Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 978 ggr
Kaizy
9/18/16, 6:32 AM

kär men tom på känslor

Hej alla..! jag behöver råd. råd om hur jag ska göra. 

som rubriken lyder, jag är kär men tom på känslor, 

jag har en pojkvän sedan snart 2 månader tillbaka.  han är underbar. han är fantastik, han gör allt för mig, han är är en trygg punk vilket jag inte haft på en väldigt lång tid på grund av olika anledning som vänt min värd upp och ner, vilket har gjort mig väldigt självständig. IAF, han är perfekt, en mysig trygg kille. 

mitt problem?

jag är fortfarande  kär i mitt ex. så fort jag försöker föreställa mig mig en framtid med min kille så så dyker mitt ex upp istället. vid altaret (giftermål), barn, hus, hela min egen familj samlad. så är det mitt ex inte min nuvarande pojkvän som står med mig över allt.. grejen med mitt ex är att vi har en historia som stärker sig över 3 års tid där vi gått från att vara ihop i början av våran relation (började föst som klasskompisar) tills jag dumpar honom 4 månader senare fortsätter som bästa vänner och kks, sedan för att bli i hop 10 månader senare bli ihop igen, sedan dumpar han mig. jag får mig hjärta krossat i tusen bitar, efter det så fixar vi våran relation på något vis som vi alltid gör. och håller på lika dant ingen att vi ligger med varandra. 

men jag har inte alls samma känslor för min nuvarande kille. kan rent ut säga att jag har trygghet men ingen spänning, inget nytt som lurar bakom varje hörn som jag har med mitt ex, han har fortfarande hemligheter som jag inte vet, och ändå litar han mest på mig. min pojkvän, han är trygg men jag har ingen spänning, inten hemlighet som jag får truga ut. han älskar mig. men han är inte "farlig" något som drar mig han till mig.  vilket jag tycker är synd, för jag vill inte dumpa honom, 

ber om råd hur jag sja göra för att släppa mitt ex, det är snart 10 månader sedan han dumpa mig. och jag har en ny kille. så hur göra jag? får även nämna att min ex är min bästa killkompis. vill inte sabba min vänskap.

långt och smått rörigt. men hoppas på råd hur jag ska göra får att få min nuvarande relation att funka…

Annons:
Aleya
9/18/16, 8:34 AM
#1

Om du inte har några känslor för din nuvarande och bara tänker på ditt ex så tycker jag att du kanske gör bäst i att göra slut och få ut ditt förra förhållande ur ditt system. Att du är rätt och slätt singel ett bra tag tills du inte känner att du tänker på ditt ex konstant. Och jag tänker att det är mer rättvist för din nuvarande kille, eftersom du ändå inte verkar ha tankarna på han. Det är mitt råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/18/16, 1:25 PM
#2

Det är faktiskt enkelt. Du är inte kär i din nuvarande, därför gör du slut. Det är hemskt elakt att fortsätta vara tillsammans med någon för att det är "tryggt" . Speciellt när man faktiskt vet att man vill ha någon annan. 

Så sluta tänka på dig själv. Låt din nuvarande ha en chans att träffa någon som älskar honom !

[Rulander]
9/19/16, 11:19 AM
#3

Jag tycker synd om du nuvarande pojkvän. Du verkar vara egosistik och egenkär.

Han förtjänare någon bättre än dig.

Du dumpade ju din första pojkvän efter 4 månader. Ni verkar rätt förvirrade.

Gör slut med din pojkvän för er bådas skull.

[fritte1974]
9/19/16, 4:29 PM
#4

instämer med alla

Kaizy
9/20/16, 11:51 PM
#5

När jag dumpade mitt ex var det för grupp tryck. Lyssnade mer på mina vänner än mitt hjärta. Insåg senare efter jag dumpat honom att jag älskade honom. Han är min första riktigt stora kärlek. Nu nuvarande pojkvän. Han är den enda jag tänker på när jag är med honom. Och jag kan prata om allt med honom vilket göra att jag bygger både känslor och förtroende för honom. När jag är i från honom så blir mycket över tänkande. Jag jämför min kille och mitt ex. Då känner jag att jag inte vill släppa mitt ex för då ändras varan relation, tänker jag men det gör den inte i verkligheten. Men mina känslor för min kille liksom suddas ut för att jag inte ska bli för fäst vid honom om något skulle hända. Har varit med om för mycket hjärtekross (bland annad död när mormor, farmor och pappas hund gick bort + att mamma har obotlig cancer) för att släppa in någon helt. Tror der är därför jag var svårt att släppa in någon alls vilken min kille vet om. Men känner en exremt tryhet när han är i närheten. Och en saknad när jag är ufrån honom

Aleya
9/21/16, 6:05 AM
#6

#5 men fortfarande är det inte rätt emot den killen du har nu att du går och tänker som du gör. Man kan inte vara med någon för att man är rädd för att såra dom för att dom gått igenom mycket. När du ändå går och tänker på en annan. Du ger bara dig själv problem

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: