Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 609 ggr
Quirinia
9/4/16, 4:14 PM

När allting är tråkigt och jobbigt?

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, men jag ska försöka hålla mig kortfattad. Allting ät tråkigt nu för tiden. Jag har tappat livsglädjen helt. Även om jag skrattar känner jag mig liksom helt tom på insidan. Dessutom har jag märkt att i synnerhet mitt självförtroende är = noll. Jag håller på med ridning men det är inte roligt längre för just nu så går det bara rakt neråt. Det går SKIT på ren svenska, förlåt för svordom men jag är så trött på att det känns som allting är dåligt. Jag gråter varje gång hoppträningen eftersom det inte går bra. Mina föräldrar förstår inte, mamma brukar inte vara så tuff men nu när jag inte vill tävla så skäller hon ut mig men hon FATTAR JU INTE. Jag rider så katastrofalt dåligt. Jag vill inte tävla, jag vill inte träna, jag vill inte ha en större ponny, jag vill inte stå kvar i stallet där jag står nu. Det värsta är att jag vill typ inte ens få bättre självförtroende för jag orkar seriöst inte. Förlåt för Depp och luddigt inlägg men jag har ingen aning hur jag ska ta mig ur detta :(

Annons:
Vikan
9/4/16, 4:29 PM
#1

Just så med ridningen har jag också känt, och det tog mit helt ärligt över ett år att komma "ur" det, och är fortfarande delvis fast i det. Jag orkade inte bli bättre och kände mig rent värdelös och det blev bara värre för att jag inte ens försökte. De gångerna jag fick beröm kändes så otroligt bra och motiverade mig tillräckligt mycket för att fortsätta
 Det som fick mig att komma tillbaka, i alla fall delvis, var efter ett tvingat samtal med kuratorn i skolan. Han fick mig att inse varför jag började, för att det var kul och inte för att vara bäst. Så det enda jag kan rekomendera är att bara föra något du tycker är kul och kravlöst som inte sätter nån press på dig, dra ut i skogen och bara strunta i allt exempelvis

Upp till toppen
Annons: