Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1096 ggr
Snuffles
2016-08-24 16:35

Främlingar som frågar om ärr

Varför gör man ens det? Liksom de har inte med det att göra och det förstör stämningen, jag vill inte berätta för någon om när jag var tolv och var så deprimerad att jag förstörde mig själv.

Annons:
Jetaime
2016-08-24 16:40
#1

Jag tror inte man menar något illa direkt, egentligen, jag tror bara att man helt enkelt inte kan förstå. Jag brukar själv bara ge korta svar eller byta samtalsämne. Hatar dock när folk ska "skämta till det lite" med tex. "Har du tigrar hemma?" Eller tror på allvar att jag skulle haft en så pass ilsken katt att min armar är helt förstörda… Men ärligt talat, jag bryr mig inte så mycket längre.

immobilized
2016-08-24 16:42
#2

Tror det är sällan folk menar något illa. En del är dock väldigt klumpiga i sina frågor och hur de hanterar såna saker. Lite som att man är trött på "Vilket land är du från? Du pratar bra svenska för att inte vara svensk."

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

grandma
2016-08-24 16:51
#3

Många frågar av ren och skär nyfikenhet. Ibland svarar jag Hurså?  Av vilken anledning vill du veta det? Eller så säger jag att jag ramlat och bitit mig och så var den saken ur världen.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Snuffles
2016-08-24 17:00
#4

Förstår att de ej menar något illa men borde det inte vara ganska självklart vad man har gjort? De skulle ju antagligen inte fråga någon med brännskador i ansiktet vad de gjort.

Jetaime
2016-08-24 17:03
#5

#4 För många tror jag faktiskt inte att det är så självklart. Och sen är dom kanske nyfikna också?

Linn Is The New
2016-08-24 17:07
#6

Finns människor som inte vet vad självskadebeteende är för något, tyvärr. Kände en tjej som vart frågat likadant, om katten hade rivit mm.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Magrat
2016-08-25 07:20
#7

Jag brukar dra till med att jag bränt mig på ett grillgaller. Tror ingen går på det, men jag tror de förstår vinken att jag inte vill prata om det. Däremot är det en bra förklaring till barn som oftast accepterar den förklaringen och man slipper att de får höra om självskadebeteenden.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Honestyisdead
2016-08-26 04:41
#8

Människor är nyfikna av naturen. Speciellt när det gäller saker de själva aldrig upplevt. 

Håller med om att det är en privat sak och tycker det är oförskämt att fråga. De flesta förstår ju vad det är.

Linneahorse12
2016-08-26 09:33
#9

Jag har själv ärr på armarna och får ibland frågor av folk som undrar. Jag har absolut inga problem att prata om det och jag förstår att folk är nyfikna. Frågar folk med respekt svarar jag mer än gärna. Vill att självskadebeteende inte skall vara tabu att prata om

kae
2016-08-26 21:21
#10

Människor i allmänhet vill oftast inte göra andra obekväma, och tänker nog inte riktigt efter innan de frågar. Jag har själv gjort samma misstag, man frågar liksom reflexmässigt. T.ex om någon har en fläck någonstans frågar man vad det är osv, utan att tänka efter vad det är.

Upp till toppen
Annons: