Annons:
Etikettövrigt
Läst 2376 ggr
[Littlepig]
8/11/16, 1:08 PM

Hur många vänner har ni + fråga

som rubriken lyder.. Hur många riktiga vänner har ni? Får en känsla av att alla har kanske 5-10 st.. Och att jag är ensam om att typ bara en. Jag har såklart andra vänner men liksom, det är inte de jag går till varje gång jag har bra eller dåliga nyheter, det är inte de som står mig nära förutom att vi kan umgås liksom.. Jag vet att det finns folk som inte har en enda vän och ja, sådan var jag tills för ett år sedan så det finns hopp. Men hur många har ni? Förlorade några som stod mig riktigt nära så nu har jag typ bara en kvar. Hur ska man gå vidare när man behöver se de tillsammans i skolan hela tiden?

Annons:
Calcifer
8/11/16, 1:40 PM
#1

Jag har bara ett fåtal jag skulle kalla riktiga vänner, som jag kan prata med om i princip allt. Det är inte alls ovanligt faktiskt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kirnzy
8/11/16, 1:50 PM
#2

Jag har inga vänner alls.

Hoseok
8/11/16, 1:59 PM
#3

Det är svårt att förlora vänner. Det man måste intala sig själv är att vänner kommer och går.  Framför allt under barndomen. 

Jag hade 5 "bra" vänner som jag såg som mina bästa vänner under hela skolgången. Jag är vän med EN av dem idag, och hon är min bästa vän. De andra skulle jag inte ens kunna kolla i ögonen utan att bli arg på för att de är motsatsen till person av vad jag är. Man växer ifrån varandra, men börjar gilla olika saker, man får olika åsikter. Det är så livets gång är.

Du har rätt att vara ledsen över att ha förlorat dina vänner: Våga vara ledsen, det är inget fel med det. Men tillslut måste man hitta ett sätt att gå vidare eftersom vänner som sagt kommer och går. 

Jag har förlorat många under min korta livstid som jag kallat bästa vänner. Det är specifikt tre stycken jag inte ens pratar med längre, varav en av dom hatar mig och en annan av dom är lite småtrött på mig och därmed pratar vi inte längre. Den tredje slutade jag bara prata med. Har kvar på facebook, men vi snackar liksom inte.
Jag har varit ledsen över att ha förlorat dessa tre människor Väldigt ofta. Framför allt de två jag bråkat med. Jag tänker ibland tillbaka på hur kul vi hade, men sen kommer jag ihåg att vi inte längre är vänner av en anledning. Vi växte ifrån varandra. Vi var inte menade att vara vänner.

Snuffles
8/11/16, 3:53 PM
#4

noll

[Howres]
8/11/16, 5:25 PM
#5

har har tre vänner som jag kan prata om precis allt med, som ser direkt om jag är ledsen. Sen har jag några andra som jag umgås med ibland :)

CaptainBunchie
8/11/16, 5:49 PM
#6

Jag har en vän. Han bor dock bor 50km bort, vilket det då är tur att han har och jag snart också har körkort.
Jag är väldigt tacksam över honom då jag mer eller mindre inte haft några vänner alls under de senaste åren.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Scorpio97
8/11/16, 6:34 PM
#7

Två väldigt nära vänner, varav en är min syster. Vilket jag tycker känns helt okej, och jag känner mig inte ensam på något vis eller saknar fler vänner.


//Jessie

Rheen
8/11/16, 7:22 PM
#8

Finns ett fåtal människor jag kan umgås med, varav 0 jag kan kalla äkta vänner.

~ Rheen.

Corgitok
8/11/16, 8:00 PM
#9

Har cirka 250+ på snap (inkl bekanta, bekantas bekanta, gamla konton, och kändisar), men mina bästavänner är nog 8 stycken. Vänner jag pratar med dagligen och relativt kan lita på är nog över 30st. 

Mer eller mindre dock, orkar inte riktigt räkna.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

tiger tok
8/11/16, 8:02 PM
#10

4 stycken som jag kan prata om allt med, men ca tolv stycken som är nära vänner!

[Horse24]
8/12/16, 12:03 AM
#11

Jag skulle nog säga att jag har två vänner som jag står relativt nära, men för tillfället umgås jag inte eller ens pratar med någon av dem.  Den ena bor 5-6 timmar ifrån mig, och den andra började helt enkelt glida ifrån mig för längesedan. Sen antar jag att jag har en del andra vänner, men dem står mig inte alls nära. Så på ett sätt är jag väl ensam.

Jag lärde mig tidigt i livet att vänner kommer och går, och det är okej - för det ger en bara chansen att hitta nya, sådana som man verkligen kan lita på och verkligen klickar med. Men visst är det jobbigt att förlora personer man tycker om, det kan tära mycket på en.

[Devya]
8/12/16, 7:38 AM
#12

En bra vän har jag om  jag inte räknar med min sambo. Passar mig utmärkt att ha bara en bästa vän och det är tydligen likadant för henne så vi sätter en massa fokus på varandra. Man saknar inte att ha flera vänner då det är på det viset, vilket är skönt. :)

I högstadiet hade jag dock typ 5 bra vänner jag umgicks med jämt. Det var helt underbara och jag kan ännu sakna det vi hade. Vi var så barnsliga och stolliga, det var helt underbart.

ljungensjenka
8/12/16, 11:14 AM
#13

Skulle nog säga att jag har 3 vänner jag verkligen kan prata med, men 13-14 nära även om jag inte kan prata med dem på riktigt samma sätt. Förlorat många vänner och blivit riktigt sviken ett antal gånger, låtit det ta tid men tillslut kommit över de personerna och insett att mitt liv blivit bättre utan dem även om det var tufft att inse det.

Annons:
Mysan_
8/12/16, 4:14 PM
#14

En

Feliiciia
8/12/16, 10:21 PM
#15

Har typ 3-4 som jag pratar med om allt men har typ 15+ som jag umgås med men går inte in så personligt med dem om mitt liv o hemligheter

Kadoor
8/13/16, 12:32 AM
#16

Jag har väl runt 5-6 vänner som jag umgås med & pratar med i typ skolan eller på snap, samt umgås med på fritiden då och då. Men bara 2 som jag faktiskt känner att jag kan prata med om känsliga saker och sådär. Dock har jag svårt att lita på folk så håller det mesta inom mig, så vet inte riktigt vad som är äkta eller ej eftersom jag inte kan lita på dem fullt ut tyvärr. Har ingenting med dem att göra, men är fortfarande rädd att öppna mig för mycket för dem.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Jojaton
8/13/16, 9:58 AM
#17

Jag har en riktigt nära vän - vi kan prata om allt. Sen har jag ytterligare tre nära vänner som jag står nära, men inte riktigt lika nära som den första. Det är alltid jobbigt att förlora någon man står nära. För några år sedan bröt jag och min enda barndomskompis kontakten helt. Vi bråkade något fruktansvärt (våra föräldrar var inblandade för att vi inte kunde lösa det själva) och det var en jättejobbig process - men nu fyra(?) år senare är det mest skönt att slippa ha det momentet i mitt liv - för jag vet att vi inte var bra för varandra. Det är fortfarande tråkigt att det slutade som det gjorde, men det gör inte ont längre.

Johanna - Instagram

Turast
8/13/16, 10:54 AM
#18

Jag har inga kvar som jag verkligen kan se som vänner Bekanta visst… Men nä inte mer än så.. trodde jag hade en bra vänskap på G men hen svarar inte längre på vad jag skriver 👌

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Linneahorse12
8/13/16, 2:50 PM
#19

Har en 5-10tal vänner som jag regelbundet hänger med, men typ 2 personer som jag ringer om det är något, mina allra närmsta vänner då

[rumelle]
8/14/16, 9:19 AM
#20

Jag har en vän som jag umgås med dagligen. Sen har jag två vänner som jag inte har sett på något år och som jag har ganska sporadisk kontakt med. Är även bra vän med mina syster och mina föräldrar.

Annons:
Linn Is The New
8/14/16, 7:22 PM
#21

Jag har   ca 2-3 vänner som jag kan förlita mig på och ringer om jag är på mitt sämsta humör. Man kan ha flera kompisar, men vissa lyser klarast. Har såklart många andra, men inte som jag är så nära att jag delar med mig av mer personliga saker.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Äppelsnäckan
8/14/16, 7:52 PM
#22

Jag har en, min barndomsvän som jag kan prata om i princip allting med. Har några andra kompisar men det är via internet eller så ses vi inte så ofta. Jag trivs bra som det är.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Gladasvampen
8/14/16, 9:12 PM
#23

Jag har inga riktigt nära vänner eller "bästisar", har dock runt 5 vänner som jag hänger med lite då och då. Sedan en barndomsvän som just nu bor utomlands och vi ses några gånger per år. Har förlorat en hel del vänner eftersom att folk jag umgås med har en tendens att hugga mig i ryggen och utnyttja mig. De vännerna jag hänger med är trevliga och roliga, men bryr sig inte om mina känslor och tankar och det är nog därför vi inte är närmare vänner. Många av dem som högg  mig i ryggen gick i samma skola eller klass, hanterade det genom att ignorera men även ibland kallprata och hälsa, finns inte så mycket att göra. 

Har alltid haft svårt att bli vän med folk och nu när jag gått ut gymnasiet och ska börja jobba är jag rädd för att bli ensam, eftersom att ingen i mitt jobb är i min ålder.  Klarade inte av ensamheten så bra i skolan och vet inte hur jag kommer att klara det nya situationen, gillar inte att vara ensam.

tixEntry
8/15/16, 1:10 PM
#24

Jag har en vän som jag umgås med (ett år yngre än jag) och några andra som jag är med i skolan.
Jag känner inte att jag kan lita helt på någon av dem och det är ingen av dem som jag egentligen gillar. :/

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[BeataJ]
8/15/16, 11:13 PM
#25

Jag känner väldigt få personer som jag tycker jag kan kalla för vänner, ca 1-5…

Corgitok
8/16/16, 8:33 AM
#26

En konstig sak är att mina irl vänner är nära, men jag umgås och skrattar mycket osv bara. Det är bara med mina internet vänner som jag kan öppna mig riktigt med och säga djupare saker.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

kae
8/16/16, 9:51 PM
#27

Jag skulle säga att jag har 4 vänner, som jag kan prata om allt med och som jag älskar. Sen finns det ju lite annat löst folk som jag tycker om att umgås med då och då, men skulle se dem mer som bekanta :) 

Hade många internetvänner när jag var yngre som jag stod riktigt nära, men har inte kontakt med någon av dem idag på gott och ont.

Ang. vännerna du inte umgås med längre brukar sånt flyta på rätt automatiskt enligt mina erfarenheter.

Annons:
Sugar Mist
8/18/16, 7:28 PM
#28

Har många, många vänner då jag trivs i skolan och med människorna där, men har väl kanske 5-6 nära vänner jag frekvent umgås och pratar med om allt

-

hemmahosassar
8/18/16, 9:14 PM
#29

Jag har inga vänner alls i min art, vilket har varit bland det värsta i mitt liv. Jag har dock den bästa, underbaraste och finaste vän man kan ha, min valp Assar. Han räcker på lång väg.

Moa0107
8/20/16, 1:10 AM
#30

Har själv en nära vän som jag kan prata med precis allt om c: Sen har jag ju andra vänner som jag umgås med men inte som jag kan prata med om jag mår dåligt vilket kan vara lite jobbigt ibland då jag inte vill att min bästa vän ska må sämre än hon redan gör :/ Men jag är nöjd med de jag har de accepterar mig även fasten jag inte är som alla andra tjejer c:

Calzona
1/27/20, 1:25 PM
#31

Jag skulle säga att jag har runt 8 riktigt nära vänner. Vi umgås allihopa som ett gäng och är alla riktigt nära och älskar varandra. Lite som i tv serier. Vi sover över, går på bio, bowlar går på fester osv. Skrattar sjukt mycket och har alltid superkul tillsammans. Åkte till Åre tillsammans och till Göteborg allihopa i somras. Vi umgås självklart inte alla tillsammans hela tiden. Ibland så frågar jag bara en viss person om dem vill göra nåt och ibland så frågar jag hela vår gruppchatt. Sen har vi alla lite andra vänner här och där som inte resten av gruppen umgås med. Jag har runt 5-6 bekanta som jag umgås med utan ”gänget”

[EmoGirl]
1/27/20, 4:54 PM
#32

Har inga riktiga vänner då jag inte litar på folk… men jaja

[Sommarsommar1]
1/27/20, 8:00 PM
#33

Har inga alls. Skriver med folk över internet men ingen vänskapsrelation till någon. Känner mig väldigt ensam.

Shia1
1/27/20, 8:28 PM
#34

jag har två st riktigt nära vänner, som jag känt i 6 år ungefär, och är de enda jag umgås m regelbundet utanför skolan och kan berätta allt för. varav en bor några hus bort från mig och har häst hon med, så vi far på träningar /ridhus m varandra osv. 

kör det ihop sig vet jag att jag alltid kan ringa någon av dem. 

har däremot tack vare ridningen många "kompisar" där, men efter jag slutade där har jag princip end kontakt m 2-3 st. isolerade mig från väldigt många kompisar under de tider jag mått som värst… däribland förra våren så ja..

i min klass har ja 2 närmare vänner, vi är som alltid vi tre. men har inga problem alls att vara m de andra. 

Sen, vänner kommer och går. jag har inget emot någon, och heller inte skiljt som ovänner, utan mer naturligt eller hur man säg. vissa gamla vänner kan det hända jag sitt med på bussen och vi surrar som förut, som idag ex.

Annons:
Upp till toppen
Annons: