Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 774 ggr
marsisen
2016-08-23 15:42

Billig foundation, torr hy?

Hej! Jag är ute efter en foundation, som passar väldigt torr hy! Alltså det ska inte bli kakikgt som det lätt kan bli med torr hud. Den ska också täcka rätt bra då jag har lite röda områden och finnar, men hälst inte för mycket.. Hälst från märket isadora då det är rätt billigt och inte testar på djur. Hoppas det inte är för mycket krav hehe^^ Finns det någon som har testat någon/några utav isadoras foundation som låter bra år min hudtyp, eller kanske något helt annat? Skulle också vara kul vilken applikator du tycker passar bäst till den :)

animal power <3

Annons:
Accalia
2016-08-23 15:53
#1

Du kan ta reda på vilka fundations de erbjuder annars o sen söka på YT om de olika o se vilken som verkar passa dig bäst, det är så jag brukar göra när jag letar efter en ny :) Sen finns de en del andra företag som e billiga o inte testar på djur, vet inte vilka exakt men googla de också ;)

hahael
2016-08-23 21:01
#2

Isadoras foundations är tyvärr inte så bra generellt tycker jag. Jag föredrar dyrare smink, framförallt när det  kommer till bas såsom foundation då det ofta är mindre "skit" i produkterna. 

Mina favoriter för torr hy är Urban Decays naked skin foundation, väldigt lätt på huden med lagom täckning. Dock är den oljefri vilket kan göra att den blir lite "tunn" på t.ex vintern men då brukar jag bara lägga till en droppe av mitt serum så funkar det prima. Giorgio armani har också väldigt bra foundations för oss med torr hy men båda dessa märken är ju något dyrare 300-600 kr ungefär om jag minns rätt. 
Lumenes CC cream är annars något som kanske passar dig, eftersom det är en cc cream så är den mer fuktgivande men den har bra täckning och fungerar väl för just rödheter. Lumene testar inte heller sina produkter på djur. Den är också billig! 

Jag föredrar generellt att applicera min bas med en fuktig beautyblender, detta hjälper oss med torr hy att det inte blir "kakigt" då den fördelar produkten väldigt jämnt.

Men om jag var du skulle jag framförallt se över din hudvårdsrutin, då oavsett hur bra en foundation är så kommer det tyvärr de illa ut ifall huden under är uttorkad eller i dåligt skick. Börja använda ett serum/olja (ifall du inte redan gör det!) innan din dagkräm och nattkräm och använd gärna en fuktgivande primer innan du applicerar sminket (detta kommer hjälpa med fukt men också se till att sminket sitter) och avsluta med en fixing spray eller mist :) 

Hoppas det hjälpte!

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: