Annons:
Etikettövrigt
Läst 934 ggr
Corgitok
2016-08-10 15:26

biter på naglarna pga smuts

ursäkta slarv..

jag försöker med att sluta bita totalt. har fått bort vanan, men jag får hela tiden smuts under naglarna som är svår att få bort med nagelfilen. jag biter därför bort naglarna. det är smuts som är längst in i nageln. hur får jag nageln ren hela tiden? jag gillar verkligen inte smuts under naglarna. jag vill ha långa, friska och rena naglar, inga korta, mjuka och smutsiga. hjälp!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Scorpio97
2016-08-10 15:32
#1

Jag har samma problem. Jag tror jag har bitit för långt tidigare så det är en liten bit där nageln ska sitta fast i fingret men inte längre gör det. Och där fastnar all smuts. Nagelborste eller nagelfilen fungerar inte alls för mig. För mig är det enklast att få bort det genom att peta med dom andra naglarna, eller vika typ toapapper så det blir en liten spets. 

Jag får dock göra det flera gånger om dagen om jag vill ha rena naglar jämt. Det orkar jag oftast inte. Så oftast är jag lat och har målade naglar istället. Har man tillräckligt tjock/mörk färg syns inte smutsen ;)


//Jessie

Agafia
2016-08-10 15:33
#2

Tvål, vatten och en nagelborste kommer du långt med 😉

Lia
2016-08-10 15:37
#3

Skulle också tipsa om nagelborste…

[Jennah]
2016-08-10 15:37
#4

Tandpetare funkar rätt bra också. Och som #1 sa så är det en bra ide att måla naglarna så att smutsen inte syns. Men sen får man nog också acceptera att vissa intressen inte går ihop med långa, friska och rena naglar. Om du hela tiden får in smuts så antar jag att det är av en anledning, du kanske håller på med hästar eller odling eller nåt? Jag ville verkligen ha långa naglar förut, men jag bröt en nästan varje gång jag skulle spänna en sadelgjord, så de fick bli korta. Vill man ha dem rena då så får man räkna med att lägga ner en del jobb eller använda handskar, så är det bara ;)

[Tibonnanj]
2016-08-10 16:06
#5

Har jag för korta naglar samlas det smuts under dom för att de ligger mot huden. Är de långa så ligger de inte mot huden och smutsen har typ ingen stans att sätta sig.

Corgitok
2016-08-10 21:58
#6

Tack för tipsen får väl göra så då. Och att lura mig att naglarna är rena med nagellack på 😛 Någon som vet om tejp funkar? Mina naglar "åker upp" pga att jag biter och grejar mycket under nageln så det är mycket därför det kommer smuts in.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Sugar Mist
2016-08-13 00:28
#7

Finns en jättesmidig liten krok i något nagelset mamma köpte till mig från biltema, en liten krok ut på en nagelfil utav metall, avgudade den.

-

Corgitok
2016-08-13 12:24
#8

#7 Jag har ett nagelset men en grej man kan skrapa bort smuts med, dock kommer det in lite i nageln  vilket jag stör mig så mycket på! Är det så med din också?

Är lite frustrerad på hur mycket smuts det ska komma in. Kom på att jag inte har en nagelborste så vet inte hur jag ska göra. Ååh! Vill inte bita/klippa naglarna igen. :(

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Snuffles
2016-08-13 13:14
#9

Jag slutade bita på naglarna när jag läste en artikel om hur mycket bakterier och snusk som finns där

Corgitok
2016-08-13 18:10
#10

#9 Ja, men mitt problem är att jag har får smuts under naglarna.. :/

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Sugar Mist
2016-08-13 20:16
#11

#8 Hur menar du?

-

Snuffles
2016-08-13 22:20
#12

#10 du får väl bara in smutsen i munnen om du biter på dem?

Agafia
2016-08-13 22:42
#13

Tvätta händerna med tvål och vatten regelbundet så slipper du få skit under naglarna .

Annons:
Sugar Mist
2016-08-13 23:26
#14

#13 Arbetar/är man mycket utomhus hjälper det inte.

-

Agafia
2016-08-14 00:22
#15

Handskar

Linn Is The New
2016-08-14 19:24
#16

Tandpetare är min bästa vän när det kommer till sådant! Rider själv dagligen, så det blir ju såklart väldigt smutsigt och svårt att inte vricka en nagel. Handskar om du är utomhus och ska göra något skitgöra.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Honestyisdead
2016-08-14 19:34
#17

#10 Ju mer smuts under naglarna du har ju mer skit får du i dig när du biter på dom.

Jag förstår inte alls hur bitande på naglar skulle få dom renare. Klipp dom istället och tvätta händerna.

Upp till toppen
Annons: