Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1352 ggr
öhmnej
8/11/16, 10:51 AM

varför är det coolt att inte ha kompisar?

Varför är det coolt att inte ha kompisar? Ser sååå många som säger ''jag är ensam för jag har inga kompisar'' men sen i nästa sekund så är den nästan omringad av kompisar.
JAG har inga kompisar. Och det är inte kul att inte ha det. Känner mig awkward och ensam och som en loser hela tiden pågrund av det.

Annons:
[Devya]
8/11/16, 11:17 AM
#1

Bara för att du ser någon vara omringad av "kompisar" betyder inte att det är riktiga kompisar. Jag vet av många som tycks ha många kompisar men tyvärr inga nära kompisar som de kan prata om allt med, någon att vara förtrolig med.  Jag tror inte det är särskilt ovanligt för någon att ha en massa ytliga kompisar men sakna nära vänner.

Man är inte en loser bara för att man inte har kompisar. Det är faktiskt svårt att hitta en bra vän. Jag själv har endast en bra vän och det tog flera år innan jag hittade henne.

Corgitok
8/11/16, 11:28 AM
#2

Eller hur? det är som att många säger att de har depression trots att de inte har det. Det är "coolt" att ogilla människor, säga att man har depression (eller liknande för att man är ledsen ibland) och säga att man inte har vänner. Väldigt konstigt tycker jag. Jag tror dock att man säger så för att man vill ha uppmärksamhet. Att vänner ska stötta en eller hålla med, vad vet jag. Jag har många vänner och har sagt på skoj att jag inte har några vänner vilket jag ångrar. Det var väl för att andra ska säga "men jag då?" eller liknande. Och för att jag haft tråkigt och har gjort något tråkigt för att jag var ensam.

Och du är verkligen ingen loser. Det är många som inte har vänner på riktigt som du, jag lovar! Du hittar din rätta snart. :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Devya]
8/11/16, 11:39 AM
#3

#2 Att säga att man lider av depression fast man inte har det kan tyda på okunnighet. De förstår alltså inte den riktiga innebörden av depression (vilket det finns olika nivåer på). 

Jag tror inte att de som säger dylikt vill direkt ha uppmärksamhet utan de vill mest klaga då de har det tråkigt. Inget att ta på större allvar om man märker att det inte är genuint.

Corgitok
8/11/16, 8:08 PM
#4

#3 Ja, vissa tror att tonårs humörsvängningar är depression. Jag tycker att det borde tas seriöst då vissa faktiskt har den psykiska sjukdomen depression på riktigt. 😕

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

öhmnej
9/12/16, 2:39 PM
#5

#4 Min mamma är sån. Hon säger att hon har depression när hon egentligen bara har en dålig dag och nästa dag mår hon bra igen

kae
9/12/16, 8:30 PM
#6

Känner ibland att jag inte har några vänner, trots att jag har det. Kan då skriva på social media osv att jag inte har vänner, fast det har jag ju egentligen. Det är bara en känsla av ensamhet och en känsla av att ingen gillar en som drabbar mig när jag skriver sådant i alla fall.

Annons:
öhmnej
9/13/16, 3:30 PM
#7

#6 Men det är okej att skriva så om man känner som du, men många av de som säger/skriver det har vänner som de genuint gillar och älskar att vara med.

Upp till toppen
Annons: