Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 872 ggr
Yehet121
2016-09-17 02:28

(X) Skriva av mig och få lite tips?

Jag markerade inlägget med (X) eftersom jag kommer ta upp sex, bara för att vara på säkra sidan. Förlåt för ett sånt långt inlägg.

Okej. Jag är en transkille på 19 år som inte har börjat behandling än, vilket typ betyder att jag ser ut som en tjej. Det har alltid gett mig ångest och jag har inte gillat min kropp sedan före puberteten, men på senaste tiden så har det blivit värre. För några timmar sedan så kollade jag på en film (The First Time) och där var det en tjej och en kille som i en scen skedade, och jag började dagdrömma om hur det skulle vara om jag och en potentiell partner skulle göra det. Men när jag är mitt i dagdrömmandet så inser jag att det inte skulle vara ens nära så som det var i filmen. Jag menar det inte som i att det inte skulle vara lika romantiskt eller mysigt eller så, utan jag kan bara inte se mig själv göra det för det blir fel, på grund av hur jag ser ut. (Åh vilken dålig förklaring) Jag är rätt kort (152cm) och det gör att jag får väldigt dåligt självförtroende, det får mig att känna mig så omanlig. 

Sen kommer en scen där dom har sex och såklart så dyker samma tankar som innan upp igen. Senaste gången jag hade ett förhållande och hade sex med någon var innan jag hade kommit ut som trans, och nu så känns det som att jag inte kommer kunna vara intim eller ha sex med någon förrän jag har börjat behandling och ser mer manlig ut. Samtidigt så känner jag mig extremt ensam. Anyways, dom här tankarna, och mer, far runt i mitt huvud och till slut så börjar jag gråta och jag får panik och jag ringer min bästa vän. Nu har jag lugnat ner mig, men tankarna snurrar fortfarande runt i huvudet på mig och det känns som att jag håller på att bli galen.

Hur kan jag få upp mitt självförtroende och känna att jag kan vara intim med en person?

Har ni några tips?

Annons:
tiger tok
2016-09-17 06:23
#1

Om du tycker att det är jätte jobbigt, gå och prata med psykologen?

Hoseok
2016-09-17 08:51
#2

Håller du på med en transutredning? Tänkte om du har kontakter där som du kan prata med nästa gång du ska dit. Berätta exakt hur du känner. Dessa känslor är supervanliga för transpersoner. Alla transpersoner ogillar ju inte sig själva och sin kropp, men statistiken på de som gör det är så hög att det är skrämmande. Du är alltså inte ensam (men det vet du nog om). Du kanske skulle må bättre av att prata med någon i samma situation? Kolla runt på communities (Facebook, andra forum) om du hittar grupper eller liknande med personer som genomgår det du gör. Kanske kan du hitta någon att prata ut till som förstår dig bättre.

Ta hand om dig! ❤️

Yehet121
2016-09-17 11:07
#3

#1 Jag pratar med skolans psykolog, dock inte så ofta.

#2 Jag har mitt första möte för transutredningen i november, så har inga kontakter än. Jag har 2 sidor här på iFokus, sen så har jag lite folk från RFSL, men dom känner jag att jag inte riktigt har så bra kontakt med att jag kan ringa dom halv 3 på morgonen.

Upp till toppen
Annons: