Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 951 ggr
tiger tok
2016-08-22 21:31

(x)Våga säga till om mensen!!

Känsliga varnas!! Med detta inlägg vill jag bara uppmuntra er till att våga säga till om eran mens! Jag ska ha simning på idrotten i skolan, det är bara det att jag ska ha min mens då.. Jag gick i slutet av lektionen fram till min (kvinnliga) lärare och bara berättade att jag skulle ha min mens den dagen! Jag vill inte ha tampong då jag tycker bättre om andra mensskydd! Hon var mycket förstående och sade att jag kunde gå en promenad istället! Jag vart såklart glad för att hon var så förstånde och inte tyckte det var pinsamt att prata om, förstår ju dock att hon får höra det hyfsat ofta! Senare kom hon även in i omklädningsrummet och sade till alla tjejer att om någon hade mens (eller något annat) då vi skulle ha simning så skulle dem bara säga till och så kunde dem som sagt få gå den här promenaden istället! Ville bara säga att ni inte ska tycka det är pinsamt att prata med sin lärare om att man ska ha / har mens!!

Annons:
Katarina97
2016-08-23 00:55
#1

Förstår inte varför inlägget ska vara markerat som känsligt ämne? Men förutom det så håller jag absolut med om det du säger! 🙂

tiger tok
2016-08-23 07:37
#2

Tänkte bara för dem som inte vill läsa om mens osv! Satt dem är beredda på detaljerna som finns med i texten! Men om det är onödigt så får admin gärna ta bort x:et ;)

Honestyisdead
2016-08-23 09:52
#3

Står ju inga detaljer.  Xet bygger bara på tabun så jag tycker det borde plockas bort. :)

tiger tok
2016-08-23 20:46
#4

Okej, vet dock inte hur man plockar bort det??

Honestyisdead
2016-08-23 21:01
#5

Det kan bara admin göra nu. Du kan bara redigera dina inlägg inom en timme efter du har postat dom.

kae
2016-08-25 19:55
#6

Haha, min idrottslärare blev arg och misstrodde mig när jag sa att jag hade ont i magen p.g.a ägglossning. Sa åt henne att dra åt helvete 😃

Annons:
tiger tok
2016-08-26 07:14
#7

Nästan rätt åt henne #6 Hon borde ju förstå det själv när hon är kvinna??

Kirnzy
2016-08-26 16:04
#8

#7 jag har aldrig hört någon manlig lärare äns nämna något om det. Om man säger att man har mens och inte kan vara med på något på säger dom bara okej typ. Men många kvinnor som själva inte tycker att det är jobbigt aldrig skulle låta personen slippa, för att dom själva har mens och inte alls ser problemet med det. Sen förstår nog dom flesta kvinnliga också men inte vad jag har hört..

Gambino19
2016-08-26 19:42
#9

Jag hade en lärare som var förstående i sexan,jag hade mens eller fick det rättare sagt i skolan under en lektion o glömde ha en binda med men jag vågade inte säga till henne om nyckeln till skolsköterskan eftersom skolsköterskan inte var där och då visste jag att hon skulle fråga varför. Men jag sa det till henne och trodde att jag skulle få ett''jag kan ingenting göra,fast jag har nyckel dit och du är äcklig'' det är så jag föreställde mig att hon skulle tänka men det hon sa var'' visst,jag förstår det kan hända när som  helst och var som helst så det är helt naturligt. då blev jag ganska lättad.

tiger tok
2016-08-26 22:22
#10

#8 Våra manliga lärare pratar om det och dem verkar inte tycka det är genant alls?!

Kirnzy
2016-08-27 00:25
#11

#10 menade inte att dom tycker det är genant. Men till skillnad från vissa kvinnliga lärare så ställer dom inte några frågor/säger emot eller något. Nu säger jag det här bara utefter de lärare jag och personer jag känner har haft, så jag tror bara att jag har haft lite otur nät det kommer till kvinnliga lärare och mens..

Upp till toppen
Annons: