Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1318 ggr
Anonym tjej
2016-09-06 16:58

Min första mens

Hej , idag fick jag min förta mens eller jag vet inte om de är mens därför tänkte jag skriva här . Idag va jah i skolan och under dagen fick jag jätte ont i magen typ en timme sen va de inget mer med de (jag. Går inte på skolans toa ) när jag kommer hem så skulle jag gå på toa jag kollar ner i mitt troskydd och ser att de är helt brunt i mitten av hela troskydett . Fast jag blev lite rädd för de va typ jätte brunt nästan inget rött alls men de luktade de INTE "bajs" och de låg vid fittans avdelning haha och de va typ jätte. Tjockt , är de verkligen mens? //rädd tjej

Annons:
Halvdansken
2016-09-06 17:03
#1

Jeps. Så ser mensen nästan alltid ut i början och slutet varje månad. Så du är helt normal. Inget att bekymra sig om. 

Eftersom det är första gången så kanske det inte blir mer än så. Kanske får du "rött blod" också. Eller inte. Men det kan ta lite tid innan allting kommer igång och stabiliserar sig.  

När mensen kommer igång ordentligt kan du också se mörkröda (nästan svarta) klumpar. Det är slemhinnan som lossnar, det som skulle blivit moderkakan om du varit gravid, men som inte behövs, och därför gör kroppen sig av med det. Ser läskigt ut, men också helt normalt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Lia
2016-09-06 17:03
#2

Så var min första mens också :-)

Honestyisdead
2016-09-06 17:09
#3

Grattis till din första mens!

tiger tok
2016-09-08 07:25
#4

Helt normalt!!

Linn Is The New
2016-09-08 09:13
#5

Grattis! Du är nu en riktig kvinna, Nejmen, mensen är nästan alltid så i början och sedan när den "tar slut". Jag har alltid så i slutet, inget att oroa sig för :)!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: