Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 757 ggr
[134643]
2016-08-11 10:35

Jag behöver pepp

Kära tif-are! Jag har precis bokat tid för att gå och prata med en kurator, och jag är livrädd. Jag känner att jag skulle behövs lite pepp och uppmuntrande ord. Få höra att det inte är så hemskt att behöva hjälp ibland, att jag inte är svag eller misslyckad. Att allt kommer bli bra. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här. Finns det någon här inne som faktiskt fått ut något av en samtalskontakt? Som faktiskt blivit hjälpta av det? Jag har nämligen pratat med psykolog och så tidigare, men då var allt upp och ner så det hjälpte mig inte. Jag hoppas att det blir bättre den här gången. Någon som har erfarenhet av just Umo för samtal? Kram!

Annons:
Corgitok
2016-08-11 11:33
#1

Du klarar allt, det kommer att gå jättebra! Jag vet att saker kommer att lösas så du behöver inte oroa dig alls :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Honestyisdead
2016-08-11 13:25
#2

Jag har blivit hjälpt av det. Det handlar bara om att hitta en bra. Då mår man bättre varje gång man fått prata och fått tips på hur man kan hjälpa sig själv att må bättre.

[134643]
2016-08-11 14:05
#3

#1 Tack! <3 #2 Jag får se hur jag trivs med den jag träffar då, och annars leta vidare. Bra att du fått hjälp :)

Anonymos
2016-09-19 19:30
#4

Jag ska också träffa kurator snart! Jag tycker inte du ska känna dig misslyckad eller dålig för att du söker hjälp, det är snarare tvärtom. Det visar att du är modig & stark och vill må bra! Heja dig 😃 Berätta gärna hur det går.

/Anonymos

[134643]
2016-09-20 07:49
#5

#4 Tack så mycket! Jag har träffat henne 3 gånger nu, det har känts okej.. Vi har antagligen redan listat ut vad som är "fel" på mig, men just nu känner jag tyvärr inte för att jobba på det, så vi har börjat i andra ändar. Har nästa tid om 4 veckor och min enda hemläxa var att vara snällare mot mig själv. Jag är fortfarande tveksam över om det faktiskt ger något, men jag tänker fortsätta gå några gånger till för att verkligen kunna bilda mig en uppfattning. Lycka till, hoppas det går bra för dig!

immobilized
2016-09-20 11:30
#6

Huvudsaken är att du känner dig trygg och nöjd med din kurator. Känns det som om hon förstår dig på riktigt och kan du prata med henne ''om allt''? Börja där. Många gånger så handlar samtal med kurator om att upptäcka hur man själv funkar och vad man själv kan göra för sig själv också. Sen hoppas jag hon kan hjälpa dig med alla medel från sin sida att stötta dig!

Jag har haft både psykologer & kuratorer som verkligen inte gett mig något alls, nästan gjort mig mer ledsen och förbannad. Och så har jag haft riktiga guldkorn.

Jag vet inte vad din problematik är eller dyl, men du får gärna skicka ett meddelande till mig om du vill prata av dig. Har gått hos både BUP och vuxenpsyk. 

/Sofia, medarb. Tonåringar

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: