Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1036 ggr
[BeataJ]
2016-09-15 23:15

Kan inte gråta!!

Jag vet inte varför jag skriver det här, jag tycker bara det är konstigt, för de senaste dagarna har jag inte kunnat gråta. Jag blir jättelätt arg och ledsen. Det räcker att jag förlorar i ett spel, eller får ett fel på ett prov i skolan, så börjar jag slå och riva mig själv, och jag börjar gråta. För några dagar sedan var jag "säker" på att jag inte skulle bli godkänd på ett läxförhör, och när jag kom hem reagerade jag på samma sätt som alltid. Jag började slå mig själv osv, men, jag kunde inte gråta, det gick inte! Jag vet, det låter knäppt, men det var så!! Sedan dess har jag gråtit en gång, när min kompis blivit retad, och jag inte vågat säga ifrån, men annars har det inte gått! Jag är en sådan person som gärna värderar andra högre än mig själv, jag blir aldrig nöjd med mig själv, och därför är jag ofta ledsen. Men nu kan jag inte vara det av någon konstig anledning. Jättekonstigt!! Jag har som sagt ingen aning om varför jag skev det här, men ja, skönt att skriva det någonstans… 😉

Annons:
tiger tok
2016-09-16 06:22
#1

Är väl bara bra att du inte gråter?!

Turast
2016-09-16 09:35
#2

#1 det är inget fel med att gråta, det kan snarare vara bra att få ur sig känslor och tex jag känner mig oftast lugnare och mer sansad efter jag gråtit.

TS: Jag gråter också sjukt mycket. Jag kan ligga och ska sova och helt plötsligt bara börja gråta och gråta tills jag somnar, utan anledning. Sen har jag också haft perioder när jag varit med om saker som borde/brukar få mig att gråta, men det kommer inga tårar, det bara går inte. Får ont i halsen typ som när man håller inne gråt men det kommer inga tårar liksom.. haha. Men det är nog inget konstigt din kropp kanske inte vill gråta nu helt enkelt! 

Men att du slår och river dig själv kanske du borde försöka prata med någon om? Kanske kan du slå en kudde eller slänga en kudde så att du inte skadar dig själv? Jag har själv ett skadebeteende som är just att riva mig själv och jag har stora, fula ärr på min arm från rivsåren. Även om det känns bra just då så kommer man tänka tillbaka senare och ba "shit varför gjorde jag detta?" Så snälla försök ta ut det på något annat sätt!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: