Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 5723 ggr
[134643]
2016-09-05 21:16

Vi som tar studenten 2017!

Kära TiFare! 😃 Med tanke på att det finns en hel drös tonåringar här inne så antar jag att det kanske är fler än mig som nu går sista året på gymnasiet och faktiskt tar studenten om 9 månader! 🥳 Som ni märker så är jag lite lagom taggad på det här haha. Så jag tänkte att en allmän tråd om studenten var på sin plats. Det händer ju faktiskt massa kul under året för oss som ska ta studenten, och kanske sådant som inte alls är lika kul. Här kan vi peppa varandra, ställa frågor, diskutera, och helt enkelt snacka om allt som rör studenten och det som kommer efteråt 😃

Nu i det senaste har jag tänkt maassor på vad jag ska göra efter studenten, när arbetslösheten kickar in haha. Är det någon här inne som faktiskt vet vad ni ska göra? Ska ni plugga vidare, och i så fall till vad? Ta ett sabbatsår? Resa? Jobba? Tell me everything 😍

Annons:
Aleya
2016-09-05 21:32
#1

Jag vill i förskott gratulera er alla. Själv var det dock 11 år sedan man själv tog studenten. (Oj vad tiden går) Det enda rådet jag vill ge er är att VERKLIGEN njuta av de sista månaderna innan studenten. När alla prov och sådant är klart. Umgås med dom personer som ni vill umgås med. Och vara rädda om varandra. ☺ Jag kan säga att jag själv var ganska stressad över att jag inte hade ett jobb under sommaren efter studenten. Så skaffa ett i god tid så slipper ni bli ett nervvrak som jag var. Och lycka nu till alla ni som har jobbat hårt och tagit er igenom skolan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
2016-09-05 21:41
#2

#1 Tack så hemskt mycket! 😊

Jag hoppas verkligen att jag hinner njuta av det. Det som stressar mig mest är gymnasiearbetet, så jag ska verkligen försöka bli klar med det i god tid så att jag slipper den paniken haha. Jag har letat jobb som en galning men har inte fått något tyvärr, men förhoppningsvis hinner jag hitta något innan sommaren 👍

Vad gjorde du efter studenten? Alltid intressant att höra vad andra har gjort 🙂

Aleya
2016-09-05 22:14
#3

#2 jag hade lyxen att göra klart mitt arbete i 2an med en i min klass som hade redan innan gått gymnasiet i 2 år. Så jag lyxade hela trean med typ två lektioner på måndagar och en på fredag. Men jag rekommenderar att göra klart det så fort du kan. Ja du. Jag var arbetslös efter gymnasiet som jag skrev. I ca 6 månader. Hann testa på att nästan dö av en lunginflammation under dessa månader med. Men efter 3 månader så fick jag komma in i ett ungdomsprogram där man fick välja en praktik. Jag valde ett jobb som jag tyckte verkade mycket intressant. Och jag fick praktik på det stället jag ville. Och nästan ett år efter min examen så blev jag vikarie inom vikariepoolen via kommunen. Jag hade studerat till undersköterska. Och jag höll väl på i några år som vikarie. Blev leds på kommunen och deras dåliga arbetsmoral och bytte till sjukhus. Och sedan har jag även studerat på två olika KY-utbildningar. Så det är vad jag gjort. Fick mitt första tillsvidare jobb först då jag var 28. Så haft det i 2 år.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

nadilda
2016-09-06 06:41
#4

Vad kul!😀 Jag går i trean nu så kommer ju ta studenten till våren, är både sjukt taggad och sjukt vemodig. Älskar min klass, min skola och mina lärare!Kan inte alls fatta var tiden har tagit vägen!? Jag skriver gärna mer sen, men har lite bråttom just nu. Men min plan att att börja plugga på Lunds universitet direkt efter sommaren😄 Är väldigt studiestudiemotiverad just nu nämligen så vill ta till vara på det.

[134643]
2016-09-06 09:22
#5

#3 Vad skönt att vara klar med gymnasiearbetet redan i 2an haha, jag hade nog dock inte haft tid i år 2 så jag är lite glad att jag har det kvar ändå. 

Spännande ändå, man måste ju faktiskt inte ha en spikad plan på hur livet ska se ut 🙂

#4 Härligt! Vet du vad du ska plugga i Lund? Jag har funderat lite på djursjukskötarprogrammet på SLU i Uppsala,  men jag vet inte om jag klarar av blod och sprutor och så, så jag måste lista ut det först 🤪

Jag har hört så många som är vemodiga över att lämna gymnasiet, men jag måste medge att jag inte alls är det. Det kanske kommer senare, men just nu vill jag bara bort härifrån, och då har jag ändå en helt underbar skola, lärare och klass 😃

nadilda
2016-09-06 18:19
#6

#5 Just nu lutar det mest åt civilingenjör inriktning ekosystemteknik. Jag är väldigt förtjust i matte, biologi och fysik så känns som ett program som passar mig väldigt bra. Funderar även på att läsa biologprogrammet. Jag har också varit lite sugen på att plugga på SLU men då till veterinär, speciellt nu när jag tror att jag kommer in också, men har insett att jag är alldeles för blödig för det tyvärr. Hade inte mått bra av att jobba som det i längden. Jag är sjukt taggad på balen!😀 Har redan fixat både klänning och skor 😇

Annons:
[134643]
2016-09-06 19:03
#7

#6 Det låter ju super kul! Jag blir så otroligt pepp när jag tänker på att det faktiskt bara är ett halvår kvar typ innan det är dags att söka. Själv har jag aldrig riktigt tyckt om just matte, biologi, fysik och kemi, och valde därför samhäll på gymnasiet, så veterinär fick jag så snäll stryka. Plånboken skriker ju när man jämför djursjukskötare och veterinär, men passion över pengar får det bli haha 😃

Åh, balen! Jag har lyckats ha absolut 0 koll på när vår bal är haha, så får se om det blir något 🤪 Vill du visa bild på klänningen och skorna? 😍

nadilda
2016-09-07 19:57
#8

#7 Det gör jag jätte gärna, ska bara få tid att ta några anständiga foton på dem!😁 Tror djursjukskötare är ett jätte roligt yrke! Och håller med om att passion ska gå först, det en så stor del av sitt liv man är på sin arbetsplats liksom.

[134643]
2016-09-07 21:03
#9

#8 Vad kul! Jag väntar 😊

Jag hoppas det! Det enda jag är lite tveksam till är att jag såklart måste klara av att ge sprutor, ta blodprov, ta hand om sår, sy osv, och jag är rätt dålig med sådant, men jag hoppas och tror att det är något jag kan vänja mig vid. Jag ska se om det finns någon möjlighet att hälsa på hos en veterinärklinik, göra en praktik där eller liknande så att jag kan få testa på det. Går det bra så blir det nog faktiskt djursjukskötare 😍 Så länge jag kommer in också…

Men precis, så känner jag också. Ska jag vara där 8-9 timmar om dygnet så ska det kännas bra också. Sen är det ju bara det att jag också vill kunna göra det jag vill på fritiden också, men med rätt prioriteringar så ska det nog gå. Förhoppningsvis lever jag inte ensam hela livet heller så då går det ju att dela på hyra, räkningar och så 😃

Jag tycker verkligen att det är så spännande med vad folk väljer att plugga vidare till/jobba med. Även om det såklart alltid går att skola om sig, byta jobb och inriktning, så är det fortfarande en så enormt stor grej som verkligen kan påverka hur resten av ens liv ska se ut.  Många av mina kompisar har de funderingarna och jag tycker att det är hur coolt som helst haha. Själv är jag så pepp på att livet ska "börja på riktigt" 😎

nadilda
2016-09-08 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Nu har jag fixat lite mobilbilder på den!😀 Färgen är dock mycket finare IRL, mer vinröd. Här är framsidan:

nadilda
2016-09-08 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Oj, de vrider sig! Jag gillar inte riktigt bildspelen så lägger upp fotona i olika inlägg. Här är baksidan 😊

nadilda
2016-09-08 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Och så en på skorna, de gjorde sig dock verkligen inte på bild tyvärr! De är 12-13 cm höga, jag är bara 160 lång så kan behöva lite extra längd ;-)

[134643]
2016-09-08 17:47
#13

#10,11 Men åhh, jösses vad fin 😍 Verkligen helt underbar, du kommer se fantastisk ut 🤗

Edit, såg skorna nu haha. Också hur bra som helst 😃

Annons:
nadilda
2016-09-08 17:54
#14

#13 Tusen tack, gud vad glad jag blir!🤗❤️ Vill jätte gärna se din klänning sen när du har valt!😃

Katarina97
2016-09-08 18:10
#15

Jag ska också ta studenten! Är så sjukt övertaggad! 

Min plan är att ta sabbatsår då jag inte har någon som helst lust att plugga och ha inte heller någon aning om vad jag vill plugga när jag så småningom ska läsa vidare. Exakt vad jag ska göra under mina sabbatsår har jag inte bestämt, men det lär ju bli en del jobb och resor och förhoppningsvis flytta hemifrån. Även funderat lite på att bli Au Pair. Vill göra allt som jag inte haft tid och ork för när jag pluggat och få nya erfarenheter och lära mig mer om mig själv och vad jag vill göra med mitt liv. 

#10-13 Gud vilken fin klänning och skor! 😍

[134643]
2016-09-08 21:56
#16

#14 Det dröjer nog ett tag men när det väl blir så ska jag absolut se till att ta en bild på det 😃

#15 Skönt med fler som är övertaggade haha! 

Kul med sabbatsår! Jag står också och velar över om jag ska ta ett år eller inte. Min storebror är nu inne på sitt andra år, och är just nu i Australien och tänker vara där och i Nya Zealand tills nästa sommar 😍 Au Pair låter kul, har du någon idé om vart du skulle vilja åka?

nadilda
2016-09-09 07:19
#17

#15 Tack så super mycket! <3 Tror det är väldigt roligt och nyttigt med ett sabbatsår! Själv är jag så himla taggad på universitet att jag inte orkar vänta ett extra år. #16 Yay! :D

[134643]
2016-09-09 10:09
#18

#17 Ja men verkligen. Just det här med att resa gnager lite i mig, jag har alltid velat ta ett sabbatsår för att resa, men nu verkar det inte gå ihop med verkligheten tyvärr. 

Vad kul att vara så taggad på att plugga ändå, då har man nog valt rätt utbildning 😃

tmickis
2016-09-09 12:52
#19

Jag tar också studenten i vår! 😂Är det någon som vet någon bra sida där man kan beställa balklänning? 😂

Jamie+Engla
2016-09-09 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag ska också ta studenten i vår, men jag har inga direkta planer efteråt. Inför studenten så tänker inte jag så mycket på hur jag ska vara klädd osv. Jag går mycket sällan/aldrig i klänning, och gör jag det är det på tävlingar. Aka inga klänningar jag ens funderar på att använda vid något som fest/student. Dem är för fina för det. Jag tänker ta studenten i mina jeans, en Piké antagligen med sponsor tryck både vid bröst och på ryggen. Utan mössa och i mitt vardagshår (utsläppt halvt vågigt), ta mina grejer och köra hem. Precis som jag gör varje dag efter skolan. Ju snabbare jag kommer där ifrån, destu bättre. Dock vet jag att min mamma kommer tvinga på mig något konstigt, men jag kör ju själv till skolan, så kan stanna och byta när jag vill (Bild från finalerna i Bryssel på Europa Vinnare 2016, där hela mitt team blev Europa Vinnare)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Katarina97
2016-09-09 16:40
#21

#16 Australien och Nya Zealand åter underbart 😍 Funderar på att backpacka i Australien också efter studenten 🙂

Om jag ska bli Au Pair så lutar det mot USA tror jag. Jag är en person som verkligen inte klarar av svenska vädret under vinterhalvåret, dels för att jag älskar sol och värme men främst för att mitt psyke inte klarar av det mer eller mindre konstanta mörkret. Så tanken på att få bo ett år i en del av USA där det är ljust och varmt året runt är väldigt lockande 😍. Det ända som gör mig nervös är att om man blir Au Pair i USA så måste man vara där ett helt år och även om jag tror att jag kommer vilja stanna minst ett år så känns det lite jobbigt att signa upp sig på ett helt år. Tänk om jag inte alls trivs liksom? Hade hellre bestämt ett halvår och sen förlängt om jag trivdes, men jag får se hur det blir. 

#19 Jag tycker att nelly.com har en hel del fina. Sen har jjshouse några riktiga drömklänningar men då blir det ju dels lite dyrare och också betydligt svårare ifall klänningen inte skulle passa eftersom den skickas från USA.

nadilda
2016-09-09 19:49
#22

#18 Jag hoppas jag väljer rätt åtminstone!😂 Jag beställde min klänning från sophiamoore, upplevde företaget som väldigt seriöst😊 Vi ska ha mössprovning nästa vecka!Är så taggad på det, tycker studentmössor är så himla fina😍

Galopptjejen_98
2016-09-11 20:05
#23

Inte långt kvar! Beställde min studentmössa förra veckan och är sjukt taggad när den kommer så man får se hur man kommer se ut i den. 😃

Kommer sakna min klass efter studenten men ska verkligen njuta av sista tiden. Min plan efter studenten är att plugga vidare till hovslagare men är det så att jag redan har ett jobb så kommer jag jobba ett år eller två innan jag möjligtvis pluggar vidare :D

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Halcyon
2016-09-11 22:28
#24

Är så sjuukt taggad på studenten!! Inte sååå himla länge kvar nu! Efter gymnasiet tror jag att jag kommer ta ett år off, vila en stund från studierna och bara leva en stund. Resa, jobba.. funderar även att åka ett år till USA som barnflicka. Skulle vara jätteroligt. Men vi får se! Kan också bli så att jag börjar plugga direkt igen, för samtidigt vill jag bara få allt överstökat så fort som möjligt haha. 😃

we're always chasing that paradise

nadilda
2016-09-14 07:16
#25

Hur går ni gjort med högskoleprov? Har ni skrivit? Ska ni skriva? Jag kommer med största sannolikhet in på mina betyg, men tycker ändå högskoleprovet känns som en extra trygghet. Dessutom är jag för nyfiken för att inte göra det😛 Skrev det i våras och ska skriva igen nu i höst, har inte bestämt om jag ska skriva ytterligare en gång i vår.

[134643]
2016-09-15 16:53
#26

Men åh. Jag hade svarat er alla men så fick jag för mig att jag var klar och kryssade ner sidan. Ibland går det inte som man tänkt sig 😎

#19 Jag tycker också om Nelly.se! När vi hade "bal" i 9an var det många som hade klänningar därifrån, och de var alla riktigt fina 😍

#20 Så kan man också tänka. Har du några planer på "livet efteråt"? 🙂

#21 Ja eller hur, har fått massa bilder från honom och det ser helt underbart ut!

Det där med ett år kan jag förstå känns lite läskigt. Men det går att byta familj och så om det inte känns rätt? 🙂 Jag förstår att ett år är länge oavsett, men trivs man så kan nog ett år gå himla snabbt också! Värme året runt låter verkligen underbart, jag är också en sådan som inte alls mår bra i mörkret!

#23 Kul med mössa! 😃 Åhh, hovslagare, det behövs verkligen fler riktigt bra hovslagare. Finns så himla många knäppa. Om du utbildar dig så anlitar jag dig när pållen ska skos 😉

#24 Vad kul att du är pepp haha. Du och #21 får tagga med varandra om att åka till USA då 😃

#25 Jag ska skriva högskoleprovet nu i höst, det blir första gången för mig. Kommer antagligen in med mina betyg, men precis som du säger så kan det vara en extra trygghet. Jag räknar inte med att få speciellt högt nu, jag tänker inte satsa stenhårt på det utan det blir en testomgång, sen tänkte jag skriva det igen till våren och verkligen plugga till det. Hur gick det för dig i våras? Du behöver inte skriva resultat eller så om du inte vill, men blev det ungefär som du tänkt dig? "Matchar" det dina betyg? 🙂

nadilda
2016-09-15 18:38
#27

#26 Vad kul! Jag pluggade inte alls till första och har inte pluggat särskilt mycket nu heller, men tänker precis som du plugga ordentligt till våren…om jag inte är helt utbränd då 😉 Jo det gick helt okey, speciellt mattedelen. Men var väldigt mentalt ansträngande, var helt slut efteråt! Satsar på 1,65 denna gången, så får se om jag klarar det. Gud börjar känna mig så stressad nu! Mådde väldigt dåligt i slutet i tvåan och så hela tiden att om jag inte mår bättre i trean så hoppas jag av. Har hunnit med tre migränanfall denna veckan, plus att jag hade så ont i huvudet att jag kräktes en morgon… suck. Detta ska ju vara året man ska njuta av livet liksom! Ska någon av er åka till Prag i maj? Eller det kanske inte är tradition överallt

Annons:
[134643]
2016-09-15 18:55
#28

#26 Oj, det låter ju inte alls bra! Hälsan är ju så otroligt viktigt, men samtidigt så förstår jag att du vill få klart gymnasiet också… Har själv migrän, men 3 dagar på en vecka då hade jag nog blivit galen. Får jag fråga vilken linje du går på? Finns det något sätt att göra det mindre stressigt? Får du något stöd, kurator eller liknande?
Jag har inte hört något om att åka till Prag förut så det är nog inte tradition hos oss, men det låter superkul ju? Kan jag hänga på ändå? 😃

Cola&Bacardi
2016-09-15 19:26
#29

Jag tar också studenten 2017 och planerar att börja plugga direkt till hösten. Problemet är att jag inte vet vad eller var jag ska plugga! Tycker det är jättesvårt… 🤔

Jag ska skriva högskoleprovet för första gången nu i oktober och känner mig redan lite nervös… 

Hur upplevde ni högskoleprovet första gången ni skrev det? Svårare eller lättare än vad ni trodde? Hade ni pluggat mycket inför det? 

Jag tänker att jag mest gör det för att man inte har något att förlora på att göra det, utan istället bara kan tjäna på det oavsett resultat. Därför vet jag inte om jag kommer plugga så jättemycket inför det, känns som att man har nog mycket plugg just nu + gymnasiearbetet…

Mvh Linnea 

nadilda
2016-09-15 19:45
#30

#28 Jag går natur/natur, så är ju en rätt så stressig linje😛Dessutom har jag svårt att inte ställa höga krav på mig själv, Är nog lite svårt att göra något åt tyvärr, men min mentor är väldigt stöttande och förstående. Så det är åtminstone jätte skönt och har väldigt mycket människor runt omkring mig som stöttar. Så ska egentligen inte gnälla, men hade verkligen hoppats på att må bra i år ju!

Klart du får hänga med till Prag!😃 

#28 Jag upplevde det som intensivt, men intressant! Instruktionerna är tydliga så det är väldigt svårt att göra något fel. Tycker det var ungefär som jag hade förväntat mig i svårighetsgrad, men helt annorlunda än att skriva ett vanligt prov. Det gäller att hitta en balans mellan kvantitet och kvalitet, för man har verkligen inte gott om tid. Jag hade inte pluggat alls inför första gången och tyckte det var skönt, bara gå in och köra utan någon press liksom! Lycka till, kommer gå jätte bra!

[134643]
2016-09-17 16:22
#31

#29 Har du någon aning alls om vad du vill plugga? Något du tycker verkar intressant? 😃

#30 Ja, det verkar vara väldigt högt tryck på natur. Bra att du har många som stöttar dig i alla fall, men jag tycker ändå inte att det är okej att du ska må så dåligt som du gör. Jag har också väldigt höga krav på mig själv så jag vet att det inte går att göra så mycket åt det, jag valde däremot en lugnare linje just av den anledningen. Hoppas att du ändå kan njuta lite av sista året, och att det blir bättre sen 🌺

nadilda
2016-09-19 20:03
#32

#31 Tack så mycket! <3 Blir mer och mer förvirrad angående mitt studieval, så fort jag tror jag bestämt mig så händer det något och jag börjar vela ännu mer! Vet liksom inom vilket område jag kommer hamna , men är ändå stora beslut som måste tas. Känns lite sjukt att man ska ta tag i sitt liv på riktigt nu!

[134643]
2016-09-20 15:13
#33

#32 Det brukar kunna vara så haha. Jag var stensäker att jag skulle bli psykolog eller socionom, men det har ändrats nu 😃 Därför funderar jag lite på ett sabbatsår, just för att få några månader till på sig att tänka. Men jag håller med om att det är sjukt, men samtidigt så känns det så himla bra 😍

Hur är det med studentkryssning? Någon som funderar på att åka? De släppte biljetterna igår, men jag har insett att jag är fattig och behöver spara pengar tyvärr så jag kommer inte att åka 😊

Jamie+Engla
2016-09-21 10:54
#34

#26 Planerna är att flytta utomlands och börja jobba med det jag utbildar mig till.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Katarina97
2016-09-21 22:18
#35

#33 Faktiskt inte alls funderat på studentkryssning och visste knappt att det fanns innan du skrev det. Men det låter faktiskt väldigt roligt så kanske :). Men måste dels fundera igenom min budget och se om pengarna är värt det och sen se om några vänner är intresserade :)

nadilda
2016-09-22 06:57
#36

#33 Jag visste inte ens att studentkryssning var en grej :P Låter skoj! Men jag ska dom sagt åka till Prag, så får nog nöja mig med det…man har ju inte hur mycket pengar som helst tyvärr. Sparar du pengar till något speciellt eller är det "bara " allmänt sparande? Jag är så taggad på alla universitetsmässor och öppna hus m.m. , hoppas verkligen det hjälper en med att reda upp sina tankar.

Galopptjejen_98
2016-09-25 18:00
#37

#26 Absolut, det låter bra!😉

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

[134643]
2016-09-28 12:13
#38

#35 Ja, det ska vara hur kul som helst. Tänkte inte ens på att det kanske inte var så vanligt i alla städer 🤪

#36 Då ligger vi lika eftersom jag inte visste om Prag 😉 Prag låter roligare än en kryssning dock måste jag erkänna haha! Jag funderar på ett sabbatsår, och då bland annat resa till australien, och eventuellt flytta till london. Så jag tänker att framtida jag blir glad om jag börjar spara redan nu haha.

nadilda
2016-09-29 17:56
#39

#38 Vi är nog det😉Ja helt ärligt tycker jag nog också Prag verkar roligare, hoppas det bli skoj åtminstone! Men ska åka med trevliga människor så borde bli bra😊 Låter urkul ju! Australien ska vara jätte häftigt, min kusin reste där i något halvår efter hon tagit studenten och hon var jätte nöjd. London är verkligen en härlig stad! Jag hade egentligt velat bo lite utomlands, men har hund så blir lite bökigt. 

Gud, nu börjar det bli mycket i skolan för min del, har massa prov de kommande veckorna🥵  Vad läser ni för i-val nu i trean?

Själv läser jag matte 5, Biologiskt mångfald och  Linjär algebra (kommer tenta av den på LU till sommaren och få högskolepoäng för den). Läste moderna språk 4 i tvåan så unnade mig att slippa engelska 7.  Hade egentligen tänk läsa en lättsam rolig (gärna estetisk kurs) för att lätta upp trean lite, men av någon outgrundlig anledning valde jag linjär algebra istället. Fett roligt, men definitivt inte lättsamt…

[134643]
2016-09-29 18:26
#40

#39 Prag blir nog superkul! Australien har alltid varit lite av ett drömland, och det har inte blivit bättre nu av att min storebror är där, och älskar det. Egentligen hade jag nog velat vara där längre, och jobbat, men min pojkvän bor i London och jag vill inte vara ifrån honom i länge än 3-4 månader. Därav tanken att resa i några månader och sen till ringa resten av sabbatsåret i London med honom :) Det märks att du är en naturmänniska ;) Jag hade aldrig velat läsa de ämnena haha, men kul att de passar dig! Nu i 3an läser jag faktiskt bara Engelska 7 som i-val vilket är jätteskönt :)

Kadoor
2016-10-01 21:14
#41

Jag tar också studenten till våren. Har väldigt mycket ångest för det haha.. Är väl mest nervös för hur det kommer bli sen, om jag kommer få ett jobb osv. Så sjukt rädd för att det ska gå dåligt. 
Har i princip inga planer alls haha. Ev. plugga vidare till djursjukskötare, eller ta något år till jobb osv. Med tanke på min mentala ohälsa så tror jag att det vore allra bäst för min del att jag får hjälp med det först för att ha orken till att göra något sen. Men vet inte riktigt, det är ju ett tag kvar så. :)

Gällande student- & balkläder har jag absolut ingen aning vad jag ska ha på mig. Går knappt med klänning och trivs inte särskilt bra i det.. Men hittar jag någon som jag tycker om så blir det kanske en klänning. Annars skjorta och ett par snyggare byxor typ haha.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
[134643]
2016-10-02 10:35
#42

#41 Det löser sig alltid, jag tror att det kommer gå jättebra för dig :) Hoppas att du hittar ett sätt att må bra själv också. Sen kan du joina mig på djursjukskötarutbildningen ;) Skjorta och byxor låter också snyggt, kör på det du trivs bäst med! :)

[134643]
2016-10-05 16:26
#43

Okej guys.. Nu behöver jag tips. Är det bara jag som är så extremt rastlös? Jag vill bara ta studenten typ precis just nu. Jag vill verkligen inte gå resterande 8 månader i skolan. Jag vill verkligen inte. Jag får panik och känner mig helt instängd. Är det någon som känner igen sig i det? Hur gör ni för att överleva? Taggar ni till studenten och har det som ett mål, eller försöker ni att göra tiden nu så bra som möjligt?

Det har hänt så himla mycket i det senaste, en nära vän till mig gick bort och det är lite skakigt med min pojkvän och allt känns tungt bara. Jag ser fram emot studenten något så enormt för jag kan komma iväg hemifrån, jag slipper allt det här och kan göra något med mitt liv. Men hur ska jag orka ta mig dit? 😕

nadilda
2016-10-05 19:47
#44

#43 Tror inte att det är så konstigt att du känner dig rastlös, det är ju till råga på allt en jobbig tid på året också! Nu börjar det bli kallt, mörkt och eländigt. Är det någon tid på året som brukar vara seg för mig så är det denna. Men nu är det ju faktiskt snart höstlov och efter det är det ju typ jul!! Efter det är det avslutningsterminen och den tror jag kommer gå riktigt fort. Det är ju då nedräkningen börjar på riktigt. Så helt plötsligt står du där på ett studentflak och undrar var tiden tog vägen! :-D Jag brukar alltid försöka hitta delmål att längta till så går det snabbare. Själv ser jag fram imot det med skräckblandad förtjusning, längtar massor…men kommer bli så jobbigt att säga hejdå till allt. #40 Haha, japp en en tvättäkta naturmänniska ala nörd deluxe :P

Katarina97
2016-10-05 23:01
#45

#43 Känner igen mig så mycket! För mig är det en blandning av extrem längtan och tycker det går för långsamt samtidigt som jag har panik över att det går för fort eftersom jag blir stressad över allt som jag måste göra klart innan studenten. Typ hela matteboken, gymnasiearbetet, fysik helvetet och allt sånt om jag inte har någon ork för men som måste göras innan studenten. 

Men längtar samtidigt så sjukt mycket tills detta är över. Jag känner som du att jag vill bli klar med det så att jag kan göra något med mitt liv. Jag kan ju inte säga att jag riktigt lever livet nu, utan försöker mestadels "bara överleva" tills studenten

Jag tror det bästa (och det jag försöker med) är att sätta delmål eftersom studenten ibland känns alldeles för långt borta. 

Mina delmål är är mestadels loven typ: höstlovet, inga planer men bara skönt att få ledigt (även om jag lär behöva plugga, men slipper iaf ta mig till skolan och det känns bättre för mig då), jullovet, även om jag egentligen inte alls är ett fan av julen i sig men jag får ju ledigt iaf och lite positiva saker finns det ändå med jultider, sen har jag sportlovet och då ska jag till alperna och åka skidor vilket jag är oerhört taggad på och efter det är det ju inte så förskräckligt långt kvar och då kan jag glädja mej med 100-dagarsfest, köpa balklänning, bal och bara allmänt tagga för studenten på riktigt. 

Jag förstår att det känns långt och tycker också det men har hört så många som sagt att sista året gick så mycket fortare än man trodde att det skulle gå. Tror det är mest segt nu på höstterminen, hösten är ju inte direkt min favoritårstid i vanliga fall heller… 😛 Så fort våren kommer så tror jag att det kommer gå jätte fort och plötsligt så är studenten där!

nadilda
2016-10-17 15:50
#46

Idag beställde jag studentmössa, plötsligt kändes allt lite mer på riktigt. Jag är trea nu ju! :O På onsdag ska vi ha en arbetsmarknadsdag där människor från olika yrken kommer och pratar, ska bli roligt. Sedan ska vi på en Info-dag på Lunds Universitet om ett par veckor, hoppas på att jag får lite mer ordning på vad jag vill plugga där.

[134643]
2016-10-29 07:58
#47

#46 Jag håller på att designa min studentmössa. Beslutsångest på hög nivå haha! Är det någon av er som tänker skriva högskoleprovet idag? Jag har egentligen så pass bra betyg att jag inte behöver, men jag valde att inte förbereda mig något alls inför det för att testa hur det går. Det kommer säkert skita sig totalt haha :)

nadilda
2016-10-29 17:36
#48

#47 Hur gick det idag? ^^ Jag skrev idag, behöver det egentligen inte heller men är ändå intressant. För mig kändes det helt ok, men är väldigt trött nu! Ska bli spännande att då resultatet.

Annons:
[134643]
2016-10-30 06:51
#49

#48 Det kändes okej, som förväntat ungefär. Mattedelen var svår för mig, det verbala gick mycket bättre. Till nästa gång ska jag verkligen ha en klocka på mig dock haha, skitsvårt utan någon klocka som helst. Jag tycker också att det ska bli extremt spännande att få resultatet!

[134643]
2016-11-09 19:57
#50

Idag beställde jag min studentmössa! 🥳 Har ni andra skrivit något kul på baksidan? Jag velade hur länge som helst, men det slutade med "Mission accomplished" 😃

powerade
2016-11-09 22:09
#51

Jag tar iår med:D Dock ej beställt mössan..hmm kanske borde göra det. Kollar på klänningar och skor förfullt! Jag går måleri så förhoppningsvis så har jag jobb när jag går ut:D

nadilda
2016-11-10 14:51
#52

#50 Jag är tråkig, har bara smeknamnet på min skola och min klass. Ditt var helt klart roligare! :-D Tycker studentmössor är så fina.<3 Hade precis tänkt skriva i denna tråden faktiskt. Var på typ öppethus på Lunds universitet, det var jätte inspirerande. Blev ännu mer taggad på att börja plugga! Velar dock fortfarande fram och tillbaka kring vad. Både teknisk matematik och molekylärbiologi lockar en massa. Sedan så älskar jag verkligen "vanlig" biologi och inser att börjar jag läsa det så kommer jag kanske vilja forska inom det och då kommer jag för guds skull att bli en kopia av min pappa vilket är lite tråkigt. Vill jag dessutom inte forska så är arbetsmarknaden halvkass. Molekylärbiologi är ju inte exakt samma som pappa (och mamma) gör åtminstone, men vet inte om det är 100% min grej på samma sätt. Dock verkar arbetsmarknaden vara bättre. Läser jag teknisk matematik (civilingenjör) så får jag jobb (och dessutom rätt så bra lön). Matematik är dessutom jätte kul, men är jag tillräckligt smart? Kommer jag sakna biologin för mycket? Det är lättare att läsa extra matte i biologiprogrammet än att läsa extra biologi i teknisk matematikprogrammet. Sedan finns det ju miljövetenskap också…. Haha, jag är väldigt lost som ni ser! Är ni mer på det klara?

[134643]
2016-11-10 15:16
#53

#51 Kul! Beställer inte ni mössor som en klass? 🙂

Jag sitter också och kollar på klänningar haha. Finns så många söta! Det kommer nog sluta med att jag beställer från Nelly.com tror jag, älskar deras klänningar. Jag funderar också på vad jag ska ha för klänning på kvällen, jag klär mig så gott som alltid i svart men är inte helt 100 på om jag vill ha en svart klänning på kvällen. Jag ska alltid krångla och vela så mycket haha 😛

#52 Oj..! Mycket att tänka på har du. Jag har ingen koll alls på de mer vetenskapliga jobben för det är inte alls min grej. Finns det något du känner verkligen skulle vara roligt? Det låter lite som att du lutar mot civilingenjör, och att det som stoppar dig mest är att du är rädd för att inte klara av det?

nadilda
2016-11-10 16:11
#54

#53 Både något med mycket matte och biologi hade varit det allra roligaste! Så det jag egentligen försöker är att hitta något med bra framtidsutsikter där jag kan kombinera de två. Jag tror jag hade klarat civilingenjör för jag är sjukt diciplinerad när det kommer till plugg, är mest min hälsa som oroar mig…är rädd för att slita ihjäl mig.Dock älskar jag ju utmaningar! Tror jag har bestämt var jag ska ha för kläder på min student. Har en fin vit klänning från en skolavslutning i typ åttan som jag använt ca 1 gång ooch som sitter mycket snyggare på mig nu. Har insett att jag inte kommer kunna ha klackar på flaket…tragiskt :P Har ni börjar snacka flak i era klasser än? Vi började idag.

powerade
2016-11-10 16:48
#55

#53 hehe jo det gör vi men ville inte ha därifrån där vi hade massa rabatter å skit så ja ba äh. Jag gör det hemma så kan jag göra det i LuGn och ro;)

Annons:
[134643]
2016-11-10 17:57
#56

#54 Ah, okej. Jag hoppas att du hittar något som känns riktigt rätt! Har du någon du kan prata om med det? Det kanske finns något du inte ens tänkt på 🙂

Jag velar hur mycket som helst just nu över djursjukskötare. Det känns rätt, det känns så sjukt rätt, samtidigt så är jag så himla rädd över att jag inte kommer klara av det eftersom jag är så känslig för blod och sånt. En del av mig vill bara gå "safe" och bli typ psykolog, då är lönen säkrad också. Så svårt!

Får jag se bild på klänningen? 😃

#55 Jag förstår haha!

nadilda
2016-11-10 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

#56 Ja jag hoppas verkligen att jag hittar rätt! Har en del personer med koll som jag kan pratar med och LU har någon till grej i mars som jag tänkte gå på. Att det ska vara så himla svårt :P Jag tror att de allra flesta kan lära sig att klara av blod, men förstår att det är något som gör en orolig när man ska söka in. En nära kompis till mig har samma dilemma fast med läkarlinjen. Psykolog är säkert kul med, jag har alltid varit fascinerad av psykologi. Men känns som man alltid hamnar i ett val mellan att köra "safe" eller bara köra. Klart du får! :-D (dock är ett fult spegelfoto i ett stökigt rum allt jag kan åstadkomma för stunden )

[134643]
2016-11-10 18:39
#58

Agh, ibland hatar jag iFokus haha, hade skrivit hela meddelandet så försvann det 😭

#56 Vad bra att du har folk att prata med. Det är ju en sjukt stor sak så det hade nog varit konstigt om det inte varit lite svårt i alla fall 😃

Jag hoppas också att jag vänjer mig, men samtidigt kan en djursjukskötare inte svimma vid synen av blod så om jag inte gör det så är det helt kört haha. Jag skulle säkert inte få reda på det fören jag gått en stor del av utbildningen heller och det känns inte så kul. Men precis, jag vill gärna vara en sån person som bara kör och litar på magkänslan men tyvärr är jag den som överanalyserar och övertänker precis allt 😟 Lönen för djursjukskötare är verkligen inte lockande heller vilket får mig att tveka ytterligare. 

Men åhhh, verkligen hur fin som helst 😍😍

nadilda
2016-11-11 08:04
#59

#58 Sånt är riktigt irriterande!😕

Det finns inte möjlighet att typ göra en liten "praktik" på något djursjukhus och bara få vara med och kolla? Jag vet att åtminstone ett av djursjukhusen här i Lund tar i mot praoelever, så hade man velat komma ett par veckor under en sommar hade man säkert fått det.

Sedan förstår jag självklart det här med lönen också. Visserligen ska man inte bara välja efter pengar, men om man lägger massa tid på att utbilda sig så känns det väldigt bra att veta att man får en okey lön sedan.  Jag har ju också lite det dilemmat. Hur lång är djursjukskötarutbildningen förresten (ren nyfikenhet), är det 3 år?

Tack så jätte mycket!😃❤️ Nu ska jag bara hitta ett par lämpliga skor!😛

[134643]
2016-11-11 10:45
#60

#59 

Jag har tänkt försöka få praktik någonstans, så det är en jättebra idé. Just nu vet jag inte riktigt när jag ska ha tid bara haha, är aldrig hemma på lov, jobbar måndag-torsdag och har en häst att ta hand om 😃 Men jag ska kolla upp det.

Lönen är skitsvår haha. Jag har alltid haft en undre gräns på 30 i mitt huvud, att så länge den är över det så är det okej och då spelar det ingen roll. Så ligger lönen på 23-28 typ för djursjukskötare 🤐 För samtidigt som jag vill jobba med det jag älskar så vill jag också kunna göra vad jag vill på fritiden också, inte behöva stressa över räkningar och kostnader för djur osv. Yes, den är 3 år. 

Super! Jag har redan bestämt skor tror jag haha, har ett par vita klackar i tyg hemma redan så det blir nog dem 👍

nadilda
2016-11-28 15:47
#61

#60 Hoppas det löser sig för dig!❤️

Då kom alltså högskoleprovsreslutatet och jag kan bara säga oj! Jag trodde inte alls att det gick så fasligt bra, trodde kanske jag kom upp i max 1,6. Hade ju inte pluggat alls inför det. Den kvantitativa delen kändes som det gick sämre på än sist jag skrev den. Men det gjorde det inte, faktum är att jag satte 2,0 på den!!😮 Verbala gick aningen sämre, men tillräckligt bra för att det numera inte finns någon linje i Sverige jag inte kommer in på. Haha, lite chocktillstånd här borta🤪😃 Nu blev allt ännu mer förvirrat, men känns ändå super härligt. 😊

[134643]
2016-11-29 14:11
#62

#61 Men gud vad kul! Grattis! 😃🥳  Jag hoppas att du verkligen är supernöjd själv haha, så himla bra! 😍

Själv lyckades jag få 1.6 på den verbala delen och 1.1 på den kvantitativa, matte är verkligen inte min grej haha. 1.35 som resultat, vilket jag absolut är nöjd över med tanke på mina halvdana insatser. Tycker det var superkul att få reda på resultatet, jag har varit så nyfiken 😃

Annons:
nadilda
2016-11-29 14:31
#63

#62 Super tack!😃❤️ Jo jag är faktiskt rätt så nöjd med mig själv för en gångs skull och det känns jätte bra! 

Grattis till dig också, 1.35 första gången man skriver är super🥳😍 Vad jag har hört ska det dessutom vara lättare att höja sig på den kvantitativa delen än den verbala.  Ja visst är det spännande att vänta!😃 

Och nu har en liten hemlig och förtryckt dröm väckts till liv, en väldigt starkt kandidat till vad jag vill läsa till hösten. Har inte riktigt vågat kolla upp så mycket om det då mina betyg inte riktigt räckt till innan. Känns väldigt pirrigt och måste suga lite på det själv innan jag skriver ut det här😊

[134643]
2016-11-29 14:57
#64

#63 Vad kul att höra! 

Tack! Ja, skulle jag öva matten så skulle det säkert gå att förbättra en hel del 😇 Men ja, nej, mina betyg räcker ju för det jag vill studera så det är helt lugnt. Det var kul att testa 😊 

Åhh, vad nyfiken jag blev! Jag förstår att du behöver tänka på det själv ett tag först, men sen får du supergärna berätta om det här också! ❤️

nadilda
2016-11-29 15:06
#65

#64 Du kanske kan få ett litet PM om du vill😉

Tänk , nu har vi snart klarat första terminen i trean!😃 Vad grymma vi är🏆 Åtminstone jag tycker det känns helt sjukt! När tänkte ni skicka ut inbjudningar till era studentskivor?

[134643]
2016-11-30 16:06
#66

#65 Jättegärna! 😃🤗

Vi är bäst! 🥳 Ingen aning. Men de flesta som kommer vet att de ska komma, och när jag tar studenten så de är förberedda redan 😊

Katarina97
2016-11-30 16:58
#67

Hur många ungefär kommer ni att bjuda på eran student? Och vad är det för personer, alltså är det mest kompisar, familjevänner, släkt mm?

 Har lite svårt att bestämma vilka jag ska bjuda för jag vill inte att det ska bli alldeles för många men vill samtidigt inte att någon ska bli besviken för att de inte blev inbjudna :/.

nadilda
2016-11-30 17:53
#68

#67 Jag kommer bjuda många! Typ alla släktingar som vi  tror är minsta intresserade av att komma och sedan en hel del familjevänner och grannar.  När det kommer till mina kompisar så brukar det bli så att alla  som inte tar studenten samma dag som en själv åker omkring överallt och stannar ett kortare tag. Tänker göra ett evenemang på facebook där jag bjuder in kompisar, sedan får de som vill titta förbi.😃 Vi har hyrt stora partytält och så har mamma/pappa fixat kompisar som kan hjälpa dem att laga buffémat. 🙂

[134643]
2016-12-01 14:11
#69

#67 Det blir släkt, grannar och lite vänner. Jag tror att det kommer bli runt 20-25 ungefär. Kompisar blir det nog tyvärr inte så många av, de flesta tar studenten själva haha. 

Vi köper nog vegetarisk mat och har hela festen hemma, är det fint väder får alla lätt plats och är det kallt/regnar det så går det att få in 25 stycken i vardagsrummet 👍

Annons:
[134643]
2016-12-01 14:18
#70

Vi kanske redan tagit upp det haha, men hur är det med sabbatsår? Är det något ni tänker ta? 😃

Jag sitter och planerar mitt för tillfället. Jag älskar att få planera saker i förväg så jag är lycklig just nu haha. Som det ser ut nu kommer jag att tillbringa sommaren hemma med att jobba och september till och med oktober med min pojkvän i London. Förhoppningsvis kan jag gå +-0 där med ett jobb. Sen i november åker jag och en kompis till Thailand 😍Planen är att öluffa och vara där i tre månader. När jag kommer hem igen så ska jag försöka att ta mig tillbaka till London så snart som möjligt, och förhoppningsvis vara där fram till sommaren/hösten och sen börja plugga i Sverige 🥳

Jag har ingen aning om hur detta kommer gå, men det är planen just nu och jag är otroligt taggad i alla fall 😃

nadilda
2016-12-02 09:18
#71

#70 Jag tänker köra utan sabbatsår, är alldeles för taggad på att börja plugga😂 Sedan kan det mycket väl bli så att jag pausar något år mitt i utbildningen och hittar på något då istället. Jag är sugen på att jobba typ ett halvår i Oslo och tjäna pengar som jag sedan kan resa för. Jag har nämligen bott i Oslo i ca 1,5 år när jag var 12-13 år och är väldigt förtjust i staden + att jag har flera kompisar där.😃 Var jag vill resa och med vem/vilka är fortfarande väldigt oklart. Någon sommar vill jag dock försöka hinna med en tågluff i Europa. 🙂

Tycker ditt sabbatsår låter fett awesome!😃😍

[134643]
2016-12-02 12:23
#72

#71 Vad kul att ha en sån studiemotivation, det har inte riktigt jag 😃 Det låter mysigt, i Oslo går det ju verkligen att tjäna pengar… Tågluff är så coolt! Min pojkvän och ett gäng kompisar tågluffade förra sommaren genom europa och de hade otroligt kul! 

Jag hoppas det! Jag får se lite hur det går att hitta boende och jobb i London, utan jobb blir det extremt dyrt att leva där 😇

nadilda
2016-12-02 15:41
#73

#72 Hehe, vet inte alls varifrån den kommer faktiskt!😂 Jag börjar för typ första gången bli lite trött på gymnasiet, men universitet/högskola är ju en annan grej. 

Vad är det du ska jobba med i sommar i Sverige? 🙂 Jag lär ju behöva sommarjobba , men har ingen aning om med vad! Jobben som man kan få här via kommunen är så himla lågbetalda, så lär behöva ut och leta själv. 

Ja, London är ju tyvärr "en aning" dyrt, om än jätte härligt🥵  Hoppas du hittar något!✨

Katarina97
2017-02-20 13:44
#74

Hur går det för er alla? För mig går det skit helt ärligt… Har hamnat långt efter i skolarbetet och har verkligen noll ork eller motivation att ta tag i skolarbetet. Det är ju så sjukt kort kvar så känns ju inte som slut rushen borde kännas så svårt men det känns just nu ganska hopplöst.

[134643]
2017-02-20 16:24
#75

#74 Vad tråkigt att höra. Precis som du säger så är det inte långt kvar nu. Har du pratat med lärare, vänner? Finns det någon som kan hjälpa dig, pusha dig, få dig att hitta motivationen igen?  Försök att ta det små steg i taget, du klarar det här!❤️ 

Själv känner jag mig just nu vääldigt stressad. Har hur mycket som helst på gång med gymnasiearbete, en engelskauppsats som i princip är ett gymnasiearbete på engelska, föreläsningar som jag ska hålla nu i mars, sen ska jag också börja på ett nytt jobb efter sportlovet vilket innebär att jag de första två veckorna ska jobba 8h om dagen + gå i skolan 😟 Får se hur det här går!

Jag fick i alla fall min studentmössa idag, så lite av peppen kom tillbaks! 😃

[134643]
2017-02-20 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Studentmössa!

Annons:
[Bamse100]
2017-02-22 12:27
#77

Efter min student hoppas jag få jobba på HIA  om skolan kan fixa ett jobb där inom. Men dock får man ingen lön utan endast  sina pengar som jag får i skolan suck men bättre än inget 🤔.

Så längtar efter dessa fyra år är över suck för sär gymnasium !

nadilda
2017-02-23 08:33
#78

För mig går det väl också lite halvdant, eller det känns som om precis all energi är borta. Än så länge går skolarbetet väldigt bra, men känns som om jag gör det typ av ren gammal vana just nu. Bara rullar på utan att jag egentligen tänker.  Orkar knappt känna mig taggad inför att ta studenten, även om jag såklart egentligen ser fram emot det. Lika förvånad varje gång jag kommer hem och har orkat ännu en skoldag typ. Men snart ska jag söka till universitet ju och det ska bli jätteroligt, är 99% säker på att det blir läkarprogrammet i Lund för min del. 

Hoppas att man får lite magisk bonusenergi nu när våren börjar komma och det börjar närma sig på riktigt! ❤️

Min studentmössa har inte kommit än, men borde komma när som helst! 😃 Så det ska bli jätte roligt och har även blivit antagen för att vara med och tävla med mitt gymnasiearbete i Unga forskare, något som jag också ser fram emot. Försöker fokusera på de små roliga sakerna och kämpa vecka för vecka eller ibland dag för dag. Annars hade jag aldrig orkat!

#76 Jättefin!❤️

[134643]
2017-02-23 22:05
#79

#78 Vad tråkigt att höra att du har det kämpigt. Jag tror dock precis som du säger att energin kommer att komma tillbaka. Jag känner också att allt rullar på av ren vana just nu, speciellt eftersom att det är så sjukt mycket att göra så jag orkar inte ens tänka, bara göra. Men jag tror på dig, kämpa på! Sjukt kul med läkarprogrammet! ❤️

Cola&Bacardi
2017-02-25 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Hur går det för alla? 🙂 Nu närmar det sig… 

Själv sitter jag och funderar på hur jag vill att min studentmössa ska se ut, bifogar en bild på min nuvarande idé (Jag har dock valt att inte skriva ut mitt för- och efternamn eftersom bilden publiceras på internet). 

De som vill får jätte gärna lägga upp bilder på sina mössor,  skulle vara kul att se hur ni andra gjort och kanske få lite inspiration… 😃

Mvh Linnea 

powerade
2017-02-25 21:24
#81

#80 har en mössa med swarkowski rand uppe och nere sen kokarden. Valde att ha utan namn och bara skriva 2017 bak på det vita. SUPERSNYGG!

Katarina97
2017-02-26 17:56
#82

#75 Förlåt, glömde svara. Nja, har vissa lärare som faktiskt är jättebra och brukar kunna peppa mig, men nu går det inte riktigt… Känner mig bara så klar med skolan, min hjärna verkar inte förstå att det är några månader kvar, hahah… 

Jag körde på en studentmössa med bara silverdetaljer, förnamn där fram och år där bak, ganska klassisk men jag älskar den! Dock blev den jättedyr! Tänkte hela tiden innan att jag skulle välja en billig, blir inte lyckligare av en dyr mössa liksom och har mycket annat som jag hellre vill lägga de pengarna på. Men sen  av någon oklar anledning så beställde jag plötsligt en mössa för 1200 kronor… Blev lite för taggad där ett tag tror jag och tappade konsekvenstänket hahaha. 

Vad kostade era mössor?

[krasnajaluna]
2017-02-26 23:51
#83

Så drygt 3 månader kvar…  känner mig som den enda som varken ska ha mössa, springa ut, gå på middag/fest, åka flak osv. Hela tillställningen verkar ju bara handla om alkohol. I alla fall där jag är. Dessutom gillar jag inte min klass. Vill bara avsluta skolan och sedan gå vidare

Annons:
Katarina97
2017-02-27 00:01
#84

#83 Vad tråkigt att du inte trivs i din klass. Men man måste självklart inte göra alla de "typiska student grejerna" men jag personligen känner att det bara är en gång i livet man gör det så för mig är det en självklarhet att jag ska göra alla de sakerna, även om inte allt med studenten är sånt som jag vanligtvis skulle vilja göra. Sen måste man ju absolut inte dricka alkohol för att vara med på det som alla gör bara för att "alla" andra dricker, men tyvärr kan det ju bli lite mycket när folk dricker för mycket som är lätt hänt på studenten. 

Ska du vara med familjen eller vad ska du göra på din studentdag? :) Eller ska du inte göra något alls?

powerade
2017-02-27 18:47
#85

#83 du är inte den enda. Ska inte heller göra typiska studentsaker. Ska till kyrkan åså sen ska jag väl till hästen å mysa :)

Kadoor
2017-02-27 20:23
#86

Bara ca 3 & en halv månad kvar.. Känns ju helt sjukt! Men samtidigt ganska bra, ser fram emot att slippa skolan. Fast älskar ju min skola, så kommer få lite separationsångest haha.

Min studentmössa kom i början av året, är så nöjd med min. Balklänning är också fixad. Bara studentkläder plus skor kvar!

#82 Min gick på runt 800 spänn. Känns liite mycket hehe. Men samtidigt är det den dagen i sitt liv man kommer minnas mycket, och har hört att det är bästa dagen i ens liv. Så känns värt det på sätt och vis.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Katarina97
2017-02-27 22:41
#87

#86 Ja så tänkte jag när jag var där och skulle välja mössa, inser ju dock att ja det är en väldigt speciell och minnesvärd dag, men tvivlar starkt på att jag blir lyckligare och dagen bättre av en dyrare mössa, hahahha 😛

Gud balklänning alltså.. Har ingen aning om vad jag vill ha, hur mycket kostade (eller har ni tänkt att den kan få kosta om ni inte köpt den än) eran och köpte ni den online eller i fysisk butik? Tips på hemsidor där det är enkelt att skicka tillbaka om det blir fel (alltså helst svenska sidor) eller fysiska butiker i Göteborgsområdet?

nadilda
2017-02-28 07:15
#88

#79 Tack så jätte mycket, det behöver jag verkligen❤️❤️Tror stenhårt på dig med!  Jag hade någon skev bild av att trean skulle vara lugnt och mysig, herregud så  fel man kan ha!

#82 Min kostade nästan precis en tusenlapp. Egentligen lite mycket kanske, men man ska ju ha den som minne hela livet tänker jag. Jag kommer ändå minnas min gymnasietid som något väldigt bra, även om det har varit väldigt tufft ibland!🙂

Jag börjar känna mig lite småstressad över allt som ska planeras kring studenten. Är så himla mycket! Jag ska ha en ganska stor skiva också, så lär bli lite kaosigt🤪Perfekt för mig och mitt kontrollbehov….eller inte😂 Hur ska ni till exempel göra när ni har åkt färdigt flak (om ni ska göra det såklart) och sedan ska ta er hem? Åtminstone där jag bor brukar folk hyra och dekorera fina bilar att åka hem i. Jag funderar på att vara lite revolutionär och dekorera en jätte gammal cykel vi har och cykla hem .

ipopuma
2017-02-28 10:16
#89

Nu tar jag först studenten nästa år men har en fråga. Måste man vara med på champagne frukosten och allt? Måste man ens springa ut och vara med på hela tillställningen?

Katarina97
2017-02-28 11:46
#90

#88 Eller hur! Hade också hört att trean skulle vara lätt och man mest skulle gå runt och festa och och tagga inför studenten hela vårterminen. Men nej… Läser 1000 poäng detta året och kurserna är dessutom betydligt svårare än i ettan och tvåan så det är allt annat än lugnt. Kan knappt längta tills studenten just nu för blir bara stressad över hur kort det är kvar och allt skolarbete jag måste göra innan dess. 

Angående planering så är jag en person som inte tycker om att planera så jag resonerar lite så att det är min dag och meningen att jag ska ha kul och kommer ha tillräckligt att stressa över med sista plugget och så sen vill jag bara gå på mina vänners studenter och fester och sånt, jag lär ha fullt upp helt enkelt, så den mesta planeringen lämnar jag över till familj och släkt. Angående transport från flaket så lånar jag nog en väns cabb (please don't let it rain), blir nog inte någon direkt dekorering.

Annons:
nadilda
2017-02-28 12:48
#91

#90 Låter ju jätte tufft med så många poäng, förstår att du är stressad! Vad läser du för program? Man går ju liksom och väntar hela tiden på att det ska bli chill, men börjar inse att det är ett bra tag till dess :-/ Tvärtemot mig då, jag älskar att planera! :-P Mina föräldrar har erbjudit sig att ta hand om om allt och bara låta mig glömma det, men kommer definitivt inte kunna låta bli att lägga mig i en massa… dessutom är jag grym på att stressa över saker i onödan.

Katarina97
2017-02-28 13:10
#92

#91 Naturvetenskap… 
Ja jag har missat en del grejer också så för mig lär det inte bli lugnare förrän typ 29 maj då betygen sätts (tror jag?), snarare värre eftersom det kommer vara en del kompletteringar i slutet och de verkligen måste bli klara då, annars får jag inte ta studenten. Och sen tar jag studenten 2 juni så blir inte många dagar som jag faktiskt kommer kunna släppa skolarbete och bara tagga och planera inför studenten.

nadilda
2017-02-28 15:33
#93

#91 Samma program som mig då. Jobbigt att behöva komplettera! Jag har tack och lov klarat mig utan det, men var lite nervös eftersom jag missade drygt en vecka skola innan jul då jag var på sjukhus. Men vad tidigt du tar studenten! Jag gör det inte fören den 14 juni.

[krasnajaluna]
2017-03-02 02:13
#94

#89 Nä, ingen kan tvinga en. Om man tycker det är trevligt så kan man vara med, tycker man inte det så behöver man inte :)

nadilda
2017-03-02 17:12
#95

Har börjat skriva lite på en inbjudningslista. Har säkert glömt en massa och är redan uppe i över 60 personer, dock är det ju inte säkert att alla kan komma. Haha, lär behövas köpa en hel del alkohol. Men kommer förhoppningsvis bli jättekul :-) Hur ligger alla till inför balen? Ska ni gå alls? Hur mycket har ni fixat? Planerar ni att fixa hår/smink själva?

Katarina97
2017-03-03 19:08
#96

#95 Har inte alls börjat skriva inbjudningslista men om jag bara räknar snabbt med de självklara som jag vet kommer, så får jag det till typ 35. Men kan nog bli uppemot 50 i allafall. Jag hoppas att mina föräldrar står för den kostnaden och även mat och sånt, annars får dom inte komma 😛 Ska absolut gå på balen men inte kommit sålångt i den planeringen. Hade velat ha hjälp med håret tror jag, men sminket gör jag nog helst själv faktiskt. Alla har så olika stilar och åsikter om smink så känns säkrast att göra det själv faktiskt. Däremot hår hade jag gärna fått hjälp med, men vet inte om jag vill lägga pengar på det och dessutom så ska jag nog fixa mig med mina vänner och tagga tillsammans så vill inte åka till någon frisör direkt. Måste verkligen börja leta klänning snart, men vet inte alls vad jag vill ha eller letar efter så det är lite svårt.

Katarina97
2017-03-03 19:12
#97

Fråga: Fick hem min studentmössa idag och tycker den känns mindre än vad jag minns från mössprovningen. Jag stog och valde mellan två storlekar, hade helst haft någon mittemellan men tog den mindre. Men nu när jag fått hem den känns den ännu mindre, liksom nästan som att jag kan få huvudvärk av att ha på den för länge och det ser inte så bra ut heller. Så min fråga är töjer sig mössorna? Tänker att det isf kan varit därför de som provades på mössprovningen kändes större eftersom många testat dom och isf kanske jag bara kan ha på mig mössan lite nu innan studenten?

Annons:
ipopuma
2017-03-04 08:30
#98

#94 tack för svaret :D

ipopuma
2017-03-04 08:30
#99
nadilda
2017-03-06 08:02
#100

#96 Jag känner likadant med smink, så lätt att resultatet känns fel om någon helt främmande får göra det. Dessutom råkar jag har turen att ha en syster som är jätteduktig på att sminka, så hon fixar det. Vi har redan övat några gånger hemma, blir bra! Tror nog jag kommer fixa håret hemma med faktiskt, måste spara lite pengar…. Mitt hår är dessutom väldigt lätthanterligt och mamma är van att frisera det sedan mina dar som tävlingsgymnast :-P Vi får öva innan bara! Idag är det exakt 100 dagar till min student!! :-D Känns sjukt! Nästa helg ska vi har vår första nedräkningsfest, ska bli roligt.

Cola&Bacardi
2017-04-02 13:24
#101

Kanske lite OT men skrev ni högskoleprovet igår? Hur tyckte ni isåfall att det gick? 🙂

Mvh Linnea 

nadilda
2017-04-05 13:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

#101 Jag skrev inte det. Hade egentligen velat det eftersom jag tycker det är roligt, en behövde verkligen den dagen för att plugga. Hur gick det för dig? :-) Idag har varit en väldigt "studentig" dag för mig. Har både hämtad ut min studentmössa som jag är jätte nöjd med och lämnat in min bal- och utsparksfestanmälan. Det börjar närma sig på riktigt nu! Dessutom är det verkligen vår här, vilket gör en hel del. Så taggad!! Dock är det löjligt mycket i skolan nu, har 5 st viktiga prov denna veckan….Missade ju förra veckan i skolan då jag var iväg i Stockholm och tävlade med mitt gymnasiearbete, så har massa att ta igen. Men försöker kämpa på!

[134643]
2017-04-05 16:17
#103

#101, Skrev det tyvärr inte heller haha, hoppas det gick bra för dig!

#102, väldigt fin mössa! 

Jag har fått hem min studentklänning, och jag älskar den verkligen 😍 Hur tänker ni göra, har ni en eller två klänningar? Är lite nervös att den ska bli skitig på flaket, vill gärna vara hel och ren hemma med familjen 😃

nadilda
2017-04-05 17:10
#104

#103 Tack!!❤ Egentligen bara en, den är jag inte särskilt fruktansvärt rädd om så den passar att ha på flak och sedan på utsparksfesten. Om den inte blir skitig på flaket så tänker jag ha den på min skiva också. Har dock en annan klänning som jag är betydligt mer rädd om som jag kan byta till om när jag träffar släkten på skivan. Så gör jag Du vill inte visa en bild på klänningen!?😊❤

Annons:
[134643]
2017-04-06 14:12
#105

#104 Självklart! 

Ja, alltså jag är inte rädd om klänningen, vill mest inte vara skitig. Blir nog att köpa en till i alla fall, att ha som back up hemma på skivan. Funderar dock också på att ha någon annan klänning på kvällen. Blir en himla massa byta om 😃

[134643]
2017-04-06 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Man vet att det är illa när rummet är så stökigt att man ger upp och tar kort i brorsans rum 😂

Katarina97
2017-04-06 18:30
#107

#106 Gud så fin 😍😍

nadilda
2017-04-06 19:11
#108

#106 Haha, så gör jag alltid med …min systers rum är otroligt mycket met välstädat mitt xD Super fin!!❤❤ Passar dig väldigt bra😊 Då har man NP i svenska avklarat, skönt! Gick det bra för er?? För mig kändes det faktiskt riktigt bra, är nöjd. Har dock varit i skolan mellan 08:00-18:10 idag, så smått slut nu😂

Cola&Bacardi
2017-04-07 06:46
#109

#106 Superfin! 🙂

#108 Jag tycker också det gick bra :) Vilken uppgift valde du att skriva om?

Mvh Linnea 

nadilda
2017-04-07 08:17
#110

#109 Jag skrev om klassiker, jag läser väldigt mycket sådan litteratur så tyckte det passade mig väldigt bra att skriva om. Vilken skrev du? 😊 Har ni fått in era universitetsansökningar än (om ni tänker göra någon)?

Cola&Bacardi
2017-04-08 11:55
#111

#110 Jag valde att skriva om romantiklitteratur :)

Jag tänker nog skicka in min universitetsansökning vilken dag som helst nu (annars kanske jag glömmer bort det 🤐 )

Mvh Linnea 

Annons:
[134643]
2017-04-17 22:33
#112

Har varit lite dålig på att skriva här inne, har så himla mycket med skola, jobb och häst så det finns inte så mycket tid för annat. Insåg idag när jag satt och slappade (är sjuk så är tvingad att sitta hemma), att det var flera veckor sedan jag senast kollade på tv 😮 

Det har i alla fall hänt en del i det senaste. Har köpt en balklänning som jag tycker är otroligt fin, kan lägga upp en bild om några dagar när jag mår lite bättre och hittar orken till att sätta på mig den 😊 Var lite småstressad då jag inte hittade någon här i Sverige som jag tyckte om, inte ens på Nelly som alltid är min to-go-to för att köpa allt. Men min underbara pojkvän i England tog med mig ut och shoppade nu när jag var och hälsade på och hittade verkligen massor att välja mellan. Hade sådan beslutsångest innan jag bestämde mig för denna, fanns så mycket fint! 😃

Fick också reda på att min pojkvän och hans föräldrar bokat flygbiljetter i smyg, och att de kommer hit till Sverige för att vara med mig när jag tar studenten! Så otroligt kul att få dela dagen med dem ❤️ 

Jag har också kommit mycket längre i planeringen inför mitt sabbatsår, eller i alla fall Asien-resan med start i November. Känns så sjukt overkligt att jag faktiskt kommer vara borta i 3 månader, och bara sola, bada, åka på äventyr och äta god mat med en av mina bästa vänner! Kommer bli så fantastiskt! Om ett par veckor (när nästa lön kommer in 😉) ska flygbiljetter bokas och sen finns det ingen återvändo 😃

Tänkte också passa på att påminna er som funderar på att plugga vidare till höst att imorgon är sista dagen att skicka in ansökan för de flesta program! Är det någon här inne som tänker gör det? Är det fortfarande planen för dig Nadilda? 😊

Jag tänker faktiskt söka till djursjukskötare i Uppsala, bara för att se ifall jag kommer in eller inte. Får hålla tummarna!

Blev ett väldigt långt inlägg, men det var som sagt ett tag sedan och jag har saknat mina studentkompisar 😉

[134643]
2017-04-17 22:36
#113

Och #107, #108, #109, Tack så hemskt mycket! 😍

Och på tal om nationella, även om jag är lite efter 😃 Jag tycker att det kändes riktigt bra, skrev uppgift 3, alltså den om fysiska bokhandlar och näthandeln. Blev klar på nästan precis en timme, så det blev en väldigt lugn dag för mig haha. Mest irriterande att jag betalt parkering för 5 timmar som inte behövdes 😉

[134643]
2017-04-18 15:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#114

Så var det jag igen då 😃 Balklänning! Denna gång i föräldrarnas sovrum 😉

nadilda
2017-04-18 15:52
#115

#114 Gud vad fin!!😍❤ Vilken häftig rygg, super snygg😃 #112 Låter som en jättekul resa, du kommer nog få det hur trevligt som helst. Jag börjar också bli lite resesugen! Och japp planen för mig att fortfarande att börja plugga direkt till hösten, galen som jag är😂 Har sökt in till läkarprogrammet i Lund! Mitt gymnasiearbete är inlämnat och godkänt nu, känner mig väldigt glad och lättad. Har varit färdigt länge eftersom jag behövde få det klart till Unga forskare och har i princip vetat att det är godkänt, men skönt att få det bekräftat.

[134643]
2017-04-18 16:22
#116

#115 Taack 😍

Ja, verkligen! Nu ska det bara sparas ihop så mycket pengar som möjligt haha. Bra att november är långt bort i det syftet, men samtidigt så vill jag bara åka imorgon typ haha! Lycka till med studierna, blir säkert hur bra som helst! 😊

Åh, vad skönt! Jag är så gott som klar, men det är inte inlämnat eller något än. Ska vara klart den här veckan helst, opponering och allt sånt startar nästa vecka typ. Förstår verkligen lättnaden, jag längtar något otroligt till att få godkänt på den!

nadilda
2017-04-19 23:06
#117

#116 Tack så mycket!❤ Jag känner mig jätte taggad Vad handlar ditt gymnasiearbete om? Haha, tror jag blivit lite besatt av gymnasiearbeten…så roligt ju😀 Känner mig nästan sugen på att göra ett till😛 Vi har deadline idag, så har ägnat dagen åt att hjälpa två kompisar med sina. Som sagt, lite besatt är jag. Börjar redan tagga på att typ doktorera 😂

[134643]
2017-04-20 09:13
#118

#117, härligt att du verkligen ser fram emot det! :) Jag gjorde ett arbete om stress, med syfte att undersöka ifall det finns några skillnader mellan hur tjejer och killar hanterar sin stress. Så när jag var ute och föreläste för klasser så passade jag på att dela ut lite enkäter också! Skulle egentligen blivit intervjuer också, men tiden räckte inte till haha :) Vad skrev du om? :)

Annons:
nadilda
2017-04-20 17:42
#119

#118 Jätte intressant och viktigt ämne! Stress har man ju en viss erfarenhet av….😉 Titeln på mitt arbete är "En laborativ studie av blåmusslors reaktion på mikroplastpartiklar av PVC och bilgummi i olika koncentrationer". Det sammanfattar väl det hela rätt så bra.😊 Är ett fett stort problem med alla mikroplaster som kommer ut i haven och påverkar massa organismer där.

Katarina97
2017-04-21 19:46
#120

#114 Superfin!! 😍

Har någon tips på butiker att köpa balklänning på? Har tittat på Nelly, Zalando, Bubbleroom och Asos. Klänningarna är ju fina men har inte hittat någon som jag riktigt fastnat för och vet inte vart mer jag kan leta. Tänker främst online eller butiker som finns i Göteborg.

NordicSunset
2017-04-24 16:54
#121

Jag tar studenten 2019, men har redan börjat kolla på klänningar till balen. Hehe. En affär som har jättefina klänningar är Dressingroom, den ligger i Göteborg, Linnégatan. De har en hemsida men det finns inga bilder på klänningarna där, så om ni är intresserade, titta in deras instagram istället! Tror den heter dressingroom bara. :) Man kan åka till affären och prova, eller så kan man beställa. När det kommer till priset så kostar nog de flesta, enligt mig fina, klänningarna några tusenlappar, men ja, det kan ju vara värt det om man verkligen vill!

Be the best version of you.

  • Zoella
Jamie+Engla
2017-05-02 13:41
#122

Min student tar slut snabbare än den hinner börja, jag tar studenten den 2a juni. Men under 3/4/5e juni ska jag jobba 5 timmar norrut, vilket betyder att jag får köra hemifrån den 2e på eftermiddagen. 
Den 7e juni åker jag utomlands för att jobba, stressigt värre XD

Ha en trevlig student övriga!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

nadilda
2017-05-14 14:37
#123

Idag är det precis en månad kvar tills jag jag tar studenten, galet! Ännu mer galet är att jag bara har 9 lite mer ordentliga skoldagar kvar. Jätteroligt såklart, men börjar få lite separationsångest. Dessutom har vi inte alls börjat planera vad vi ska skriva på vårt flak och så! Hur går det för er?

powerade
2017-05-14 14:58
#124

Vi går ut den 9juni. Känner inte alls att jag vill gå ut. Jag vill inte börja jobba!!!:(

powerade
2017-05-14 14:58
#125

Vi går ut den 9juni. Känner inte alls att jag vill gå ut. Jag vill inte börja jobba!!!:(

Annons:
nadilda
2017-05-14 21:14
#126

#125 Vad jobbigt att du känner så! Vad är det du ska jobba med?

powerade
2017-05-14 21:58
#127

Ska bli målare. Det jobbigaste är väl att kliva upp på morgonen åka till jobbet komma hem laga mat åka till hästen komma hem och sova. Känns som att ett jobb 7-16 tar upp hela ens liv nästan. Men vill man ha pengar så måste man ju. När man väl är å arbetar så går det ju bra men är bara jobbigt att stiga upp på morgonen och pallra sig iväg:p

Katarina97
2017-05-26 16:35
#128

Nu är det inte många dagar kvar! 

Vad ska ni ha på er på studenten? Tänker både på utspring och eventuell mottagning och efterfest. Jag har ingen aning än och tar gärna emot lite inspiration från vad ni ska ha :)

nadilda
2017-05-26 16:45
#129

#128 Nej verkligen inte, sjukt hur snabbt det gått den senaste månaden tycker jag! Jag la upp en bild på min utsprings-klänning lite högre upp, har en annan klänning som jag kanske ska ha på mottagningen. Ska se om jag kan hitta en länk till den, har inte möjlighet att göra just nu. Edit: https://www.mq.se/article/marielle_dress_6030390?attr1_id=7659&nosto=productpage-nosto-2 Jag är just nu i Prag på min "studenresa" och har det super awesome😀 Kan verkligen rekommendera staden! Dessutom jätte mysigt att få massa kvalitetstid med massa människor i klassen nu när vi snart ska splittras.❤

Katarina97
2017-05-26 18:56
#130

#129 Såg den, superfin! Och den du länkade också! :) 

Vet du vad du ska ha på dig på studentfesten? Om du ska på någon? :)

Gud vad roligt! Vi kom tyvärr inte iväg på någon klassresa, gick inte så bra för min klass att planera hahha. Men Prag verkar vara en jätte fin stad och kommer förhoppningsvis åka dit någon gång under mina sabbatsår.

[134643]
2017-05-30 11:46
#131

#128 Min klänning finns ju också längre upp, sen tänker jag köpa en till ifall den blir skitig. Har nog på mig en vit klänning på festen på kvällen också :) 

Känns verkligen helt sjukt hur nära det är nu! Men måste bara få dela med mig av lite glädje också, de senaste två veckorna har verkligen varit helt underbara. Jag är helt klar i skolan, allt är inlämnat, jag fyllde 19 i fredags och fick fira med mina fantastiska vänner, jag tog ur min tandställning igår efter över 2 (!!) år, och igår fick jag också reda på att jag fått ett jobb som jag sökt 🥳 Och om en vecka kommer min pojkvän och hans familj från england, och sen tar jag studenteen! Galet bra månad det här alltså haha!

powerade
2017-05-30 13:19
#132

Har varit och färgat håret inför studenten idag. Nästa vecka onsdag är det naglarna som gäller. Blir bara mer och mer nervös över livet efter skolan:p

Annons:
nadilda
2017-05-31 08:32
#133

#130 Jag ska iväg på fest sedan och kommer nog ha klänningen som jag lagt upp bild på då också. Alla mina andra favorit festklänningar är ändå svarta och jag vägrar ha på mig något svart på min student.😅 #131 Oj vad skönt att saker flyter på för dig, det förtjänar du verkligen!❤ Njut!😀

[134643]
2017-06-01 10:54
#134

#133 Tack! ❤️

8 dagar kvar nu! Börjar inse att det är massor jag inte ordnat, och tiden börjar springa iväg nu haha. Men det löser sig 😃

[134643]
2017-06-01 10:55
#135

Fick också reda på idag att mitt gymnasiearbete är godkänt, så nu tar jag studenten på riktigt 😉🥳

Jamie+Engla
2017-06-04 14:28
#136

Nu är studenten avklarad för min del, tog i fredags 16.32. Kl 18.30 började min resa mot Norrköping (6 timmar bilresa)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

nadilda
2017-06-04 15:56
#137

#136 Grattis! 

 Har ni haft era baler än?🙂Jag ska på bal nu på onsdag och är jätte taggad!  Är skönt för nu är alla detaljer ordnade. Förra veckan var jag lite stressad, men har nu hunnit fixa alla småsaker! Smycken och kuvertväska inhandlade, reservskor fixade, frisyr och smink planerat, chaufför och bil bokade, baldejtens frack anländ från butiken och vi har haft valslektioner och vett- och etikettkurs på skolan 😃😂

 Här har mamma tränat på mitt hår. Vi gjorde det lite hastigt och lustigt, men tror det kan bli riktigt bra!❤ (hoppas fotot vill sammarbeta)

nadilda
2017-06-05 07:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138
[134643]
2017-06-05 10:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

#138 Åhh, fint! #136, grattis! :D #137 Skönt att allt är fixat! Jag hade min bal för några veckor sedan, hade så galet kul! Bäst var nästan utgången efteråt haha, men själva balen i sig var också väldigt bra. Vi hade gemensamt med andra skolor, så det har kul att träffa nya människor, men också många som jag kände under högstadiet som sen valde andra gymnasium. Smink, hår och klänning satt perfekt också ;)

Annons:
[134643]
2017-06-07 09:32
#140

Nu är det bara några få dagar kvar!! Om några timmar så hämtar jag upp pojkvän med föräldrar på flygplatsen. Så otroligt glad att de kommer hit och firar med mig! Tänk att det var 9 månader kvar när jag skapade den här tråden haha… tiden går fort! :D

powerade
2017-06-07 20:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Naglarna gjorda och studentmiddagen är över. Bara 2 dagar kvar!!

nadilda
2017-06-08 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

#139 Vad jättefin du var!❤ Då börjar jag äntligen vakna till liv efter en lång balnatt, vi hade schemalagda aktiviteter fram till klocka 7 i morse…så man är lite småseg. Var en helt underbar kväll! Kändes typ som man var med i en saga.😍

Är alltid massa (hörde av någon att det brukar vara ca 2000 personer) som kommer och kolla på alla balekipagen när de minglar, så man kände sig fett fin. Maten var jätte god och valsandet urkul. Kunde inte bara nöjdare!😃 Möjligtvis om alla blåsorna på mina fötter kunde försvinna…struntade i skorna jag la upp bild på innan för att köra med några som var ännu högre.😂 Bjuder på en bild från middagen ❤️

Nu är det studenten nästa då!!!

[tempo1tempo1]
2017-06-11 12:35
#143

[tempo1tempo1]
2017-06-11 12:35
#144

1

[tempo1tempo1]
2017-06-11 12:35
#145

2

[tempo1tempo1]
2017-06-11 12:36
#146

3

Annons:
[tempo1tempo1]
2017-06-11 12:36
#147

4

[tempo1tempo1]
2017-06-11 12:36
#148

5

powerade
2017-06-11 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Äntligen!!! Imorgon är det jobb som väntar:)

[134643]
2017-06-11 14:29
#150

Då har jag tagit studenten!!! Känns helt fantastiskt, men har varit väldigt intensivt så nu åker jag till England och vilar upp mig ett par veckor. Sen blir det jobb hela sommaren haha. Kan uppdatera med lite bilder och så senare när allt lugnat ner sig lite :D

[134643]
2017-11-09 04:13
#151

Hej igen allihopa! Det har ju gått ett tag sedan studenten, så jag tänkte att det hade varit kul med lite uppdateringar? Vad gör ni nu? Har det blivit som ni tänkt och planerat, eller kanske helt annorlunda? Själv sitter jag just nu i en hamn i Thailand och väntar på minibussen till vår nästa destination. Nästan 3 månader har vi kvar av vår resa och jag njuuuuter! Så himla härligt är det. Jag är nu nästan helt inställd på att plugga till djursjukskötare, så antagligen blir det till nästa höst. Vad som händer där emellan är dock inte spikat än, men friheten är helt underbar haha. Så än så länge följer jag mina planer, och jag saknar inte gymnasietiden ett dugg faktiskt.

Upp till toppen
Annons: