Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 677 ggr
reckoner
2016-08-01 20:07

Mindre och mindre social

Jag har alltid varit framåt och "modig" i sociala situationer, vågat ta för mig. Sett mig själv som en väldigt extrovert person. 

Men senaste året har jag blivit mer och mer tillbakadragen. Klarat mindre och mindre av att umgås med stora grupper längre tid och behövt allt mer ensamtid. Inte orkat/klarat hålla uppe en del vänskapsrelationer. Jag längtar alltid efter mina vänner men när vi väl ses tycker jag ofta det är jobbigt och högljutt, och åker hem mycket tidigare än planerat. Har också börjat tycka det är obehagligt att sova över hos vänner, vilket jag gjort jättemycket tidigare. Åker hellre hem själv mitt i natten genom hela Stockholm än slaggar några timmar hos en vän liksom.  Vill inte bli såhär. Vet inte varför det blev såhär. Är mer och mer ensam.

Känner nån igen sig eller har en teori?

Annons:
Soligajag1
2016-08-01 20:22
#1

Hejsan ! 🙂 

Kan säga att jag känner igen det "lite grann" , tycker att det är jobbigt med mycket folk tex, oljud , stora grupper som du säger , åker oxå hem tidigare från sammankomster , fester, restaurangbesök mm.mm.  

För mig tex, kan det vara alkoholen , jag vill inte dricka så mycket . Får lätt ont i huvudet och får ligga med värk nästa dag. Nej tack. 

Sen får man höra detta ; Ta en till Öl vetja, , du dricker så långsamt , , bla bla. ., har tröttnat på dessa "gliringar" !!  

Jag har till o med åkt hem från krogen "Harrys" , ensam , inte sagt något till mina vänner för jag är så förbannat trött på deras attityd. 

FÖR jag är en SOCIAL person , älskar att träffa människor , har ett sådant yrke , Cafebiträde .   När jag tänker på detta mer o mer. . så vill jag bara umgås med dem som VET hur  jag är. . o känner. 

Sedan kan jag inte generellt säga hur du är/ har det , , det kan bero på familjesituationer , jobb, vikten, , killar , , tjejer, , 

Hoppas du förstår lite HUR det kan vara. . 🙂

HH 🙂

Linn Is The New
2016-08-01 21:26
#2

Jag älskar att umgås med folk, men jag har väldigt svårt för att umgås en längre tid. Om det är fest i tre dagar så klarar jag bara av en dag innan jag blir helt slut och bara vill vara ifred och vila.  Sen om jag umgås med en kompis för länge kan jag tröttna på personen, och bli mer och mer irriterad. Kanske så att du är utmattad, och helt enkelt inte klarar av att tänka på något annat. Kanske någonting som stör dig? Något du tänker på som gör dig  obekväm? Är orolig?

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Littlepig]
2016-08-02 01:32
#3

Du kanske har det stressigt? Och jag vet att folk i depression kan känna likadant. Fundera på din nuvarande livssituation. Och jag är extrovert (mycket) men samtidigt väldigt blyg och det går också :) Så du kan vara extrovert och vara tillbakadragne också då introvert och extrovert grundar sig i var man hämtar sin energi ifrån.

Upp till toppen
Annons: