Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 645 ggr
Lizelda
8/21/16, 6:59 PM

Oseriösa förhållanden för att man är ung?

Jag har en underbar pojkvän som varit min bästa vän i snart två år men vi har bara varit romantiskt involverade i en dryg månad. Det har gått väldigt fort med allt men det har bara klickat för båda parter sådär men min mor säger då och då att det antagligen inte lär hålla för alltid. Hon tror ju att det kommer hålla rätt länge men det där för alltid är bara önsketänk liksom, vilket jag i viss mån kan hålla med om för saker händer men varför tas alla förhållanden mellan unga på väldigt mycket mindre allvar än förhållanden mellan vuxna? Jag är 18 och han är 22, vi är inte 14. Hade vi varit runt 30 så hade vi i princip kunnat flytta ihop direkt utan att någon höjt på ögonen.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Calcifer
8/21/16, 7:02 PM
#1

Sånt där är så himla svårt att avgöra. Grejen är väl att man förändras mer ju yngre man är, man är liksom inte "färdig" än, fysiskt eller mentalt. Då är risken större att man utvecklas åt olika håll eller åtminstone så pass annorlunda att förhållandet inte kan överleva det. Men samtidigt kanske man utvecklas precis åt samma håll och i synk med varandra. Och det är ju ingen garanti för att det håller bara för att man är äldre heller. Jag tror det viktigaste är att fokusera på nuet, för ni är så unga att i princip allt kan förändras, men det är inte viktigt att oroa sig för det innan tiden är kommen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
8/21/16, 7:03 PM
#2

Äsch då, jag träffade Mattias min strax innan jag fyllde 18, vi är nu gifta och har varit tillsammans i 11,5 år. 🙂

Var inget svar på din fråga, men jag tror absolut att ert förhållande kan hålla länge.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lizelda
8/21/16, 7:05 PM
#3

#1 Helt med på det där, därför jag poängterade att vi inte är fjorton, det är liksom inte någon lite tonårscrush så att säga.. Han är väl inte överdrivet vuxen och inte jag heller men vi har ju båda landat hyfsat i oss själva.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lizelda
8/21/16, 7:06 PM
#4

#2 Med tanke på vilken jag respekt har för dig så var det ett väldigt bra tillägg, fast det inte var ett svar 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Calcifer
8/21/16, 7:06 PM
#5

Njut av att ni är unga och inte behöver oroa er för typ huslån och såna saker än. 😎


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
8/21/16, 7:08 PM
#6

#4 😊🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
vendelay
8/21/16, 7:11 PM
#7

Äsch, vad töntigt! Jag tänker hålla tummarna för er i alla fall 🙂 Som det sagts tidigare är det stor skillnad på en tonårscrush och det ni verkar ha. Dessutom fattar jag inte, ni är ju vuxna? Och jag tycker att det är ganska taskigt att säga att det inte kommer att hålla.

Jag träffade min sambo när jag var 16, han var 21. Det har gått drygt 5 år sedan dess och vi älskar varandra ännu mer nu. Kan jag känna att det är en fullträff vid 6 års ålder så tror jag nog att du kan det vid 18 års ålder. Såklart kan saker hända och ni kan växa ifrån varandra osv men ska en gå runt och tänka på sånt går det ju aldrig att ha något förhållande!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
8/21/16, 7:14 PM
#8

Man kan aldrig säga om nått kommer att hålla eller inte. Oavsett i vilken ålder parterna är. Jag träffade min kille som jag har nu första gången vi var 18 och nästan 19. Vi var tillsammans då i en vecka typ, innan han gjorde slut. Men vi fortsatte träffas på fester och höll kontakten. Men det var först 10 år senare som vi insåg att: äh vi ger detta ett försök. :) Och två år senare är vi fortfarande tillsammans och har det bra. Så så kan saker också gå. (Men jag kan ju säga att det är få av mina ex jag skulle ha gjort på detta sättet med som jag gjorde med denna) Man vet aldrig hur livet blir. Njut bara av det och oroa dig inte om ett förhållande ska hålla några månader till några år.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Herveaux
8/21/16, 7:17 PM
#9

#7 Håller med helt!
Att par växer ifrån varandra händer ju både dom som är 18år och dom som är 38år.
Som andra skrivit så lev i nuet och njut av kärleken! 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Em_
8/21/16, 8:55 PM
#10

Jag tyckte jag var hyfsat "färdigvuxen" och hade hittat den rätte när jag var 20, jisses vad fel jag hade 😃 30-åringar som flyttar ihop efter en månad hade jag nog höjt på ögonen åt. Tycker man behöver komma ur den där nyförälskesefasen innan man kan veta om man klarar av äta frukost ihop en grådassig novembertisdag när kaffet är slut, diskhon är full de gamla dammråttorna berättar skräckhistorier om dammsugaren för sina barnsbarnsbarn.

Här är en hög med statistik. Lite intressant även om det inte säger så mycket om ett specifikt fall.  Blev förvånad över att det var så stor skillnad på om förhållandet höll om man gifte sig som 18- eller 23-åring.
http://www.iflscience.com/editors-blog/15-relationship-facts-everybody-should-know-before-getting-married/all/


Upp till toppen
Annons: