Annons:
Etikettfamiljen
Läst 850 ggr
IsisMylla
9/6/16, 9:17 PM

Semester från familjen ?

*Varning lång text.. för visa* 

Ok så jag kommer inte ta allt från börjar för de kommer ta för lång tid men på sista tiden har jag känt bara att jag behöver som paus från familjen, Jag fundera ett tag på att bytta familj då min familj bor i ett "vanlig" hus men jag vet själv att jag skulle trivas så mycket bättre nånstans på landet som typ på ett stall då jag är väldigt in i hästar. 

Vet att många kommer säga att jag kan va hoss en kompis bara de att dom vänner som ja känner som nära vänner är också internet vänner så det skulle ju inte gå så jätte bra. Men känner bara att jag vill typ bo i en annan familj för 1 veckan eller så, eller typ ha nån familj som man kan gå till när riktiga familjen bara blir för mycket.

Nån som också känt så här eller har nått tips på hur man kan göra ?

Annons:
Honestyisdead
9/6/16, 9:24 PM
#1

Har ni problem i huset eller di vill bara byta familj för att vara nära hästar? 

Har ni problem kan stödfamilj vara något. Men det är väldigt liten chans att du får en stödfamilj med häst.

Om du bara är allmänt tonårstrött på din familj kan man inte bara få en annan.

IsisMylla
9/6/16, 9:34 PM
#2

Är väll lite utav båda, Min pappa spenderar mesta tiden med att jobba eller vara med min bror i ishockey hallen och min mamma vill inte ta del av nått av mina intressen (häst/djur, Spel & konst) jag har gått på ridskola men märkte snabbt att ha nån som sa åt vad jag och hästen skulle göra inte va nått för mig. 

Jag har tillgång till 2 islandshästar och 1 shettis dock är 1 islänig för gammal för att rida och shettisen är sjuk, så jag är kvar med sista islänigen dock vill jag ju hoppar och göra små trix men hon är 25 år och riktigt kraftig så hon är ju inte så pig på nått av det så vi kommer inte så jätte bra överens.

Så vill ju helst hitta nånstans där jag kan ta de lugnt och vara mig istället för att sitta instängt i ett rum hela dagarna och försöka vara mig framför data skärmen.

Agafia
9/6/16, 9:38 PM
#3

Om du vill byta familj till en som bor ute på landet och har hästar så får du nog tänka om 😉 Absolut att du som tonåring kan vara less att leva med din familj , men familjen kan du inte byta ut bara för att det rent praktiskt inte är som du vill .

IsisMylla
9/6/16, 9:41 PM
#4

Jag säger inte att jag inte uppskattar min familj det jag säger är att jag känner att dom stöter bort mig då alla i familjen har intresses för ishockey men jag inte ser de som nått intressant…

Honestyisdead
9/6/16, 9:49 PM
#5

Tycker du ska vara lycklig över att du faktiskt har tillgång till hästar. Väldigt många som älskar hästar får växa upp utan några hästar alls.

Tänk lite tvärt om. Varför tycker du familjen ska intressera sig för hästar om du inte är intresserad av hockey? Intressen väljer man inte. Men du har ju lyckan att dom låter dig träffa och umgås med hästar. Jag ville det när jag var ung men fick aldrig.

Maria
9/6/16, 10:01 PM
#6

#4 Du ska vara lyckligt över att du har en familj också😉

Det här låter som rena i-landsproblem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
IsisMylla
9/6/16, 10:03 PM
#7

Menar inte att dom ska byta intressen menar att dom har låter mig inte ta ut nått av mina intressen som häst efter som hästarna va inget mina föräldrar fixa utan nått jag lyckades ta mig till när jag stod och prata med hästarna då deras ägare gick förbi. 

Jag har frågat om medryttarhäst men får ursäkten att vi inte har tid trots att jag kan ta mig till buss här från på 3 minuter och tar mig lätt till olika områden.  

Känner ofta att jag får ursäkter som när jag vill ha nått för att skapa konst slutar med med att jag får samla pengar själv då mina föräldrar säger att jag inte kommer använda det vilket gör min förvirrad då min bror har jobb och gått ut skolan men fortfarande inte behöver betala för saker som spel, hockey utrusning och andra saker som han troligen skulle ha lätt att få pengar till..

[W.D Skorrm]
9/6/16, 10:06 PM
#8

Känner igen mig i att familjen blir för mycket dock tror jag det mer är att dom inte förstår hur man känner för mig så ska inte lägga mig i

immobilized
9/7/16, 9:56 AM
#9

Hur gammal är du?
Vet du till 100% att din bror inte behöver betala för sina saker?
Finns någon vuxen på skolan ex kurator du kan vända dig till?
Har du vänner annars?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

IsisMylla
9/7/16, 1:19 PM
#10

13 & har varit med flera gånger då min bror fått saker som på rullande band men jag inte ens kunnat fråga om en penna, Angående skola så går inte i nån av privata själ dock har jag hemmaskola, Och när de kommer till vänner som inte är internet vänner så har jag 2 bara att dom pratar jag med kanske en till var annan gång i veckan.

Linn Is The New
9/7/16, 1:23 PM
#11

Jag har "bara en islandshäst" vet du hur många flickor där ute som hade drömt om att få sätta igång en islandshäst? Du är lyckligt lottad, försök att träna upp islandshästen istället så du får något att fokusera på. Sen ska jag inte vara sådan, men är det så att du helst vill byta just pga att du vill ha tillgång till mer hästar? För det första om det inte finns en bra anledning kommer socialen inte se någon som helst anledning att ge dig en stödfamilj/jourfamilj då det finns mååånga barn just nu som är desperat behov av familjer.  Sedan är det tufft att byta familj, och det är ingen dans på rosor (har själv varit hvb/jour barn).

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

immobilized
9/7/16, 1:25 PM
#12

Du kan inte utöka din umgängeskrets?
Skaffa fler vänner att umgås med.
Dina föräldrar vill inte alls förstå eller prata med dig?
Du kan ju alltid ringa till BRIS och prata med en vuxen där om hur du mår och känner också om du behöver prata av dig. BRIS är superbra.

Bor hästarna du pysslar med nära?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

kae
9/7/16, 6:49 PM
#13

Låter som du borde skaffa en fritidsaktivitet. Mina föräldrar brydde sig aldrig heller mycket om mig som jag kände det, men sånt är livet liksom. Om några år kan du bilda din egen familj.

Annons:
Hoseok
9/7/16, 6:52 PM
#14

Kan inte att vara utbytesstudent vara något, annars? Det kostar dock en hel del pengar, men det var min första tanke.

IsisMylla
9/7/16, 9:14 PM
#15

Tänker ignorera vad 11 sa då h*n värkar missförstå mig.

Ja jag kan utöka min umgängeskrets jag vet bara inte hur.  Och nu när du nämner de så hade jag helt glömt bort BRIS. Och dom bor hyfsat nära men de e inte nått jag kan gå till varje dag mer typ 1-2 gånger i veckan.

Och tror utbytesstudent är lite tidigt eller kan bara vara de när man är 13 ?

immobilized
9/8/16, 10:54 AM
#16

#15 
Jag vill inte verka vara sån , men 1-2 gånger i veckan kanske räcker? Ialla fall nu. Du kanske kan utöka med tiden? Du är trots allt 13 och har hela livet framför dig.

Det är jättesvårt, jag vet, men försök att njuta av att du har möjligheten ialla fall 1-2 dagar i veckan. Inte för att du verkar otacksam, utan för att göra dig själv glad.

Jag har ridit sedan barnsben. Mina föräldrar har dock aldrig riktigt stöttat detta helt. Min mamma är livrädd för hästar. Så min hobby med hästarna har jag inte kunnat dela med dem. Har mest fått höra hur farliga de är, hur dyrt det är, hur mycket annat som finns att göra än just hästar.

Har du satt upp lappar på ex ICA att du hjälper till med hästar?
På ridskolan om dom har inhyrning där för privathästar?
Vad har du mer för intressen än hästar?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

oh-la
9/8/16, 11:09 AM
#17

Här är en till med hästrädda föräldrar. Fast jag fick inte ens hålla på trots att det var det enda jag önskade som liten. Mina föräldrar vägrade helt enkelt över huvud taget ha med hästar att göra. Det är inte så mycket att göra åt tyvärr. Dina föräldrar har i alla fall gett dig möjligheten så långt dom kan. Du får gå på ridskola om du vill, men du hoppade av, du får sköta andra hästar ett par dagar i veckan, men det duger inte för det är inte rätt hästar. Jag var överlycklig bara jag fick sitta på läktaren när kompisar hopptränade, eller bara vara med och mocka. Var det den hästtid jag fick tog jag varje chans. Du kanske behöver se att du ändå har det ganska bra ändå, och att du har möjligheter att göra saker som många bara drömmer om. Tyvärr kan man inte få allt heller, och saknar föräldrar helt intresse för något är det ibland svårt att motivera dem att engagera sig. Jag tycket ändå att dina föräldrar har försökt kompromissa. Sedan undrar jag vad det är för ritgrejer du vill ha som dom säger nej till. Standardsaker kostar inte mycket, är det väldigt dyra prylar vi pratar om?

IsisMylla
9/8/16, 12:30 PM
#18

Tänker nu sluta koma in här då jag trodde att jag kunde få hjälp men allt jag värkar få i slutet är hat eller tillsägelser vilket inte får mig att må ett dug bättre,

Hej då!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: