Annons:
Etikettövrigt
Läst 726 ggr
Alice__
2016-08-15 21:36

Kan jag skjuta upp i sockerpillerna ?

Hej det är så att jag har nyss tagit slut på min första karta av mina hormon piller och tagit min andra sockerpiller idag. Jag har läst att man kan skjuta upp sockerpillerna och skjuta upp sitt mens genom att fortsätta på en ny karta av hormon piller. Det jag undrar är ifall jag kan normalt börja på en ny karta av hormon piller ändå ifall jag har redan tagit andra tabletten av sockerpillerna idag. Jag skulle verkligen vilja skjuta upp min mens.

Annons:
Scorpio97
2016-08-15 21:43
#1

Min barnmorska sa att man inte ska försöka skjuta upp mensen förrän man ätit p-piller i minst tre månader, alltså inte på dom första tre kartorna. Och när du redan tagit två sockerpiller/varit utan hormonpiller två dagar tror jag tyvärr inte det fungerar ändå, jag tror du får en blödning även om du börjar med nästa karta nu.


//Jessie

makeupbox
2016-08-15 21:46
#2

Om du vill försöka skjuta på din mens måste du börja med hormontabeletterna på en gång.

Honestyisdead
2016-08-15 22:19
#3

Precis som 2 skriver börjar man på ny karta direkt. Nu har du varit uran hormoner 2 dagar så du lär få blödning. Lika bra att fortsätta som vanligt den här gången.

makeupbox
2016-08-16 09:07
#4

TS, såg din andra tråd också. Ett tips är att vända dig till din barnmorska / UMO med dina frågor, dem är vana vid frågor och vet bäst utifrån dig och just dina p-piller.

[134643]
2016-08-16 10:13
#5

Fast hon missade ju bara en dag egentligen? Det gjorde jag en massa gånger när jag åt p-piller, och det gick finfint. Ts, det kan funka, det kanske inte funkar. Risken finns att, eftersom du precis börjat med dem, så har inte din kropp vant sig, så du kanske får din mens ändå. Men nu är det gjort, så då är det nog lika bra att fortsätta ta dem. Sockerpillrerna spelar ingen roll, de gör inget för din kropp så du kan ta dem samtidigt som du tar de med hormon det är ingen fara.

Upp till toppen
Annons: