Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 735 ggr
meränförut
2016-08-02 15:34

Aldrig varit så rädd i mitt liv

Jag har inte sovit en blund inatt. Gråtit floder och skrikt nej ut i tomma luften. Jag har aldrig vart så rädd i hela mitt liv som inatt. Min bästa vän som jag även har börjat få känslor för blir inlagd på psykiatrien idag, då hon "är en fara för sig själv", hon sa det inte rent men jag misstänker att hon försökt ta livet av sig. Nu känns det lite bättre att veta att hon är under uppsikt, men jag är rädd att detta kommer krossa henne ännu mer. Jag kan inget om vården på sånna ställen, men jag hoppas att det hjälper och att hon inte känner sig som någon sorts fånge. Jag har ingen aning om hur jag ska prata med henne. Allt jag vill är att göra henne glad men hon svarar knappt när jag skriver till henne. Har ni några erfarenheter eller kloka ord så snälla lämna en kommentar, jag behöver verkligen hjälp med detta.

Annons:
Calcifer
2016-08-02 15:39
#1

Berätta att du finns där när hon orkar/vill/kan prata, och låt sedan vännen ta första steget till konversation.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

meränförut
2016-08-02 15:42
#2

Hon vet att jag finns, jag sa igår kväll att jag kan stanna uppe och prata med henne men hon skrev bara "gå och sov du" och sen ignorerade hon, det är inte likt henne alls

meränförut
2016-08-02 15:43
#3

Men ja hon kanske måste få eget space? Men blir så orolig att jag knappt kan andas om jag inte hört från henne på en stund

Calcifer
2016-08-02 15:49
#4

Jag förstår det, jag känner igen den oron, men jag har varit i hennes skor också och det finns ju en möjlighet att det är många som är oroliga och därför skriver mer så hon kanske helt enkelt känner sig överväldigad och måste få lite andrum tills det lugnat sig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[134643]
2016-08-02 16:17
#5

Jag har själv varit i din kompis situation. Ingen av oss kan svara på hur det kommer att gå, eller hur hon tänker och känner, eller vad hon behöver förutom hon. Vet hon att du finns där så kommer hon till dig när hon känner sig redo. Jag förstår att du är otroligt orolig, och jag hoppas verkligen att hon klarar sig. Jag blev inlagd och det räddade mitt liv, så psykiatrin kan fungera. Har du någon att prata med om det här? Någon som stöttar dig? Ta hand om dig, jag skickar tankar till både dig och din kompis!

meränförut
2016-08-02 17:20
#6

Ja jag har en väldigt nära vän som stog ut med mitt gråtande i 2 timmar i natt, hon ser verkligen till att jag mår bra vilket jag är väldigt tacksam för. Jag hoppas så hemskt mycket att psykiatrin funkar, vet inte vad jag skulle ta mig till om hon försvann och jag vill aldrig veta..

Annons:
Upp till toppen
Annons: