Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 594 ggr
reckoner
8/15/16, 8:10 AM

presentera sig själv?

tips på hur man kan presentera sig själv? inte på en typ arbetsintervju utan tänker inför en ny grupp människor bara. jag ska börja gymnasiet om två dagar och gissar att det kan bli nåt sånt. jag har ingen aning om vad min favoritfärg, -mat, -djur, -film eller bok är. och jag har inga intressen mer än att jag är politiskt aktiv men det vill jag inte säga första dagen för… ja, det kanske säger sig självt. kanske inte blir lika lätt att få vänner då.

Annons:
Maria
8/15/16, 8:15 AM
#1

Du kanske kan berätta var du bor. Om du har syskon eller något husdjur. Vilken skola du har gått på innan eller liknande.

Det räcker oftast med något kort för om det är många som ska presentera sig så kommer man oftast inte ihåg så mycket efteråt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

escanny
8/15/16, 8:16 AM
#2

Hur kan du inte veta vad din favoritmat är? Du måste ju veta vad du tycker är gott.

Babydino
8/15/16, 8:21 AM
#3

Ja, det brukar vara någon form av presentationslek. 

När jag började gymnasiet satt vi två och två och pratade med varandra. Om jag inte minns fel så fick vi en lapp med frågor som vi skulle fråga och anteckna, sedan skulle man presentera sin kompis för resten av klassen. Namn, syskon, mat, intresse, favofilm etc. 

Om jag ska vara ärlig så spelar det egentligen ingen roll vad man säger första dagen så länge det inte är något dåligt. Vill du veta varför? För man kommer inte komma ihåg vem som gillade pannkakor mest eller vem som föredrog fotboll framför en go film med familjen. 

Du kommer nog inte ens komma ihåg vad folk heter förens efter 1 månad. 

Om du inte kommer på vad din favorit mat är, dra till med något. Säg något som du brukar äta ofta som du ändå gillar. Om det visar sig inte vara din favomat senare ändå gör det ingenting - för ingen kommer att minnas vad du sa. 

Så länge du säger något och det låter bra och inte är tyst som en mus och bara skakar på huvudet kommer det gå asbra. Senare när ni känner varandra och du kommit fram till vad som är ditt intresse, färg, mat etc så kan det framkomma då. För det är när ni känner varandra som ni kommer minnas mer vem som säger vad och vem som är vem.

FemFem
8/15/16, 8:48 AM
#4

Jag minns inte hur vi gjorde på gymnasiet, men när jag började på universitetet fick vi skriva ner fem saker om oss själva. Vad som helst egentligen. Och sen blev vi indelade två och två och så skulle vi läsa upp varandras. Det spelade ingen roll vad man sa egentligen, folk glömde bort det rätt snabbt eftersom det var många som skulle presenteras. ^^ Håller med #3, så länge du inte säger nåt dåligt kommer ingen ihåg. x) Jag minns inte en enda grej folk sa, haha 😎

Upp till toppen
Annons: