Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1668 ggr
LLLINN
8/21/16, 2:33 PM

Minnesluckor av tequila?

Brukar aldrig få stora minnesluckor av alkohol. Har endast hänt ett fåtal gånger när jag har varit heelt borta, men annars brukar jag som mest kunna glömma bort lite småsaker som hänt under kvällen liksom, eller känna att minnet är lite blurrigt. Men nu när jag var i Grekland i 2 veckor och festade fick jag minnesluckor typ varje fylla. Ibland på flera timmar. Trots att jag många gånger inte drack mer än jag gör vanligtvis. Vid ett tillfälle drack jag typ lite vin, 2 drinkar och 1 shot och glömde seriöst hela kvällen. Det enda jag kan komma på att jag gjorde annorlunda under dessa veckor var att jag drack tequila varje kväll, typ 1-3 shottar och ibland tequila sunrise, vilket jag aldrig gjort innan. Vet att min mamma har varnat mig för tequila då hon glömde bort en hel kväll en gång när hon var ung och hade druckit tequila. Men har inte hört om någon annan som fått minnesluckor pga en specifik spritsort? Någon som vet något om detta? Så frustrerande och obehagligt att inte minnas, utan att ens veta varför…

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Annons:
Honestyisdead
8/21/16, 2:36 PM
#1

Undrar verkligen hur du vet exakt mängd alkohol om du har minnesluckor?

Calcifer
8/21/16, 2:40 PM
#2

Som #1 säger är risken stor att du drack annat då du som sagt har minnesluckor. Men det går att reagera starkare på vissa sorter alkohol. Har en vän som inte kan dricka vin för då blir hon så bakis att hon kräks hela dagen efter, men annat kan hon dricka relativt mycket av och inte bli bakis alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LLLINN
8/21/16, 3:00 PM
#3

#1 Jo det stämmer nog iochförsig! Men ändå skumt att jag aldrig upplevt något liknande och har ändå festat relativt regelbundet i 4 år liksom, kändes som att det borde varit något specifikt jag gjorde nu som utlöste denna reaktion :o

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Calcifer
8/21/16, 3:16 PM
#4

Något jag rekommenderar för framtiden är att ha med dig en viss summa pengar så att även om du får en blackout så kan du inte köpa en massa fler drinkar. Plus att risken är mindre för att det leder till något allvarligt, t:ex alkoholförgiftning, att du går vilse/försvinner, någon gör något mot dig, etc.

Man ska alltid vara försiktig, tro mig, jag blev drogad av en vän till en vän (som naturligtvis inte är min vän längre) och jag har ungefär 10 timmar som är helt blanka, vaknade till dagen efter sittandes hemma hos mina föräldrar (de var inte hemma), fullt påklädd i badkaret med vattnet rött av blod från mina händer och fötter då jag hade krossat en ruta för att komma in trots att jag hade nyckel. Som tur är hände inget "värre" (utöver att jag fick ersätta min mp3spelare, betala ny ruta, min väska och mina kläder blev förstörda och jag fick uppsöka sjukvård för skärsåren på händer och fötter), men jag blev ju drogad av en anledning och jag kan bara vara tacksam för att jag tog mig hem innan någon gjorde nåt med mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
8/21/16, 3:44 PM
#5

#3 Inget skumt alls. Tydligen tål du inte den spriten.

kae
8/26/16, 9:28 PM
#6

Säker på att inget annat "råkat" slinka ner i din drink?

Har för övrigt också fått minnesluckor fast jag trodde jag bara tog typ 5 shots, morgonen där på vaknade jag upp och på bordet stod en 1-liters vodkaflaska med typ 1 dl kvar i 🤦‍♂️

Annons:
Upp till toppen
Annons: