Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 759 ggr
reckoner
2016-08-01 19:57

Vara ihop utan att röra varandra

Tror ni det går bra att ha ett romantiskt förhållande knappt utan någon fysisk beröring/närhet såsom hålla om varandra, pussar osv.

Jag tycker att jag kommit rätt långt i min relation med en viss person. Både vi och våra vänner tycker det är exakt som en kärleksrelation bara utan fysisk kontakt. Vi ger såklart hej- och hejdåkramar men inte mer. Men vi vet allt om varandra, umgås dygnet runt och går aldrig någonstans utan den andra. Jag är inte van vid såna här ickefysiska relationer men med den här personen känns det så självklart. Som om personen och vår relation är för perfekt och vacker för att råka störa med en kyss. Ni kanske tycker att jag borde ta steget och lägga armen runt axeln eller så, men jag trivs såhär.

Såklart ska jag prata med personen det handlar om, men vad tror ni? Har ni erfarenhet av liknande? Kan det funka?

Annons:
Hoseok
2016-08-01 20:03
#1

Ja. För alla människor är olika. Det är bara normalitiserat att vi "Måste" röra varandra. Jag kan gå i flera månader i ett förhållande utan att till exempel ha sex och vi är ändå lyckliga.

Det funkar inte för alla. Vissa behöver fysisk kontakt. Det är du själv som avgör om du är bekväm med det eller inte. Om ni trivs med det så är det inget fel.

Honestyisdead
2016-08-01 20:11
#2

Jag behöver fysisk kontakt. Så för mig hade ett sådant förhållande aldrig fungerat.

Men trivs man med det och har hittat en likasinnad är det bara att köra på :)

Linn Is The New
2016-08-01 21:29
#3

Det beror på vad din partner tycker, om hen tycker likadant så är det ju suveränt! Men vissa människor behöver det sexuella/den fysiska beröringen  för att ha ett stabilt förhållande. Har du frågat hen om hen tycker likadant?

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Accalia
2016-08-02 00:34
#4

Om du själv inte störs av det så är det ingen fara knappast. Men jag tror det är en viktig del av ett förhållande. Det finns många studier som visar (om det inte är vetenskapligt bevisat..?) att man mår bättre av kroppskontakt och att bli berörd, att det stärker bandet mellan varandra osv, så jag tror absolut det är en stor del, men det är nog väldigt individuellt också

Linneahorse12
2016-08-02 12:31
#5

Jag hade aldrig trivts i ett förhållande utan fysisk kontakt. Men alla är vi olika!

Upp till toppen
Annons: