Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1019 ggr
[ylva.f]
8/16/16, 4:05 PM

En snabb fråga

Till gymnasiet ska vi köpa en e-bok, men eftersom min nya dator inte ännu kommit så undrar jag ifall man kan ladda ner e-boken på min gamla stationära dator här hemma, men ändå använda dem på andra enheter. Läraren pratade om nånting med användarnamn och lösenord, och på hemsidan stod det "Bandtyp: Nätbaserat material", om det säger er någonting. Så jag menar att ifall jag kan köpa e-boken nu genom min gamla dator, men logga in via andra enheter, som min ny dator.

Annons:
[Jennah]
8/16/16, 4:36 PM
#1

Tror det brukar vara lite olika med det där, beror på var någonstans du köper den. Ibland kan man ladda ner ett visst antal gånger, ibland är det mer fritt. Vet inte om jag varit med om att man bara kan ladda ner en enda gång dock, så det borde vara lugnt.

Vixxen
8/16/16, 5:11 PM
#2

Fråga din lärare! Hen borde veta eller kunna ta reda på det!

Det borde ju gå att ladda ner boken till ett USB…

Åsa S
8/16/16, 5:38 PM
#3

Borde ju vara skolan som köper in den i och med att obligatoriska studiematerial ska vara gratis i gymnasiet så de borde kunna svara på om du kan ladda ner den mer än en gång på den licensen de betalar för.

Katarina97
8/17/16, 1:10 AM
#4

Alla online böcker jag haft har gått att se på hur många enheter som helst, bara att logga in med sitt användarnamn och lösenord

Zachis
8/23/16, 4:23 PM
#5

Är de nätbaserat så kan du antagligen ladda ner de på hur många enheter som helst

Upp till toppen
Annons: