Annons:
Etikettövrigt
Läst 656 ggr
Gambino19
2016-08-09 21:57

trött på henne.

som vissa av er vet har jag skrivit inlägg om min vikt osv,alltså varje dag får jag höra av min mamma att jag äter alldeles för mycket,då jag kanske äter 4-5 gånger om dagen och hon verkar tro att man bara ska äta 1 gång om dagen och svälta då hon inte äter alls mycket. Men jag är trött på att hon vill att jag ska vara smal,jag menar lite fett är väl ändå bra att ha,när jag ser mig själv ser jag inte att jag är fet utan helt normal kropp.  Jag vet att hon bara vill hjälpa mig,jag förstår dock inte varför,hon är så sur jämt o klagar sen på att jag har en attityd. Hon ska alltid vara sur och gnällig,aldrig glad…

Annons:
_Fisken
2016-08-09 21:59
#1

Tonåringar äter mycket. Det hör till sakens natur. Som hon snackar kan det skapa ätstörningar….hon ska vara tyst tycker jag. Kanske handla nyttigare mat om hon är orolig.

[Jennah]
2016-08-09 22:09
#2

Tycker i alla fall att du verkar ha en bra syn på dig saken. Ät så mkt du vill, jag äter 5 gånger om dagen. Och som ovan sagt så ska man dessutom äta mkt som tonåring. Äta mkt o sova mkt :) Vikt o sånt är fullkomligt obetydligt så länge man inte är så pass liten/stor att det är riktigt ohälsosamt. Men nu förstår jag att problemet är att din mamma tjatar på dig. De flesta föräldrar gör väl det känns det som. Om det ena eller det andra :/ det kanske är så att hon inte mår bra? Det är väldigt väldigt svårt dock att leka psykolog till sina föräldrar så jag rekommenderar nog att du försöker ha tålamod med henne..

Bellie
2016-08-09 23:29
#3

Jag har alltid fått höra att jag ska äta mer fast jag äter mycket (enligt mig), jag har haft svårt att gå upp i vikt och alltid legat en "kurva" under den normala vikten för en tonåring i min ålder men nu har jag börjat komma i fatt i och med att jag växer. 

Jag tycker att det är bra att du har den synen på din kropp, om du tycker så så tycker jag att din mamma inte ska säga att du ska äta mindre. Säg det till henne att du är nöjd med din kropp som den är och att hon inte behöver vara orolig. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: