Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1466 ggr
[[lodjurvarg]]
8/30/16, 12:22 AM

Pinsamt problem

Jag har börjat få brännsår på insidan av låren. Vad jag än gör försvinner dom inte längre än 1 dag. Började få dom för ca 2-3 veckor sen och dom börjar nu påverka mitt jobb då jag går mycket inom jobbet. Jag kan tillägga att jag haft detta problem sedan jag var ung men såren har då snabbt försvunnit igen men nu får jag inte bort dom. Det gör jävligt ont att gå med dom och jag börjar nu få både arr och fler sår. Vad ska jag göra?

Annons:
Vixxen
8/30/16, 12:31 AM
#1

Tights?

thenameless
8/30/16, 12:36 AM
#2

Undvik brännheta föremål mellan benen

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Lizelda
8/30/16, 1:05 AM
#3

Är det från att gå barbent? Deo på insidan av låren!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Honestyisdead
8/30/16, 1:13 AM
#4

Talk och kläder som inte tillåter att låren kommer i kontakt med varandra.

Biancaa
8/30/16, 1:14 AM
#5

Själv har jag inte det problemet men har hört att babypuder kan hjälpa, självklart får man vara försiktig så de inte kommer för mycket så man blir helt vit.

Linn Is The New
8/30/16, 11:05 AM
#6

Potatis mjöl/ babypulver/deo/tights/. Om problemet blir alltför värre så måste du åka till sjukhuset så såren inte skapar infektion.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
thenameless
8/30/16, 11:21 AM
#7

Om låren gnider emot varandra så att det blir irritation och skavsår är alla dessa råden bra. Men i längden måste du kanske försöka se varför låren gnider emot varandra på det viset? Går det att ändra?

talk och babypulver är ju bra för att hindra ex svett  ifrån att förvärra problemet

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Honestyisdead
8/30/16, 11:24 AM
#8

#7 Går att ändra? Formen på låren brukar inte gå att ändra. Det är väldigt vanligt att kvinnor får detta problem på sommaren då det är varmt.

Om du syftar på vikten så är detta ett problem även för smala kvinnor.

Linn Is The New
8/30/16, 11:38 AM
#9

Är smal och får också sår och skav mellan låren, främst efter bad och svett. Riktigt träligt, går som hjulben.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[[lodjurvarg]]
8/30/16, 2:11 PM
#10

Tights hjälper inte. Deo funkar men inte speciellt bra. Är dessutom svårt att ha på det när jag har öppna sår som vätskar. Får väl bara sluta äta. Är väl den enklaste lösningen.

Honestyisdead
8/30/16, 3:20 PM
#11

#10 Sluta äta? Hur tror du att det skulle hjälpa?

Linn Is The New
8/30/16, 3:26 PM
#12

#10 Skrev ju från egna erfarenheter att jag är smal? Det hjälper inte. Jag var lite större innan jag rasade i vikt, märker ingen skillnad. Sluta inte ät, det värsta du kan göra. Det blir en ond cirkel som kan bli katastrofal.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

vendelay
8/30/16, 3:35 PM
#13

#10 Anledningen till att låren nuddar varandra har ingenting med mängden fett att göra. När jag var yngre var jag väldigt underviktig, typ 15 kg underviktig, och mina lår har alltid nuddat varandra. Det har med formen på höfterna och hur du står att göra. Att sluta äta hjälper inte att göra låren längre ifrån varandra.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Hoseok
8/30/16, 5:25 PM
#14

#10 Inget kommer bli bättre av att du slutar äta, så snälla släpp den tanken direkt. 

Det har kommit massa bra tips här i tråden. Testa olika saker.

Accalia
8/30/16, 6:40 PM
#15

Detta kanske hjälper. En tjej som testar olika produkter för att hjälpa det problemet du säger att du har 🙂 Kanske värt att testa något av det?

[Devya]
8/31/16, 8:27 AM
#16

#8 Jag trodde att skribenten syftade på hur hon går, alltså hennes gångstil.

Då jag var yngre så snubblade jag jämt över mig själv för jag hade tendensen att gå innåt med ena foten. Jag tror dock att ts problem inte kommer att lösas med ett par fotinlägg eller om hon går ner i vikt. 

#13 Det kan ha att göra med övervikt men det behöver inte alls vara så heller. Ts kan gå ner en massa i vikt utan att det gör någon skillnad. Oberoende så är ju inte lösningen att sluta äta för då slutar man att existera vid något skede. 

Tror dock inte att ts menade allvar med att faktiskt sluta äta utan var bara lite uppgiven vid tillfället, vilket jag kan fullständigt förstå. Jag reagerar likadant då jag känner mig uppgiven. =P

[Outlawly]
9/2/16, 1:22 PM
#17

#15 Bandalettes är jättesmidiga att ha 🙂 och lätt att få de skickade till sverige.
Bästa köpet jag gjort för mina lår!

Upp till toppen
Annons: