Annons:
Etikettövrigt
Läst 651 ggr
Alice__
2016-08-15 21:56

Är jag fortfarande skyddad?

Det är nämligen så att jag har nyss tagit klart min första karta av hormon pillerna och börjat på mina sockerpiller nu. Idag tog jag den andra sockerpillen men sedan har jag läst att man kan skjuta upp sin mens genom att strunta i att ta sockerpillerna och börja direkt med hormonpillerna. Att skjuta upp min mens den här månaden är jätte viktigt så 1 h efter att jag har tagit mitt andra sockerpillen idag tog jag ett hormonpiller och började som sagt på ett nytt karta. Gör det nått om jag tog både ett socker piller och ett hormon piller idag ? Är jag fortfarande skyddad och kommer min mens att skjutas upp?

Annons:
Scorpio97
2016-08-15 21:58
#1

…Det räcker väl med en tråd?

Du är fortfarande skyddad. Men mensen kommer förmodligen inte bli uppskjuten utan du kommer få den ändå. Ska man skjuta upp mensen måste man fortsätta med nästa karta direkt, inte börja med sockerpillerna. 

Sockerpillerna gör egentligen ingenting, dom finns bara för att man ska ha kvar vanan att ta ett piller per dag samt så att man ska veta enkelt när man ska börja på nästa karta. Jag tar inte ens mina sockerpiller längre, utan håller koll själv när jag ska börja med hormonpillerna igen. (Åtminstone är det så med mina piller, och som jag förstod min barnmorska är det så med alla p-piller)
Så det gör förmodligen ingenting att du tog båda.


//Jessie

Honestyisdead
2016-08-15 22:20
#2

Du lär få blödning eftersom du var ursnygga hormoner 2 dagar.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: