Annons:
Etikettövrigt
Läst 1333 ggr
[Heynibs]
8/18/16, 2:47 PM

Samtalsämnen med nån man inte känner?

Så det är en kille i skolan jag skulle vilja bli vän med,men jag vet inget om honom. Tror han är ett år yngre än jag,men det är allt jag vet.Han sitter oftast ensam, och jag skulle vilja gå fram och prata med honom men vet inte vad jag skulle prata om? Jag vet verkligen inget om honom,och han verkar jätteblyg och vill inte att de ska bli nån awkward silence eller nåt så skulle ni kunna komma med förslag på samtalsämnen??Skulle bli jätteglad:))

Annons:
AnneN
8/18/16, 2:57 PM
#1

Nu var det länge sedan jag var tonåring men hoppas det är ok att jag kommer med lite förslag ändå.

  • Skolan, ämnen, lärare, skolmaten, osv
  • Böcker
  • Filmer
  • Musik
  • Spel
  • Vädret
  • Sommarlovet
  • Fråga vad han har för intressen/gör på fritiden
  • Något som är på gång i er kommun eller något som har hänt (tex festivaler, spelningar, mm)
  • Sport, om du själv är intresserad, är tydligen OS nu
  • Något av dina egna intressen
  • Fråga om han vill följa med och ta en fika någon dag efter skolan.

Blir verkligen jätteglad när jag ser barn och tonåringar som vill ta kontakt med någon som sitter ensam, det kan vara guld värt för någon som kanske är utfryst/mobbad att någon bara säger hej och ger ett vänligt leende. Vet det av egen erfarenhet då jag var mobbad och utfryst med mycket få vänner genom hela grundskolan. 

Så tummen upp för dig och alla andra som tar kontakt med någon som ser ensam ut! 🌺

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sugar Mist
8/18/16, 7:25 PM
#2

Drömmar!!! Älskar att prata om drömmar och är rätt svår att få kontakt med(iaf ha en intressant konvo med) men har märkt att jag blir som en pratkvarn om drömmar, men annars kommer #1 med flera bra tips!

-

Upp till toppen
Annons: