Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1005 ggr
[Littlepig]
2016-08-14 22:48

Är det bara jag?

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Jag är inte deprimerad. Det är jag inte. Men jag är olycklig. Hur ska jag förklara det? Jag har noll självförtroende och självkänsla och jag skadar mig själv. Jag skär mig inte eller så, jag river mig själv. Jag tror att det ska gå över och att det kommer bli bra till slut. Men så hittar jag mig själv i den situationen igen. Det händer alltid, eller oftast på natten. När jag är ensam, det enda jag tänker på är att jag är misslyckad och inte förtjänar något. Jag blev lämnad av mina vänner, det måste ha varit något fel på mig. Det tär otroligt mycket på mig. Jag trodde att jag skulle sluta skada mig själv men det går inte. Det blir inga ärr eller märken, ingen vet, förutom en (som tror att jag slutat). Det är inte så grovt, det riskerar inte hälsan. Det blöder aldrig. Det gör bara ont. På dagarna är det som vanligt, kan skratta och sådant. Men var och varannan natt blir det så här. Vet inte vad jag ville med det här inlägget.. känner någon igen sig? Hur ska jag göra för att må bättre?

Annons:
Zolah
2016-08-14 23:17
#1

Jag tycker det låter som du inte mår bra alls, om man skadar sig själv ( oavsett om det blir märken eller så ) -så betyder det att man inte mår så bra.  Ibland kan det vara så att man tänker för mycket på nätterna, och sedan får oro och ångest. Då kan det vara bra att försöka hålla sig upptagen, när jag var liten så lyssnade jag på talböcker eller radio. För då koncentrerade jag mig på vad som sades istället för att tänka på hur jag kände mig.

Det bästa är att prata med nån som är professionell, dom kan hjälpa en att förstå vad som händer och på så vis få en att må bättre.

det finns lite online test man kan prova för att lite mer fatta vad det som händer med ens mående - kanske skulle vara något bara för att se hur du mår?

Hoppas det går bra för dig :)

[Littlepig]
2016-08-15 01:00
#2

Tack för svar.. Känns lite konstigt och säga att jag inte mår bra.. Jag tycker ju att jag är tillräckligt "glad".. Skulle du kunna länka ett av testen? Känns bara lite onödigt och prata med någon professionell, vet hur många som helst som mår 100 gånger sämre än jag och är deprimerade, känns lite onödigt bara ;/

jenmjao
2016-08-15 09:56
#3

Finns här om du vill prata, Jag har liknande. 🤗

Zolah
2016-08-15 10:00
#4

#2 se såhär, det är litegrann som att man har en eld, om man låter den vara för länge så kan den blir alldeles för stor, om man tar hand om den medan det är ett litet problem så kan en professionell släcka det innan det blir ännu jobbigare :)

här är ett test -

http://www.psykologitest.se/depression.php

[BeataJ]
2016-08-15 23:16
#5

Jag känner igen mig precis. Jag river, biter och slår mig själv när jag är ensam. Hatar mig själv. Men när jag är med andra är allt normalt. Ingen vet något!

[Littlepig]
2016-08-15 23:19
#6

#4 Tack för länken men tror dock inte att jag har en depression, fast det kan vara så. Snällt att du skickade! #5 Feel you

Annons:
reckoner
2016-08-18 20:44
#7

Känn aldrig att det är onödigt att du får hjälp! Säger som #4 ang. det

Ett tips är t.ex. att boka ett samtal med skolkuratorn. Inget problem är för litet eller för stort! <3

Upp till toppen
Annons: