Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1328 ggr
Linn Is The New
8/17/16, 4:26 PM

Ny skola med otrevliga elever

Idag fick jag börja i en ny skola, hatar det eftersom jag är en väldigt blyg person. Jag hamnade med en elev som visade mig runt, och det gick väl bra och sådär… Men alla tjejer pratar skit HELA TIDEN! Tjejen som visade mig runt pratade och svor om andras utseenden hela tiden, samt nästan alla andra tjejer. Så fort en gick vart det "asså håret är så fett jävla fucking fult" och det var alltså så grovt språk. Jag har extremt dåligt självförtroende, så detta gjorde det ännu värre. Dom skröt om vilka dom hade legat med och ställde en massa konstiga frågor.  Nu är det fyra klasser och det är nian. Killarna använda också en sånt språk, förutom några som var lite mer på jorden. Jag får nästan gråten i halsen, jag orkar inte! Skulle inte våga prata med läraren, för då skulle jag bli helt ut mobbad om dom fick höra att det var jag. Vissa håller tom på med knark, och jag vill inte bli nerdragen i skiten.  Jag försökte "söka" mig till ett par lugnare tjejer, men dom avvisade mig. Min första dag… Var verkligen tvungen att skriva av mig.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Sindri
8/17/16, 4:50 PM
#1

Du kan prata med rektor och be att få hamna i en annan klass. Alla kanske inte är likadana. Jag flyttade mycket som barn, var ett lugnt sådant och hamnade alltid i den lugnaste klassen. Trodde skolorna fortfarande försökte passa in det så.

Annars skulle jag försöka igen med de lugna tjejerna. De kanske vill veta mer om vem du är innan de accepterar dig.

Är det helt omöjligt att gå kvar i den gamla skolan? Byta till en annan? Det måste väl finnas någon kurator på skolan som du kan prata med.

I allra värsta fall så du isolerad dig från de andra, gå stenhårt in för plugget och se till att du kan ta dig ifrån den miljön.

Ett läsår kan verka som en evighet, men om du om ett år kan börja på en utbildning du verkligen vill gå så kommer du att tycka att det är värt det.

Moa0107
8/20/16, 1:24 AM
#2

Om folk börjar klampa ner på dig för att du inte förlorat oskulden ska du bara rycka på axlarna och säga "Det är väll ingen stor grej eller, visste inte att hela världen gick under för att jag väljer att vara oskuld" (Om du nu är det). Hade själv jävligt dåligt självförtroende om mitt utseende men efter mycket tvångstänkande om att jag var as snygg och sexig osv så har jag fått mycket bättre självförtroende haha. Låter jätte konstigt men så är det. Om du hör någon säga "Hennes går ser ju åt helvete ut" så säg typ "Det gjorde det väl inte" och få det att låta som världens självklaraste grej. Försök prata med en lärare eller gå till kuratorn (Aa kuratorn kan hjälpa dig till rektorn om du inte vågar gå direkt till rektorn). Säg till rektorn sen eller kuratorn att det finns mänga som drogar och röker och att du inte vill att någon ska få reda på att du sa det. Du kan även be om att få byta till en mer "lugnare" klass där inte alla kritiserar varandra, slänger ut en massa fula ord och kränker varandra. Om de sedan hoppar på dig så säg det till en lärare, kurator och rektor varje gång för om de börjar hota dig eller fortsätter så måste de kontakta polis och då vågar de inte gå på dig ingen och om de endå skulle vara uppkäftiga nog så säger du till att de fortsätter för tillslut lär de nog få böter eller sjukt arga föräldrar.

Linn Is The New
8/20/16, 3:30 PM
#3

Tack så sjukt mkt för tipsen hörni! Jo, jag är oskuld. Känns som ett tvång att bli av med den…

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

kae
8/26/16, 9:29 PM
#4

Herregud, din skola låter som en tonårsfilm.

Linn Is The New
8/27/16, 7:21 AM
#5

#4, det är en tonårsfilm.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[VSK]
8/27/16, 3:48 PM
#6

Ts, vi har ungefär samma erfarenheter gällande otrevligt folk även om vi är av olika kön och ålder. Jag vet så klart inte hur det är i skolorna idag, men det är nog inte så svårt att tänka sig. Det lär ju (tyvärr) inte vara bättre idag än när jag var din ålder (vet ej hur gammal du är med jag går på vad den här sajten handlar om).

Och de där tjejerna som går och skryter om vilka de har legat med är för unga för att förstå att de gör bort sig själva. Och tyvärr så rycks nog flera med där i grupptrycket och är nog oskulder vissa av de. Så där har det nog sett ut i grundskolorna väldigt länge, och tyvärr så tror jag inte det kommer att försvinna heller.

Att "bryta förpackningen" enbart för att man inte skall känna sig sämre än de andra (och smälta in i gänget) som påstår sig ha blivit av med oskulden är bara så tragiskt att höra. Det är sorgligt.

Anledningen till att jag skriver i den här tråden och på den här sajten är att jag själv inte har nån vidare skolgång och känner igen mkt av det du beskriver. 

Jag var den typen som stod upp bakom de som blev mobbade, vilket gjorde att jag själv blev utsatt. Det är inte så trevligt att gå i en korridor och kanske 30-40 personer spottar på en när man går förbi (jag förklarat detta för att jag känner igen de andras beteenden du beskrev).

Du kan ju alltid prata med lärare så får de gå vidare med detta. Du har skolkurator att prata med. Du kan nog prata med sjuksystern oxå (om sånt finns kvar idag). Du kan även prata med rektorn på skolan. Stå på dig och var stolt att du har "förpackningen" kvar. 

Och du…. -byt film. Jag vet att det kan vara mkt svårt, men försök.

Annons:
Upp till toppen
Annons: