Annons:
Etikettövrigt
Läst 1008 ggr
[[lodjurvarg]]
9/16/16, 11:56 PM

Byta kön?

Jag ser ut som kille och låter som kille. Alla som ser mig tror jag är kille. Jag orkar bara inte mer. Borde jag byta kön? Är trött på att alla tror jag är kille när jag egentligen är tjej.

Annons:
jenmjao
9/17/16, 12:07 AM
#1

Det är ju inte bara att "byta kön" direkt.. Så jag förstår inte vad du menar? Vad ser du dig själv som? Tjej/kille, vad vill du vara, vad känner du för känslor? Om du ska genomgå operation kommer det ta flera år av terapi och träffa folk och prata om det innan en operation ens är att tala om..

Honestyisdead
9/17/16, 12:22 AM
#2

Man byter inte kön för att andra tror något. Man gör det för att man inte identifierar sig med det man föddes  med. Så känner du dig som en och är en tjej så är du det.

Hoseok
9/17/16, 12:57 AM
#3

Du ska aldrig ändra på dig själv på grund utav hur andra ser på dig. Framför allt när det gäller sådana här saker. Det är inte bara att gå och "byta kön" (Som för övrigt är en föråldrad term. Könskorrigering är mer korrekt).

Det är oftast flera År innan en sådan process gått igenom, och även efter det är det något som finns kvar hos en. (Psykologkontakt, hormoner, etc). 

Identifierar du dig som en kille så starkt att du personligen känner att du skulle må bättre av att genomgå en trans*formering? Då kan det ju vara något att kolla vidare på. Men då ska det vara för att DU känner att det är rätt. Inte för att rätta sig efter normen om hur en kille/tjej "ska vara".

http://www.transformering.se

kim1980
9/17/16, 3:33 AM
#4

Livet är en lärosak med orka med stå på sig. Men tonåren är så mycket som snurrar över lag. Och är mycket annat som speglar in. vad du känner och tänker. Så bytta kön är inte enkelt el smärt fritt. . Du får hitta egen still . Tycker jag. Du är ung nu . Du hinner ändra tankar och känslor på vägen.. Du är inte ensam med såna tankar.. Så tänk dig för med allt med din kropp ! Men strunta i vad folk säger . Försök hitta dig själv . Vad du vill . Inte vad andra vill.. Folk säger så mycket klantigt och dumt. . Själv var jag pojkflicka el jag ville vara det.. Fast har tanke gång med mig själv. med varför jag känner som jag gör, gjort det i många år. Men jag o gillar göra om ändra . Så valt ha det kluven ved bit. . Jag var mer för mig själv i skol åren . Jag ville inte följa nån ström gäng el så.. Jag gjorde inte mig till.. Jag var o sminkad naturell sort.. Gick min egen väg följt mitt inre fokus ! Och gör det en i dag faktiskt ! ) Var jag inte bekväm med till varon så baka jag undan från folk. Ut till skogen i stället med djuren ♥ Med djuren får man vara sig själv. slipa tänka bita i hopp Dem förstår mer, en vad folk gör.. Det blir balans på nått sätt för min del.. Dvs jag är född med mycket i en samma kropp med kort förklarat. . Det vet alla djuren om redan ! )

Upp till toppen
Annons: