Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 570 ggr
Marsvin.Fantasten!
2016-08-30 15:19

Jobb!!!

Hejsan!!! 🙂

Jag är en 15 årig tjej som verkligen vill ha ett jobb! Jag har redan varit nere i centrum och frågat x antal butiker om arbete men alla säger att jag måste vara 16+ för att jobba hos dem…. Jag vill inte sälja GT ect. efetrsom jag tycker att det inte är värt tiden.🤪

Hur ska jag få ett jobb? tips på vart man kan söka?  hur mycket tjänar ni? m.m

Tack på förhand!!

Annons:
immobilized
2016-08-30 15:21
#1

Jag utgår ifrån att du menar typ helgjobb och så? 🙂

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Honestyisdead
2016-08-30 15:21
#2

Utan kontakter är chansen till jobb väldigt liten om man inte vill dela ut tex reklam när man är så ung och saknar utbildning samt erfarenhet.

Mooniq
2016-08-30 15:25
#3

Man börjar nånstans. Kan du sälja GT så börja där, be om betyg när du slutar - sen kan du ta städjobb, passa hundar eller barn, be om betyg på varje ställe. Men du får aldrig tänka - att det är inte värt det - för då kommer du aldrig att få något jobb alls. Rätt attityd är - jajamen, jobba hårt och säg alltid - finns det något mer jag kan göra. Stå aldrig med händerna i fickorna eller ännu värre - knappa aldrig på mobilen i närheten av personer som kan vara i position att ge dig jobb.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

vendelay
2016-08-30 15:33
#4

#3 har många bra råd, jag håller med om allt.

En annan sak är att praktisera. Jag praktiserade i ett kök när jag var typ 13 år och året därpå hade jag jobb där varje lov i flera år 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Marsvin.Fantasten!
2016-08-30 18:17
#5

Tack för alla bra svar!!!! :)

Upp till toppen
Annons: