Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2267 ggr
[Tilde]
2016-07-31 01:37

Allergisk mot myggbett

Någon mer som är allergisk? Många är det utan att veta om det… Då får man värre symptom en bara en liten vit/röd prick som kliar lite. Jag får exempelvis gigantiska röda fläckar som nästan ser ut som blåsor, eller som jag säger till min bror "det ser ut som en alien har lagt ägg under min hud". 😂 Kliar som satan också och de kan synas i upp till ett halvår efter jag fått dem (det ser i princip ut som ärrbildning där jag fått dem)…

Annons:
[Blue_Lugia]
2016-07-31 02:18
#1

Jag vet inte om det är symptom på allergi, men mina myggbett kliar oftast väldigt mycket. Och ju mer jag kliar, desto större blir dom. :(

astridn
2016-07-31 06:11
#2

För mig blir det som en allergisk chock precis i bettet som håller i sig i några minuter. Även om det är ett litet bett så kan det bli en uppsvullnad på hela 3 cm om det är illa, är det på benen dock så blir betten ännu större [?]. Kliar bara när jag rör vid dom. Som tur var finns det inga mygg här i inne i stan. Var på landet här om dagarna och mina armar blev praktisk taget misshandlade av myggorna. :/

Sagolikt
2016-07-31 09:15
#3

Det är nog väldigt svårt att veta. Jag menar, myggbett kliar och svullnar ju för alla och klåda går ju inte att mäta. Jag tycker ju att jag har ovanligt stora problem med myggbett, men det tycker väl nästan alla som blivit bitna?

Hur tar man reda på om det är allergi och finns det något att göra åt det?

Feliiciia
2016-07-31 11:11
#4

Jag svullnar upp, får utslag, blåsor o ibland andningssvårigheter :/

Scorpio97
2016-07-31 13:29
#5

Japp, jag är överkänslig/lätt allergisk mot alla insektsbett. Min syrra är också det, men hon får kraftigare reaktion. Jag äter allergitabletter om jag vet att jag kommer få många mygg-, broms- eller andra bett, typ om vi ska vara ute i skogen hela dagen eller liknande. 

Alsolsprit fungerar ganska bra för klådan för mig. Betten stannar dock kvar lika länge och blir lika fula (har också märken kvar i evigheter), men jag slipper i alla fall klia upp sår.


//Jessie

Gambino19
2016-07-31 15:04
#6

jag är allergisk,eller asså när jag får ett myggbett så blir det skitstort och svullet och kliar och det går typ inte bort på 1-2 veckor om inte mer

Annons:
Aleya
2016-07-31 19:23
#7

Får stora bölder och om jag blir biten på en led så kan jag knappt röra den p g a att jag får ledsmärta. Och allt svullnar såklart

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ljungensjenka
2016-07-31 21:01
#8

Allergisk och får riktigt stora bölder. Ofta så hela armarna svullnar upp och sånt haha. Kan inte äta allergimedicin för då blir jag konstant yr… Sä enda som hjälper är lösa kläder med långa armar och ben + alsolgel.

Upp till toppen
Annons: