Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 862 ggr
Kaninhoppare
2016-08-28 12:21

Förvirrad..

Jag har alltid varit mer maskulin av mig, både till sättet och min klädstil. Jag har väldigt stora händer, stora fötter, väldigt breda axlar, smala ben och inga höfter. Känner ofta att jag faktiskt vill vara och se ut som en kille. Och då menar jag inte att jag bara vill ha en "typisk killtröja", utan att jag vill ha killkläder, binda brösten, ha kort hår (vilket jag dock har redan), inget smink och "bete mig som en kille". Men ibland, särskilt när jag ska träffa någon jag tycker om så vill jag vara lite mer neutral och lite mer åt det feminina hållet. Det gör mig så förvirrad att känna såhär och alla här jag bor tror att jag är transsexuell eller lesbisk. Jag vet att jag inte är lesbisk men vilken kille skulle någonsin vilja ha en tjej som ser ut som en kille? Måste jag välja mellan att vara mig själv och att någon ska kunna tycka om mig? Och vad är egentligen jag, varför känner jag såhär? Det börjar bli jobbigt att spela två helt olika personer, killen och tjejen. Folk omkring mig verkar uppenbarligen förvirrade, vilket jag själv också är. :/ 

Jag vet inte riktigt vad jag ville få ut med den här texten, kanske att någon känner likadant eller nåt sånt.

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Scorpio97
2016-08-28 12:43
#1

Googla på "genderfluid", det är när man växlar mellan att känna sig kvinnlig och manlig, eller mellan andra kön/identiteter (som jag har förstått det i alla fall).

Och jag tror absolut att du kan hitta en kille som gillar dig, även om du "är som en kille"! Du måste inte välja mellan att vara dig själv eller bli omtyckt, jag är övertygad om att du kan vara dig själv och ändå hitta någon som du gillar och som gillar dig tillbaka.


//Jessie

Sindri
2016-08-28 12:49
#2

Det viktigaste är att är som du känner. Inte att du klär dig mer "tjejigt" för att du tror att någon förväntar sig det. Men om det är av du verkligen känner för så är det helt OK att klä sig helt olika beroende på vad man känner för.

Tonårstiden är en tid för sökande, man söker sin identitet på en massa olika plan, låt det vara så. Testa och lek - försök bortse från vad "folk" tycker och tänker.

Bara för någon vecka sedan såg jag ett par där hon hade kort frisyr och vid första anblicken såg ut som en kille med tröja och byxor. Men det var egentligen killen jag lade märke till först, han hade byxor och klänning. I övrigt såg de rätt alldagliga ut - inget konstigt alls. Det gjorde mig glad att se att folk klär sig precis som de känner och inte efter normer.

Med största säkerhet finns det någon du kommer att träffa som tycker om dig för precis det du är, oroa dig inte för det. När du blir äldre och kommer ut i världen är ju valmöjligheterna så mycket större.

Fortsätt och var bara du!

Zyloon
2016-08-28 13:14
#3

Jag tror det är viktigt att du inte försöker sätta dig i något fack, varken för din omgivning och för dig själv. Du är den du är och det får alla acceptera runt omkring dig. Och som dom andra säger, tonåren är till för att man ska experimentera och hitta sig själv, det är inget konstigt. Allting behöver inte vara svart och vitt, även om samhället vill få oss att tro att det.

Tro mig, det finns gott om killar som inte är ytliga och går efter utseendet, som går efter hur du är som person. Oroa dig inte!

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Kaninhoppare
2016-08-28 21:42
#4

Tack för era ord, känns lite lättare att veta att alla inte är lika dömande. Ibland är det svårt att gå emot normerna, särskilt i en sån liten stad jag bor i där allt går runt till alla på ett kick. Men jag ska fortsätta försöka vara jag och hoppas att saker blir lite klarare för eller senare.

Medarbetare på Jättekanin

Hoseok
2016-08-30 17:29
#5

"men vilken kille skulle någonsin vilja ha en tjej som ser ut som en kille"
Många. Tänk inte så! Du ska ju ändå inte vara med någon som inte accepterar dig för den du är, eller hur? Du ska inte ändra dig för andra. 

Jag vet exakt hur du känner, för övrigt! Jag är genderfluid. På vissa delar av internet vill jag bli kallad hen, andra delar vill jag bli kallad han, andra delar hon. IRL vill jag bli kallad hon och hen. Under en period (3 år ungefär) ville jag bara bli kallad han. Det är inget konstigt med det. Ja, folk blir förvirrade och man behöver förklara en del. Men fler och fler lär sig och accepterar det.

Linn Is The New
2016-08-30 17:32
#6

Vet många killar som inte vill ha den där sminkade "typiska" tonårs tjejen. Jag är inte insatt i varken smink eller tjej kläder, och min pojkvän tycker det är jätte skönt att jag kan bli lortig och kunna göra sådant som samhället skulle kalla "kill jobb".

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Upp till toppen
Annons: