Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3471 ggr
sprutmeister
8/9/16, 3:54 AM

taser?

Hej

Någon som känner till lagarna för tasers i Sverige? Är det olagligt att inneha en som självförsvar ifall att? Har idag beställt en taser på 5500K VOLT, kan den tas i tullen kanske?

mvh

Annons:
AnneN
8/9/16, 4:03 AM
#1

De går under vapenlagen och kräver att man har licens

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

oh-la
8/9/16, 8:45 AM
#2

Den kommer att tas i tullen. Du behöver licens för att få ha den.

Hoseok
8/9/16, 9:32 AM
#3

Varför kollade du inte upp detta innan du beställde? 😎

Honestyisdead
8/9/16, 10:22 AM
#4

Att du ens frågar det. Det borde alla över 10 år förstå att det är ett vapen som man självklart inte får gå runt med för "självförsvar". Hoppas du åker dit och lär dig en läxa. Det är ingen leksak.

sprutmeister
8/9/16, 11:48 AM
#5

#1 #2 #3 Tack så mycket för svaren, Säljaren skickar den i en skokartong, andra svenskar har beställt därifrån och fått sina produkter utan problem. Men jag får dra en liten fräckis och ha den hemma utan licens då.

#4 Tänkte mer ha den hemma som en rolig grej att skrämma polarna med, och ifall det lurkar runt någon på tomten.

Hoseok
8/9/16, 11:53 AM
#6

#5 Fast då kommer du ju använda den exakt som Hera säger: Som en leksak. Det är ingen leksak.

Annons:
Honestyisdead
8/9/16, 11:55 AM
#7

#5 Du vet att du inte är anonym på nätet va?

Hoseok
8/9/16, 11:55 AM
#8

Hur kan du för övrigt kalla det för "en liten fräckis" att ha ett illegalt vapen hemma hos dig? Det är varken roligt eller häfitgt. Bara farligt.

sprutmeister
8/9/16, 12:00 PM
#9

#6 Ja, och självförsvar;)

Hoseok
8/9/16, 12:01 PM
#10

#9 Det är större risk att du skadar dig själv än att du faktiskt kommer ha användning av den i självförsvar.

sprutmeister
8/9/16, 12:09 PM
#11

#7Absolut, truecaller o grejjer

#10 Med tanke på hur det ser ut i samhället idag,  då tar jag hellre risken att få en böter på 1500kr för vapeninnehav, än att det slutar på andra sätt.

Honestyisdead
8/9/16, 12:15 PM
#12

#11 Truecaller? Det används inte när polisen genom nätet och ett forum letar upp brottslingar.

Och lycka till att du skulle lyckas att skydda dig med den. När förövaren är så nära att du kan använda den är det för sent.

Du begår alltså ett brott. Blir du tagen vilket jag tror och hoppas eftersom du öppet berättat om idiotin, så handlar det inte bara om böter utan om att du hamnar i registret vilket kan hindra dig från att få jobb.

Så smart av dig. Verkligen. (Ironi)

sprutmeister
8/9/16, 12:25 PM
#13

#12 Sök upp IPVanish, har suttit på en säker lina i över 2 år. Hur skall man annars lyckas surfa på TOR utan att vara anonym.

Pepparsprej, taser elr kniv spelar ingen roll, bara du kommer därifrån enligt mig. elr hade du följt lagens armar och tagit stryk? Idioti att beväpna sig i dagens samhälle? Hoppas då att du blir överfallen av ett gäng på tre pers en sen kväll så får vi se vem som klarar sig. Väl mött

Annons:
Hoseok
8/9/16, 2:04 PM
#14

#13 Du kan använda hur många proxys och dylikt du vill. Du är fortfarande aldrig helt anonymt. Det är fortfarande större risk att du blir skadad än förövaren. Går du runt med en kniv och blir påhoppad så finns det ju en risk att kniven istället används mot dig. Ber för övrigt er i tråden att hålla en god ton och inte hota varandra. Detta är ett forum för tonåringar. Att säga att man hoppas folk blir överfallna hör verkligen inte hemma här.

sprutmeister
8/9/16, 3:24 PM
#15

Tack för svar mvh

Honestyisdead
8/9/16, 4:29 PM
#16

#14 Hota varandra? Vad har jag skrivit som du missuppfattat som hot?

Hoseok
8/9/16, 4:34 PM
#17

#16 Nu är det du som missuppfattade det jag skrev, så anklaga mig inte för att missuppfatta saker hejvilt. Jag har aldrig sagt att Du hotat någon, så ta det inte på det viset. Tänkte att det var tydligt med den sista meningen i mitt inlägg. Om du syftar på att jag skrev "er" så var det mer en neutralisering för att slippa peka ut mer än vad man redan gjort.

Edit ^

Honestyisdead
8/9/16, 4:36 PM
#18

Okey så du menade att det inte var ok av den medlemmen.

Åsa S
8/9/16, 4:52 PM
#19

Det är ju jättdeumt att begå brott för nått sånt fånigt det kan kosta dig mer än du fattar, långt mer än 1500kr kanske inte idag men i framtiden. Man kan inte få vissa jobb ifall man är straffad + ens partner kanske inte får önskat jobb ifall de bor med nån som begått brott. Min man har säkerhetsklassat jobb inom IT och jag fick fylla i papper från Säpo när vi flyttade ihop och de kollade upp mig så jag var ok. Hade jag inte blivit godkänd hade min man kanske fått välja mellan mig och jobbet.  +I en ev. vårdnadstvist i framtiden kan ju också sånt som tidigare brottslighet sätta krokben.

 Gissar du är man och under 25 för hjärnan växer inte klart hos män förren de passerat 25 och de brister man ofta visar innan dess är förmågan att förstå konsekvenser av sitt handlande.

sprutmeister
8/9/16, 11:15 PM
#20

#19 Hur kan då polisen se mellan fingrarna på att en liten tjej använder tasers/pepparspray som självförsvar.  Påföljden är fängelse i högst ett år. står det på Wiki. Det tar jag hellre än att bli misshandlad,våldtagen och rånad faktist.

#18 Pekar du ut mig nu?

Annons:
Åsa S
8/10/16, 8:43 AM
#21

Försök köra med den när du blir åtalad "trodde det var ok eftersom nån polis låtit nån tjej slippa straff", och man kan bli straffad för livet även om man inte hamnar i fängelse som sagt du kan bli hindrad i framtiden att göra saker som du vill göra. +Det finns ju internethistorik nu på att du medvetet köpt en olaglig produkt och att du även valt ett företag som är medveten om att det är olagligt och packar det så att det ska se lagligt ut (i skokartong) vilket gör det till ett mycket allvarligare brott, än ifall man köpt i god tro ifall företaget fått det att se ut som det var lagligt.

Gronstedt
8/10/16, 1:14 PM
#22

Inte bara vapeninnehav, utan vapensmuggling också. Och att skaffa ett vapen som orsakar svåra smärtor och som kan orsaka allvarlig personskada eller dödsfall för att ha att "rolig grej att skrämma polarna med"? Jomen …

Hoseok
8/10/16, 2:05 PM
#23

Jag väljer att låsa tråden då detta är en uppmaning till olaglig aktivitet. Illegalt vapeninnehav och vapensmuggling är allvarliga brott och TS får väl hoppas på att ingen anmäler hen för denna tråd.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: