Kan vara på en vanlig promenad eller när jag motionra som jag är stulla där jag blir jätteyr och synen blir konstig och hörseln också o det känns dom jag ser världen annorlunda. När det är snällt håller det i sig i kanske 5 till 15 min vid mitt värsta fall höll det i sig en hel dag och jag tror även jag vaknade upp dagen efter yr. Så mellan 12-24 h . Vid det värsta fallet kunde jag itne att gå utan bara vinglade o höll på att ramla det enda jag kunde göra var att ligga ned. Vid ett snällt tillfälle kan jag bara gå vidare och det försvinner. frågan är då, vad är det och varför är det så? Och den viktigaste frågan Vad gör man för att motverkar detta?

Annons:
bonnierat
7/27/16, 10:24 PM
#1

Jag kan också känna det ibland. Speciellt när jag känner ångest för något. Det betyder inte att jag behöver tänka på något men jag får också det ibland. Kan det vara så att du har för lågt värde av något? Jag skulle ha gått till läkare.

[Littlepig]
7/28/16, 12:06 AM
#2

Känner igen mig. Du har förmodligen lågt blodtryck och känner du att det hindrar dig bör du kontakta vårdcentral. Själv har det börjat hända oftare för mig, idag typ 4ggr. En gång var jag nära och svimma. Jag har brist på en vitamin men inget Annat.

alehajo
7/28/16, 12:10 AM
#3

Låter som lågt blodtryck. Besvärar det dig mycket kan du kontakta vårdcentral, men oftast så gör de inget förutom att lära dig hur du kan hantera yrseln, sålänge inte blodtrycket är extremt lågt eller hänger ihop med någon sjukdom.

Upp till toppen
Annons: